تیتر امروز

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.

هرج و مرج در توییتر؛ ایلان ماسک ۲۴ میلیارد دلار ضرر کرد

در حالی که پنج ماه از خرید شبکه اجتماعی محبوب توییتر سپری شده، اما ایلان ماسک مدیرعامل ثروتمند، خبرساز و پرسروصدای این شبکه اجتماعی به ضرر ۲۴ میلیارد دلاری آن اشاره کرده است در حالی که در ماه اکتبر توییتر را با مبلغ ۴۴ میلیارد دلار تصاحب کرده بود.

کد خبر: ۱۴۷۱۷۷
۱۷:۵۸ - ۰۷ فروردين ۱۴۰۲

هرج و مرج در توییتر؛ ضرر ۲۴ میلیارد دلاری ایلان ماسک

دیدارنیوز: ایلان ماسک، کارآفرین و مدیرعامل توییتر، برآورد کرده است که این شرکت در حال حاضر ۲۰ میلیارد دلار ارزش دارد. این رقم کمتر از نیمی از قیمت خرید ۴۴ میلیارد دلاری آن توسط ماسک در اکتبر سال گذشته است.

بر اساس یک نامه داخلی توییتر به کارمندان، که مربوط به اشتراک و تخصیص سود سهام این شرکت در گروه سانفرانسیسکو و ایکس‌هولدینگز است، ارزش این پلتفرم ۲۰ میلیارد دلار ارزیابی شده است؛ رقمی نزدیک به ارزش ۱۸.۲ میلیارد دلاری اسنپ (شرکت مادر برنامه اسنپ‌چت) و ارزش ۱۸.۷ میلیارد دلاری وبسایت پینترست.

ارزش اعلام شده توییتر در این سند، کاهشی شدید نسبت به مبلغ خرید اولیه آن توسط ماسک در ۵ ماه پیش نشان می‌دهد.

در این سند داخلی ایلان ماسک عامل این کاهش ارزش را «مشکلات مالی» گروه دانسته که زمانی آن را «تا آستانه ورشکستگی» برده بود. وی در پیام خود نوشته است با ادامه روال پیشین «توییتر سالانه ۳ میلیارد دلار ضرر می‌کرد»، در حالی که اکنون این ضرر به ۱.۵ میلیارد دلار محدود شده و دلیل آن نیز «سررسید موعد پرداخت بدهی‌ها» بوده است.

مدیر اجرایی و سهامدار عمده توییتر اضافه کرده است: «اما حالا که تبلیغ‌کنندگان بازگشته‌اند به نظر می‌رسد که می‌توانیم در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۳ جبران کنیم و به یک تعادل برسیم.»

ایلان ماسک بدون تعیین کردن ضرب‌الاجلی زمانی گفته است «مسیری دشوار، اما روشن» را برای رسیدن توییتر به ارزش ۲۵۰ میلیارد دلار می‌بیند.

همزمان کمیسیون تجارت فدرال آمریکا اعلام کرده که در حال بررسی اخراج‌های دسته‌جمعی ایلان ماسک در توییتر است. ماسک از زمان به دست گرفتن کنترل این شرکت کارمندان آن را از ۷ هزار و ۵۰۰ نفر به کمتر از ۲ هزار نفر کاهش داده است.

در چهارچوب اجرای سیاست «اخراج انبوه» کارکنان، برای مثال بیش از ۹۰ درصد از کارکنان توییتر در هند برکنار شدند و تنها ۱۲ نفر از ۲۰۰ کارمند این شرکت در این کشور باقی ماندند.

ایلان ماسک در اکتبر گذشته توییتر را به مبلغ ۴۴ میلیارد دلار خرید و این شرکت را خصوصی کرد. از آن زمان، با اخراج گسترده کارکنان، رفتن تبلیغ‌کنندگان و بروز مشکلات فنی ریز و درشت این شرکت در هرج و مرج فرو رفته است.

درز کردن کد منبع توییتر در اینترنت

در همین حال رسانه‌های آمریکایی گزارش کرده‌اند که بخش‌هایی از کد منبع توییتر (کد‌های رایانه‌ای پایه که این شبکه اجتماعی روی آن اجرا می‌شود) به صورت آنلاین به بیرون درز کرده است.

بر اساس یک سند قانونی که در دادگاه منطقه‌ای ایالات متحده در ناحیه کالیفرنیای شمالی ثبت شده و به رویت روزنامه نیویورک تایمز رسیده، توییتر گفته انتشار این پست‌ها حق مالکیتش را نقض می‌کند و از وبسایت گیت‌هاب (یک سرویس میزبانی کد‌های اینترنتی برای توسعه نرم افزارها) خواسته تا کد متعلق به توییتر را که در آن وبسایت پست شده حذف کند.

در خواستی که با موافقت این پلتفرم همراه شده و بر اساس پرونده محتوای منتشره این کد به حالت غیرفعال درآمده است. توییتر همچنین از دادگاه خواسته است تا متخلف یا متخلفانی که کد منبع توییتر را بدون مجوز شرکت روی گیت‌هاب منتشر کرده‌اند، شناسایی کند.

هرچند گیت‌هاب این فایل‌ها را از سایت خود حذف کرده است با این حال کارشناسان می‌گویند این واقعیت که آن‌ها، ولو برای مدتی کوتاه، روی سایت قرار داشته‌اند می‌تواند به هکر‌ها اجازه دهد تا نقص‌های نرم‌افزار اصلی توییتر را شناسایی کنند.

تعلیق و حذف صد‌ها حساب کاربری فارسی در توییتر

در تحولی دیگر، گزارش‌ها از این شبکه اجتماعی نشان می‌دهد در روز‌های اخیر صد‌ها حساب کاربری فارسی‌زبان در توییتر معلق یا حذف شده‌اند. گفته می‌شود این حساب‌ها عمدتا وابسته به طیف گروه‌های سیاسی «پادشاهی‌خواه» یا «ملی‌گرایان» بوده‌اند.

هنوز مشخص نیست دقیقا چه عاملی باعث این اتفاق شده است، با این حال شماری از کاربران می‌گویند اخطار‌هایی دریافت کرده‌اند که نشان می‌دهد توییتر به صورت فعالانه با شعار‌های شامل عبارت «مرگ بر» و نظایر آن برخورد می‌کند.

در این اخطار‌ها از کاربران خواسته شده توییت‌های حاوی «عبارات خشونت‌آمیز» را، ولو اینکه مدت‌ها از انتشارشان گذشته باشد، حذف کنند تا اجازه فعالیت مجدد به آن‌ها داده شود. حساب کاربری شماری نیز بدون هشدار قبلی به صورت دائم حذف شده است.

توییتر در ابتدای ماه جاری میلادی از قوانین جدید خود در حوزه محتوای خشونت‌آمیز رونمایی کرده بود.

توییتر به تازگی در ابتدای ماه جاری میلادی مقررات خود در خصوص نشر محتوای خشونت‌آمیز را به روزرسانی کرده و گفته بود از این پس آن را در مورد تمامی زبان‌های این شبکه اجتماعی اعمال خواهد شد.

مطابق این قانون کاربران توییتر از آرزو یا ابراز امیدواری برای هرگونه «مرگ، ابتلا به بیماری، حوادث مصیبت‌بار و پیامد‌های مضر فیزیکی» خطاب به افراد دیگر منع شده‌اند.

به گفته این شبکه اجتماعی، توییتر «سیاست تحمل صفر در قبال گفتار خشونت‌آمیز» را اعمال خواهد کرد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی