تیتر امروز

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار
دیدار نخستین برنامه از "پریسکوپ" را منتشر می‌کند

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار

با توجه به طیف گسترده علاقه مندی‌ها در دهه‌های اخیر در زمینه‌های شغلی و به طبع سردرگمی و عدم آگاهی نسل نوجوان و جوان (نسل Z) نسبت به آینده، بازار کار، میزان درآمد، جایگاه شغلی و اجتماعی هر حرفه...
حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم
از چشم جهان (۱۴۶)

حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم

پس از تنش‌های شدید اخیر میان تهران و تل‌آویو که با حمله مستقیم ایران و پاسخ محدود اسرائیل در اصفهان همراه بود، نویسندگان نشریه نیویورک تایمز آمریکا در گزارشی به این موضوع حساس در خاورمیانه پرداختند...
حسام سلامت:در حال تجربه جنگ داخلی هستیم/سرنوشت جنگ،می‌تواند آینده ما را تعریف کند/ جامعه چندبار به حاکمیت فرصت تغییر داد
گفت و گوی دیدار در برنامه جامعه پلاس با یک جامعه شناس:

حسام سلامت:در حال تجربه جنگ داخلی هستیم/سرنوشت جنگ،می‌تواند آینده ما را تعریف کند/ جامعه چندبار به حاکمیت فرصت تغییر داد

"جامعه پلاس" عنوان برنامه جدیدی از دیدارنیوز است که ذیل این برنامه همه دغدغه‌های اجتماعی مانند زنان، محیط زیست، آسیب‌های اجتماعی، مهاجرت، حاشیه نشینی و ..با حضور کارشناسان تحلیل و بررسی می‌شود.
پس از ماه‌ها تاخیر

مجارستان عضویت فنلاند در ناتو را تایید کرد

پس از یک سال از تجاوز نظامی روسیه به اوکراین، اکثریت پارلمان مجارستان سرانجام با ۱۸۲ رای موافق در مقابل شش رای مخالف، الحاق فنلاند به ناتو را تایید کردند.

کد خبر: ۱۴۷۱۹۸
۰۹:۵۱ - ۰۸ فروردين ۱۴۰۲

مجارستان عضویت فنلاند در ناتو را تایید کرد

دیدارنیوز: پارلمان مجارستان عضویت فنلاند در ناتو را پس از ماه‌ها تاخیر تایید کرد.

اکثریت پارلمان مجارستان سرانجام عصر دوشنبه با ۱۸۲ رای موافق در مقابل شش رای مخالف، الحاق فنلاند به ائتلاف نظامی «سازمان پیمان آتلانتیک شمالی» موسوم به ناتو را تایید کردند.

به نقل از یورونیوز، به این ترتیب با این رأی، ۲۹ پارلمان از ۳۰ پارلمان کشور‌های عضو ناتو، الحاق فنلاند را تصویب کرده‌اند و انتظار می‌رود ترکیه نیز به عنوان آخرین کشور در ماه آینده عضویت هلسینکی را تایید کند.

گسترش ناتو به مرز‌های فنلاند، کشوری با ۱۳۴۰ کیلومتر مرز مشترک با روسیه، طول مرز فعلی این بلوک نظامی با دشمن دوران جنگ سرد خود را دو برابر خواهد کرد.

سوئد نیز همچنان به دنبال عضویت در ناتو است؛ اما مخالفت‌های ترکیه تا کنون مانع از تحقق این خواسته شده است. تصمیم هلسینکی و استکهلم به عضویت در ناتو، در پی تهاجم روسیه به اوکراین گرفته شد و آن‌ها مصمم شدند به چندین دهه عدم تعهد نظامی پایان دهند و به قدرتمندترین اتحاد دفاعی جهان بپیوندند.

اگرچه درخواست عضویت آن‌ها در نشست ژوئن ۲۰۲۲ ناتو پذیرفته شده، اما این درخواست باید در پارلمان‌های همه کشور‌های عضو این اتحاد نظامی نیز به تصویب برسد؛ اقدامی که به دلیل مخالفت‌های ترکیه و مجارستان تا به امروز عملی نشده است.

نخست‌وزیر مجارستان که تا زمان حمله روسیه به اوکراین روابط نزدیکی با ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه داشت، اواخر سال گذشته اعلام کرد که کشورش روند تصویب این الحاق در پارلمان ملی را در ماه فوریه آغاز خواهد کرد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی