تیتر امروز

پیروزی مجدد بایدن در انتخابات ریاست جمهوری، به جنبش اعتراضی دانشجویان گره خورده است
از چشم جهان (۱۴۷)

پیروزی مجدد بایدن در انتخابات ریاست جمهوری، به جنبش اعتراضی دانشجویان گره خورده است

اعتراضات دانشجویی در مخالفت با حمایت آمریکا از جنگ اسرائیل در غزه، مانند آتشی خودسوز در این کشور شعله‌ور شده است؛ آنچه می خوانید ترجمه اختصاصی دیدارنیوز از مطلب مدیر موسسه اعراب آمریکایی است.
مطهرنیا: محاصره اقتصادی ایران در زمان اوباما و هیلاری کلینتون آغاز شد/ اسرائیل و آمریکا به ضد واقعه ۷ اکتبر نیاز داشتند
رئیس اندیشکده آینده‌اندیشی سیمرغ در گفت‌وگو با دیدارنیوز

مطهرنیا: محاصره اقتصادی ایران در زمان اوباما و هیلاری کلینتون آغاز شد/ اسرائیل و آمریکا به ضد واقعه ۷ اکتبر نیاز داشتند

گفت‌وگوی مهدی مطهرنیا با سرویس بین‌الملل دیدارنیوز حول محور جنگ ایران و اسرائیل و نقش و نقشه آمریکا را ببینید و بخوانید

فرصت بزرگ برای قلعه‌نویی؛ پایان طلسم ۵۷۳۱ روزه؟

امیر قلعه‌نویی در بازگشت دوباره‌اش به عرصه ملی، کارش را با تساوی برابر روسیه آغاز کرد و حالا در مسابقه فرداشب برابر تیم ملی کنیا، هدف‌گذاری این سرمربی باتجربه این است که بعد از ۵۷۳۱ روز مجددا در کسوت سرمربی تیم ملی بتواند به پیروزی برسد.

کد خبر: ۱۴۷۱۸۰
۱۸:۵۱ - ۰۷ فروردين ۱۴۰۲

فرصت بزرگ برای قلعه‌نویی؛ پایان طلسم ۵۷۳۱ روزه؟

دیدارنیوز: سرمربی تیم ملی ایران در دیدار دوستانه با تیم ملی کنیا به دنبال یک طلسم‌شکنی است.

تیم ملی فوتبال ایران در دومین مسابقه تدارکاتی‌اش در فیفادی ماه مارچ، فردا (سه‌شنبه) هشتم فروردین‌ماه از ساعت ۲۰:۳۰ در ورزشگاه آزادی تهران میزبان تیم ملی کنیا است. جلسه هماهنگی این بازی تدارکاتی ساعتی پیش برگزار شد و مشخص شد که به مانند دیدار هفته گذشته مقابل تیم ملی روسیه، شاگردان امیر قلعه‌نویی باید با پیراهن‌های سفید رنگ برابر حریف آفریقایی قرار بگیرند.

ملی‌پوشان در دوئل با روسیه نمایش تهاجمی و تماشاگرپسندی را از خود نشان دادند، اما حملات سریالی شاگردان قلعه‌نویی روی دروازه تیم ملی روسیه باعث پیروزی ایران در این بازی دوستانه نشد تا امیر قلعه‌نویی در بازگشت دوباره‌اش به سرمربیگری در عرصه ملی، کارش را با یک تساوی خانگی در یک مصاف دوستانه آغاز کند.

ژنرال و سودای پایان دادن به یک حسرت

امیر قلعه‌نویی آخرین‌بار که روی نیمکت تیم ملی ایران توانست طعم پیروزی را بچشد، در جام ملت‌های آسیا ۲۰۰۷ بود. ملی‌پوشان در آخرین بازی مرحله گروهی توانستند با گلزنی جواد نکونام از روی نقطه پنالتی و سپس گلزنی آندرانیک تیموریان با ۲ گل از سد تیم ملی مالزی بگذرند؛ مسابقه‌ای که بیست‌وپنجم تیرماه سال ۱۳۸۶ برگزار شد و حالا بعد از ۱۵ سال، قلعه‌نویی به دنبال آن است دوباره در کسوت سرمربی تیم ملی بتواند در عرصه ملی پیروز شود.

قلعه‌نویی بعد از مصاف با تیم ملی مالزی، تیم ایران را در دیدار مهم برابر کره جنوبی هدایت کرد که در آن مسابقه ملی‌پوشان ناکام در کسب پیروزی بودند و شکست در ضربات پنالتی باعث شد تا سرمربی تیم ملی از سمتش کنار برود. قلعه‌نویی در بازگشت دوباره‌اش به عرصه ملی، کارش را با تساوی برابر روسیه آغاز کرد و حالا در مسابقه فرداشب برابر تیم ملی کنیا، هدف‌گذاری این سرمربی باتجربه این است که بعد از ۵۷۳۱ روز مجددا در کسوت سرمربی تیم ملی بتواند به پیروزی برسد.

تکرار خاطره جامائیکا در آزادی؟

تیم ملی فوتبال ایران در آخرین بازی دوستانه با هدایت امیر قلعه‌نویی پیش از آغاز جام ملت‌های آسیا ۲۰۰۷، در ورزشگاه آزادی به مصاف تیم ملی جامائیکا رفت. مسابقه‌ای که برای آمادگی بیشتر ملی‌پوشان برای حضور در جمع برترین تیم‌های قاره آسیا تدارک دیده شده بود و شاگردان قلعه‌نویی با درخشش جواد نکونام، رسول خطیبی و مهرزاد معدنچی توانستند بردی ۸ بر یک را برابر حریفی از قاره آمریکا به‌دست آورند.

شاگردان قلعه‌نویی فردا قرار است برابر تیم ملی کنیا به میدان بروند. تیمی که در آخرین رنکینگ فیفا در جایگاه صدویکم جهان حضور داشته و بیش از ۵۰۰ روز از آخرین بازی رسمی این تیم می‌گذرد و کنیایی‌ها بعد از گذر از روز‌های پرماجرای تعلیق، به دنبال اوج‌گیری دوباره هستند. بدون‌شک دور بودن کنیایی‌ها از فرم ایده‌آل می‌تواند فرصت خوبی برای تیم ملی ایران باشد تا با کسب یک پیروزی پرگل، هم طلسم ناکامی‌های قلعه‌نویی در تیم ملی شکسته شود و هم اینکه خاطره شیرین برد ۸ گله برابر جامائیکا با هدایت امیر قلعه‌نویی تکرار شود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی