تیتر امروز

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است
ابوالقاسم جراره در گفت‌وگو با «دیدارنیوز»:

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است

یکی از نامزدها دوره دوادزهم مجلس شورای اسلامی معتقد است که با توجه به انباشت قوانین، در دوره بعدی نمایندگان باید آنها را ساماندهی کنند.
رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.
مراکش به هیچ تیمی رحم نمی‌کند

برزیل، قربانی شگفتی‌ساز جام جهانی!

تیم ملی مراکش پس از نمایش درخشان در جام جهانی قطر همچنان به شگفتی‌سازی خود ادامه می‌دهد؛ شیرهای اطلس به برزیل هم رحم نکردند و این تیم را شوکه کردند.

کد خبر: ۱۴۷۰۷۸
۰۸:۲۵ - ۰۶ فروردين ۱۴۰۲

برزیل؛ قربانی شگفتی‌ساز جام جهانی!

دیدارنیوز: تیم ملی فوتبال مراکش بار دیگر دست به غول‌کشی زد و برزیل نامدار را شکست داد.

تسنیم نوشت: در ادامه مسابقات دوستانه، بامداد امروز تیم ملی فوتبال مراکش به مصاف برزیل رفت و با نتیجه ۲ بر یک به برتری رسید.

سوفیان بوفال در دقیقه ۲۹ شاگردان ولید رکراکی را پیش انداخت. برزیل در دقیقه ۶۷ توسط کاسمیرو به گل تساوی رسید، اما این پایان کار نبود و عبدالحمید سبیری در دقیقه ۷۹ گل دوم مراکش را به ثمر رساند تا شگفتی ساز جام جهانی با پیروزی میدان را ترک کند.

مراکش در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر نمایشی خیره کننده داشت و به عنوان چهارمی این مسابقات رسیده بود.

اسپانیا، سوئیس و اسکاتلند با پیروزی مقابل رقبا، فاتحان بزرگ شب سوم مقدماتی یورو ۲۰۲۴ بودند

به نقل از فوتبال ۳۶۰، شب سوم از هفته نخست بازی‌های مقدماتی جام ملت‌های اروپا ۲۰۲۴، بامداد یکشنبه به پایان رسید و درحالی که اسپانیا از سد نروژ بدون ارلینگ هالند گذشت، کرواسی موفق نشد پیروزی مقابل ولز را حفظ کند و اسکاتلند، سوئیس و ترکیه پیروزی‌های مهمی به دست آوردند.

برزیل؛ قربانی شگفتی‌ساز جام جهانی!

اسپانیای تحت هدایت دلا فوئنته اولین بازی را مقتدرانه پیروز شد تا سرمربی جدید این تیم نشان دهد همچون سرمربی سابق اسپانیا، راه بازی گرفتن از ستارگان جوان در کنار باتجربه‌ها را از بر است و لاروخا را به درخشش در جام ملت‌های اروپا پس از یک دهه امیدوار کند. اسپانیا که آخرین بار در جام‌جهانی و بازی مقابل کاستاریکا را با نتیجه شگفت‌انگیز ۷ بر صفر پیروز شده بود، پس از آن هرگز طعم برتری را نچشید و مقابل رقبایی که کمتر کسی فکرش را می‌کرد در ۳ بازی پایانی‌اش در جام‌جهانی متوقف و مغلوب شد. دلا فوئنته که نخستین بازی ماتادور‌ها پس از جام‌جهانی را رهبری می‌کرد، نمی‌خواست ادامه دهنده این روند باشد.

رکورد منفی تکرار نشد

اسپانیا که آخرین بار ژوئن ۱۹۸۲ در ۴ بازی متوالی پیروزی کسب نکرده بود، روند عدم تجربه پیروزی در ماه‌های اخیر را روی عدد ۳ متوقف کرد و با ۳ گل نروژ را شکست داد. گل نخست لاروخا را دنی اولمو روی پاس الکس بالده به ثمر رساند و درحالی که اسپانیای میزبان تیم برتر میدان بود و شانس‌های گلزنی دیگری هم به وجود آورد، دلا فوئنته دقیقه ۸۱ خوسه‌لو را به میدان آورد و این بازیکن باتجربه تا پیش از دقیقه ۸۵، عدد روی اسکوربورد مقابل نام اسپانیا را به ۳ افزایش داد.

ماتادور‌ها با همین نتیجه فاتح بزرگ شب سوم لقب گرفتند و موفق شدند ۳۲ از ۳۳ بازی اخیرشان در مقدماتی جام ملت‌های اروپا را با پیروزی پشت سر بگذارند. آخرین شکست اسپانیا در این مسابقات به مقدماتی یورو ۲۰۰۴ و قبول شکست مقابل یونان باز می‌گردد.

مزد اعتماد به شاگردان ژاوی

الخاندرو بالده هنوز ۲۰ ساله نشده. او پاس گل نخست تیمش را برای اولمو ارسال کرد و با ۱۹ سال و ۱۵۸ روز سن، تبدیل به سومین بازیکن تاریخ فوتبال اسپانیا در ۲۰ سال اخیر شد که هنوز ۲۰ ساله نشده و در جریان یک دیدار رسمی، پاس گل ارسال می‌کند. پیش از این، سسک فابرگاس (۱۹ سال و ۱۲۵ روز مقابل ایرلند شمالی در سال ۲۰۰۶) و پدری (۱۹ سال و ۱۲۶ روز مقابل کوزوو در سال ۲۰۲۱) موفق به انجام این کار شده بودند.

دنی اولمو با این گل، تبدیل به سومین بازیکن اسپانیا با بیشترین تاثیر مستقیم روی گل‌های تیم ملی از آگوست ۲۰۱۹ پس از آلوارو موراتا (۱۴ گل و ۳ پاس گل) و فران تورس (۱۵ گل و یک پاس گل) شد. این ششمین گل مهاجم جوان اسپانیا بود و او موفق شده در ۴ سال اخیر، ۵ پاس گل برای هم‌تیمی‌ها ارسال کند.

خوسه‌لو، ستاره‌ای که دیر درخشید

مهاجم باتجربه که با پیراهن اسپانیول در فصل جاری لالیگا، در ۲۲ بازی ۱۲ گل به ثمر رسانده و یک روز بیشتر به تولد ۳۳ سالگی‌اش نمانده، مسن‌ترین گلزن اسپانیا با ۳۲ سال و ۳۶۳ روز سن پس از جام‌جهانی ۲۰۰۶ نام گرفت. او همچنین ۱۴۷ ثانیه پس از ورود به میدان گلزنی کرد و چند ثانیه بعد گل دومش را به ثمر رساند تا تبدیل به نخستین بازیکن تیم ملی اسپانیا پس از جام‌جهانی ۲۰۰۶ شود که به‌عنوان یار تعویضی به میدان آمده و در نخستین بازی ملی‌اش برای این تیم، ۲ گل می‌زند.

دشت یک امتیاز در اشپلیت

در دیگر دیدار، کرواسی میزبان ولز بود و درحالی که شاگردان زلاتکو دالیچ بازی خوبی از خود در خانه به نمایش گذاشتند و باعث شدند دنی وارد ۷ مهار تاثیرگذار از خود روی دروازه ولز به ثبت برساند در نیمه نخست توسط کراماریچ از حریف پیش افتادند. این تیم در دقایق پایانی، اسیر بازی واکنش‌گرای ولز شده و کمتر از ۶۰ ثانیه به پایان دیدار روی اولین شوت در چارچوب ولز دروازه‌اش را باز شده دیده و ۲ امتیاز حساس خانگی را مقابل ولز بدون گرت بیل از دست داد.

تعویض طلایی راب پیج در این دیدار، نیتان برودهد بود او در نیمه دوم وارد زمین شد و با گل دیرهنگامش، امید‌های ولز به صعود از گروهی که ترکیه را به خود می‌بیند، زنده نگاه داشت.

ترکیه، سوئیس و اسکاتلند، فاتحان متفاوت

تساوی ولز و کرواسی، بهترین خبر برای ترکیه بود. این تیم موفق شد در خانه ارمنستان، درحالی که با گل به خودی پیش از دقیقه ۱۰ عقب افتاده بود با ۲ گل بازی را به سود خود برگردانده و به صدر جدول گروه تکیه بزند. اسکاتلند هم در شب درخشش اسکات مک‌تامینی در خانه، با ۳ گل قبرس را در هم کوبید و فعلاً شانس دوم صعود از گروه بالاتر از نروژ است. در شرایطی که سوئیس هم در خانه بلاروس با ۵ گل میزبان را در هم کوبید، کوزوو و اسرائیل به تساوی رضایت دادند و رومانی از سد آندورا گذشت.

سه‌شنبه شب، اسپانیا در ادامه مسیر برای تعیین صدرنشین گروه در پایان فیفادی در همپدن پارک گلاسگو به مصاف این تیم خواهد رفت، سوئیس از اسرائیل میزبانی خواهد کرد، کرواسی میهمان ترکیه است و رقابت‌های مقدماتی جام ملت‌های اروپا در فیفادی ماه مارس با دیدار ولز و لتونی به میزبانی کاردیف به اتمام خواهد رسید. بازی‌ها از ماه ژوئن از سر گرفته خواهند شد و تا پایان سپتامبر، جمع قابل توجهی از تیم‌های صعود کننده به یورو ۲۰۲۴ مشخص می‌شوند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی