تیتر امروز

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است
ابوالقاسم جراره در گفت‌وگو با «دیدارنیوز»:

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است

یکی از نامزدها دوره دوادزهم مجلس شورای اسلامی معتقد است که با توجه به انباشت قوانین، در دوره بعدی نمایندگان باید آنها را ساماندهی کنند.
رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.
دولت رئیسی حاضر به افزایش متناسبِ دستمزد کارگران نشد

حداقل حقوق کارگران؛ افزایش تا ۲۷ درصد!

در حالی که دولت سیزدهم مدعی است تورم را به ۴۰ درصد کاهش داده، پس از جلسات طولانی شورای عالی کار در روز‌های پایانی سال، حداقل دستمزد کارگران تنها ۲۷ درصد افزایش یافت.

کد خبر: ۱۴۶۸۵۲
۰۷:۵۹ - ۲۹ اسفند ۱۴۰۱

حداقل حقوق کارگران ۲۷درصد افزایش یافت

دیدارنیوز: حداقل دستمزدِ کارگران ۲۷درصد، افزایش یافت. با این اوصاف پایه مزد ماهانه کارگران به رقم ۵۳۰۸۲۸۴ تومان افزایش یافت.

جلسه شورایعالی کار برای تعیین دستمزد سال آینده، که از ساعت ۱۹ روز گذشته تا ۱.۳۰ بامداد امروز (۲۹ اسفند) تداوم داشت، به کار خود پایان داد.

در این جلسه حداقل دستمزدِ کارگران ۲۷درصد، افزایش یافت. با این اوصاف پایه مزد ماهانه کارگران به رقم ۵۳۰۸۲۸۴۰ ریال افزایش یافت. همچنین بن کارگری به رقم ۱۱۰۰۰۰۰۰ریال، حق مسکن به رقم ۹۰۰۰۰۰۰ریال و حق اولاد به ۵۳۰۸۲۸۴ ریال افزایش یافت. پایه سنوات روزانه نیز به ۲۱۰۰۰۰۰ ریال رسید.

برای کارگران سایر سطوح، افزایش به این ترتیب است: ۲۱ درصد به اضافه‌ی مبلغ ثابت ۸۳۵۹۶ ریال روزانه.

این سومین جلسه‌ شورایعالی کار برای تعیین دستمزد ۱۴۰۲ کارگران بود. دولت امسال در مذاکراتِ مزدی برای افزایشِ دستمزد مطابق با نرخ تورم و سبد معیشت مقاومت بسیاری کرد و در نهایت حاضر به افزایشِ متناسبِ دستمزدِ کارگران نشد.

منبع: ایلنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی