تیتر امروز

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.

آمار جهانی کرونا؛ ۷۱ هزار بیمار جدید در شبانه روز گذشته

بر اساس آمار رسمی ارائه شده طی شبانه روز گذشته کرونا (ویروس عامل کووید-۱۹) در جهان جان ۴۳۵ بیمار را گرفته و ۷۱ هزار و ۲۹۶ ابتلای جدید نیز در همین بازه زمانی ثبت شده است.

کد خبر: ۱۴۷۰۵۷
۱۳:۳۵ - ۰۵ فروردين ۱۴۰۲

آمار جهانی کرونا؛ ثبت بیش از ۷۱ هزار ابتلای جدید در شبانه روز گذشته

دیدارنیوز: بنابر جدیدترین آمار جهانی همه‌گیری کرونا، مجموع مبتلایان به این بیماری در دنیا تاکنون به ۶۸۳ میلیون و ۲۰۷ هزار و ۲۱۵ نفر رسیده و مرگ شش میلیون و ۸۲۶ هزار و ۳۰۷ بیمار نیز تایید شده است.

بر اساس آمار رسمی ارائه شده در جدول جهانی "ورلداُمتر"، طی شبانه روز گذشته کرونا (ویروس عامل کووید-۱۹) در جهان جان ۴۳۵ بیمار را گرفته و ۷۱ هزار و ۲۹۶ ابتلای جدید نیز در همین بازه زمانی ثبت شده است.

آلمان با ثبت ۱۰۰ فوتی، بیشترین تعداد مرگ‌های روزانه کرونایی و روسیه نیز با ثبت بیش از ۱۲ هزار ابتلای جدید، بالاترین رقم مبتلایان روزانه را در ۲۴ ساعت گذشته گزارش کرده‌اند.

بنابر جدول به‌روز شده در پایگاه اطلاع‌رسانی "ورلداُمتر"، شمار مبتلایان و قربانیان این بیماری در ۱۰ کشوری که طبق گزارش‌های رسمی بالاترین آمار‌ها را تاکنون داشته‌اند، امروز (شنبه) به ترتیب به شرح زیر است:

# نام کشور مجموع مبتلایان مجموع قربانیان
۱ ایالات متحده ۱۰۶,۰۸۷,۸۳۵ ۱,۱۵۳,۵۸۰
۲ هند ۴۴,۷۰۲,۲۵۷ ۵۳۰,۸۲۴
۳ فرانسه ۳۹,۷۴۴,۱۱۸ ۱۶۵,۴۶۹
۴ آلمان ۳۸,۳۳۰,۹۴۱ ۱۷۰,۳۳۱
۵ برزیل ۳۷,۲۰۴,۶۷۷ ۶۹۹,۹۱۷
۶ ژاپن ۳۳,۴۰۷,۱۷۵ ۷۳,۶۸۱
۷ کره جنوبی ۳۰,۷۵۹,۸۹۵ ۳۴,۲۱۷
۸ ایتالیا ۲۵,۶۷۳,۴۴۲ ۱۸۸,۹۳۳
۹ انگلیس ۲۴,۴۴۸,۷۲۹ ۲۰۹,۳۹۶
۱۰ روسیه ۲۲,۵۶۲,۸۸۸ ۳۹۷,۰۰۹

بنابراین آمار همچنین ایران با مجموع هفت میلیون و ۵۸۰ هزار و ۸۵۸ مورد ابتلا و ۱۴۵ هزار و ۹۱ مورد فوت ناشی از بیماری کووید-۱۹ در حال حاضر در رتبه هجدهم در جدول جهانی کرونا قرار دارد.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی