تیتر امروز

پیروزی مجدد بایدن در انتخابات ریاست جمهوری، به جنبش اعتراضی دانشجویان گره خورده است
از چشم جهان (۱۴۷)

پیروزی مجدد بایدن در انتخابات ریاست جمهوری، به جنبش اعتراضی دانشجویان گره خورده است

اعتراضات دانشجویی در مخالفت با حمایت آمریکا از جنگ اسرائیل در غزه، مانند آتشی خودسوز در این کشور شعله‌ور شده است؛ آنچه می خوانید ترجمه اختصاصی دیدارنیوز از مطلب مدیر موسسه اعراب آمریکایی است.
در واکنش به نشست نخست وزیران اسرائیل و انگلیس مطرح شد

کنعانی: جمهوری اسلامی لنگر ثبات است

کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه به خبر منتشر شده درخصوص نشست بنیامین نتانیاهو و ریشی سوناک نخست وزیران اسرائیل و انگلیس واکنش نشان داد.

کد خبر: ۱۴۷۰۴۸
۱۱:۰۵ - ۰۵ فروردين ۱۴۰۲

واکنش کنعانی به نشست نخست وزیران اسرائیل و انگلیس؛ جمهوری اسلامی لنگر ثبات است

دیدارنیوز: ناصر کنعانی درباره نشست نخست وزیران اسرائیل و انگلیس گفت: خشم و نارضایتی این دو از روند تحولات منطقه و تلاش آنان برای تضعیف و تخریب این روند عجیب نیست.

به نقل از رسانه وزارت خارجه، ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به خبر منتشر شده درخصوص نشست نخست وزیران اسرائیل و انگلیس اظهار داشت: از طنز‌های ماندگار تاریخ است که دو رژیمی که یکی از آن‌ها وجودش بر پایه غصب سرزمین ملتی دیگر، جنایات روزمره و کودک کشی بنا شده و با وجود داشتن زرادخانه تسلیحات اتمی، گستاخانه از الحاق به "ان پی تی" سر باز می‌زند و رژیم دیگری که آثار سیاست‌های جنگ‌طلبانه و فتنه‌انگیزانه اش در جای جای منطقه دیده می‌شود، در مواضعی وقیحانه، جمهوری اسلامی ایران را که لنگر ثبات در منطقه است، متهم می‌کنند!

کنعانی خاطر نشان کرد با در نظرداشت سوابق سیاه این دو رژیم و در شرایطی که منطقه شاهد تحولات مثبت است، خشم و نارضایتی این دو از روند تحولات منطقه و تلاش آنان برای تضعیف و تخریب این روند عجیب نیست.

سخنگوی وزارت امور خارجه ضمن محکوم کردن اتهام‌زنی انگلیس و اسرائیل تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران ضمن تاکید مجدد بر اهمیت تحکیم بیش از پیش روابط با همسایگان و ضرورت تأمین امنیت مشترک توسط کشور‌های منطقه، یکبار دیگر مسئولیت بین‌المللی کشور‌های حامی اسرائیل نسبت به جنایات روزمره، نقض فاحش حقوق بشر و نقض قوانین و مقررات بین‌المللی توسط این رژیم را یادآوری می‌کند.»

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی