تیتر امروز

پیروزی مجدد بایدن در انتخابات ریاست جمهوری، به جنبش اعتراضی دانشجویان گره خورده است
از چشم جهان (۱۴۷)

پیروزی مجدد بایدن در انتخابات ریاست جمهوری، به جنبش اعتراضی دانشجویان گره خورده است

اعتراضات دانشجویی در مخالفت با حمایت آمریکا از جنگ اسرائیل در غزه، مانند آتشی خودسوز در این کشور شعله‌ور شده است؛ آنچه می خوانید ترجمه اختصاصی دیدارنیوز از مطلب مدیر موسسه اعراب آمریکایی است.
اولین بازی دوستانه سال ۱۴۰۲ با هدایت «امیر»

ایران ۱ - روسیه ۱؛ توقف قلعه‌نویی برابر تحریم‌شده‌ها

تیم ملی فوتبال کشورمان در اولین بازی دوستانه خود با هدایت امیر قلعه‌نویی برابر روسیه تحریم‌شده به میدان رفت و به تساوی رضایت داد؛ روسیه حریف قدرتمندی نبود و خوش شانس بود که با تساوی از تهران خارج شد.

کد خبر: ۱۴۶۹۹۲
۲۱:۴۱ - ۰۳ فروردين ۱۴۰۲

ایران ۱ - روسیه ۱؛ توقف قلعه‌نویی برابر تحریم‌شده‌ها

دیدارنیوز - سرویس ورزشی: در دیداری که ایران موقعیت‌های زیادی برای گلزنی داشت و خط حمله فرصت سوزی کرد، دو تیم از روی نقطه پنالتی گلزنی کردند. در نیمه اول آنتون میرانچوک دروازه بیرانوند را باز کرد و در ابتدای نیمه دوم مهدی طارمی گل تساوی را زد و در دقایق پایانی هم ستاره پورتو فرصت‌های خوبی برای گل برتری داشت که از دست رفت.

این اولین بازی تیم ملی با هدایت امیر قلعه‌نویی بود که پس از ۱۶ سال دوباره به نیمکت تیم ملی ایران بازگشته و روز ۸ فروردین تیمش در دومین بازی دوستانه به مصاف کنیا می‌رود.

نکته دیگر این بازی، نمایش سعید عزت اللهی بود که پس از خطای پنالتی، تلاش زیادی برای جبران آن اشتباه کرد، اما با ناکامی تعویض شد.

در این بازی، علیرضا جهانبخش کاپیتان تیم ملی و سردار آزمون ستاره خط حمله غایب بودند.

در این دیدار که قرار بود بانوان ایرانی هم حضور داشته باشند، سکو‌های کمی به آن‌ها اختصاص داده شده بود و همچنان به نظر می‌رسد زیرساخت‌ها مشکل دارد و پس از سال‌ها این مساله برطرف نشده! مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال پس از بازی تیم ملی اعلام کرد که حضور بانوان می‌توانست بیشتر هم باشد و زمینه حضور زنان در بازی‌های لیگ فوتبال فراهم می‌شود.

گل‌ها و دقایق حساس بازی:

دقیقه ۱۰: مهدی طارمی فرصت خوبی برای گلزنی داشت، اما ضدحمله او توسط مدافع حریف مهار شد و ستاره گلزن پورتو نتوانست از سد بازیکن روبروی خود عبور کند.

دقیقه ۱۲: ایران بازی را هجومی‌تر آغاز کرده و می‌خواهد در زمین روسیه خلق موقعیت کند.

دقیقه ۱۸: بازیکن روس به خوبی رضاییان را جا گذاشت و توپ را روی دروازه بیرانوند ارسال کرد که ضربه سر نیکولای کوملیچنکو در چارچوب نبود و فرصت مهمی برای حریف از دست رفت.

گل اول روسیه/ دقیقه ۲۸: عزت اللهی در محوطه جریمه و در حالی که کنعانی حضور داشت، روی زینکوفسکی خطا کرد و داور نقطه پنالتی را نشان داد تا آنتون میرانچوک به راحتی دروازه بیرانوند را باز کند.

دقیقه ۴۱: محبی به خط دفاعی روسیه زد و فرصت خیلی خوبی برای گلزنی داشت، اما شوت او به آسمان رفت!

دقیقه ۴۲: فشار و پرس سنگین بازیکنان ایران در زمین روسیه و اشتباه خط دفاعی این تیم، توپ را به طارمی رساند، اما ضربه او را دروازه‌بان روسیه دفع کرد.

دقیقه ۴۴: بازهم محبی صاحب توپ شد و به نزدیکی دروازه روسیه رسید، اما چرخش او کمی با تاخیر همراه بود و پاس او به طارمی را مدافع روسیه دفع کرد تا یک فرصت بزرگ دیگر از دست برود.

نیمه اول با برتری یک بر صفر روسیه به پایان رسید.

گل اول ایران/ دقیقه ۴۷: در همان ابتدای شروع نیمه دوم روی محبی پنالتی شد تا مهدی طارمی به راحتی گل تساوی را به ثمر برساند.

دقیقه ۶۸: در ادامه حملات ایران روی دروازه روسیه، مهدی طارمی اقدام به شوتزنی کرد که ضربه محکم او به تور کنار دروازه برخورد کرد و گل نشد.

دقیقه ۷۴: ایران در حال تدارک یک حمله به سمت دروازه روسیه بود که توپ ارسالی برای قلی‌زاده آفساید اعلام شد.

دقیقه ۸۹: محبی فضای خوبی برای گلزنی داشت، اما به بازیکنان دیگر پاس نداد و ضربه‌اش هم در چارچوب نبود.

دقیقه ۹۰+۱: مهدی طارمی خودش و دروازه روسیه بود، اما گل نزد! یک فرصت عالی که حسرت زیادی بابت آن خورد.

دقیقه ۹۰+۲: طارمی بازهم در موقعیت گلزنی قرار گرفت که ضربه پای راستش در چارچوب نبود و از بالای دروازه روسیه به بیرون رفت.

 

ترکیب تیم ملی ایران: علیرضا بیرانوند، احسان حاج‌صفی، شجاع خلیل‌زاده، سعید عزت‌اللهی، مهدی طارمی، شهریار مغانلو، حسین کنعانی‌زادگان، علی قلی‌زاده، محمد محبی، امید نورافکن و رامین رضاییان
سرمربی: امیر قلعه‌نویی

تیم ملی روسیه: ماتوی سافونوف، ویاچسلاو کاراوایف، روسلان لیتوینوف، ماکسیم اوسیپنکو، دانیل خلوسویچ، دالر کوزیایف، دانیل گلبوف، آنتون میرانچوک، آرسن زاخاریان، نیکولای کوملیچنکو، آنتون زینکوفسکی
سرمربی: والری کارپین

ایران ۱ - روسیه ۱؛ توقف قلعه‌نویی برابر تحریم‌شده‌ها

ایران ۱ - روسیه ۱؛ توقف قلعه‌نویی برابر تحریم‌شده‌ها

ایران ۱ - روسیه ۱؛ توقف قلعه‌نویی برابر تحریم‌شده‌ها

ایران ۱ - روسیه ۱؛ توقف قلعه‌نویی برابر تحریم‌شده‌ها

گزارش زنده؛ ایران ۰ - روسیه ۰

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی