تیتر امروز

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.

ادعای چین؛ روابط مسکو و پکن باعث صلح جهانی می‌شود

در شرایطی که پس از حمله نظامی و ویرانگر روسیه به خاک اوکراین، چینی‌ها از سوی کشورهای غربی متهم به کمک به مسکو هستند، وزیر خارجه چین ادعا کرد روابط چین و روسیه باعث ایجاد صلح و ثبات در جهان می‌شود.

کد خبر: ۱۴۷۱۵۲
۱۲:۴۰ - ۰۷ فروردين ۱۴۰۲

ادعای چین؛ روابط مسکو و پکن باعث صلح جهانی می‌شود

دیدارنیوز: وزیر خارجه چین ادعا کرد روابط چین و روسیه باعث ایجاد صلح و ثبات در جهان می‌شود.

چین گانگ وزیر خارجه چین در جریان مصاحبه با شبکه تلویزیونی یک روسیه مدعی شد روابط چین و روسیه صلح و ثبات را برای جهان به ارمغان می‌آورد.

وی در این مصاحبه افزود: روابط مسکو و پکن بر مبنای منافع متقابل است. ما همسایه هستیم و در روابطمان بر طبق منافع اساسی کشورهایمان پیش می‌رویم. ما روابط دو جانبه و متقابل خود را به عنوان نیرویی می‌نگریم که باعث ایجاد صلح و ثبات در جهان می‌شود.

این دیپلمات چینی ادعا کرد روابط چین و روسیه تهدیدی برای هیچ کشور سومی نیست. ما همسایگان خوب و دوستان خوب هستیم و بار دیگر نیرو‌های خوبی را در جهان معرفی می‌کنیم.

وی تصریح کرد نتایج نشست هفته اخیر سران روسیه و چین «بسیار موفقیت آمیز» و «ثمربخش» بود. دو طرف توافقات زیادی را امضا کردند. آن‌ها همچنین درباره موضوعات مهم مربوط به روابط دو جانبه، صلح و ثبات در منطقه و در تمام جهان بحث و گفتگو کردند.

اشاره این مقام چینی به دیدار هفته گذشته شی جین پینگ رئیس جمهور چین با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در کاخ کرملین است.

این سفر در حالی صورت گرفت که پیش از آن، دیوان کیفری بین المللی برای ولادیمیر پوتین برای ارتکاب جرایم جنگی قرار بازداشت صادر کرد، اما مقامات چینی از این دادگاه خواستند تا با معیار‌های دوگانه عمل نکند و موضع بی‌طرف و عینی اتخاذ کند و به مصونیت قضائی سران کشور‌ها طبق قوانین بین‌المللی، احترام بگذارد.

منبع: تسنیم
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی