تیتر امروز

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.

وزیر ارشاد: هیچ محدودیتی برای اعتلای موسیقی اقوام نداریم

محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت سیزدهم می‌گوید که هیچ محدودیتی برای اعتلای موسیقی اقوام و تجلیل از هنرمندان فاخر و ارزشمند آن وجود ندارد.

کد خبر: ۱۴۶۷۴۱
۱۱:۰۲ - ۲۶ اسفند ۱۴۰۱

وزیر ارشاد: هیچ محدودیتی برای اعتلای موسیقی اقوام نداریم

دیدارنیوز: وزیر ارشاد اسلامی گفت: هیچ محدودیتی برای اعتلای موسیقی اقوام و تجلیل از هنرمندان فاخر و ارزشمند آن وجود ندارد و وزارت فرهنگ برای اعتلای حوزه فرهنگ و هنر ایران عزیز از هیچ کوششی دریغ نخواهد کرد.

محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی شامگاه پنجشنبه در مراسم اختتامیه سومین جشنواره موسیقی مقامی در شهرستان شیروان با اشاره به نگاه متعالی نظام اسلامی و دولت انقلابی به فرهنگ و هنر به عنوان مقوله مهم و پیشران در عرصه پیشرفت کشور اظهار داشت: نگاه نظام اسلامی به هنر نگاهی اصیل است و از این منظر هنرمند انسانی نخبه، خردمند و پیشتاز تحولات جامعه شناخته می‌شود.

وزیر ارشاد افزود: در مسیر چهل و چهار ساله انقلاب اسلامی اهالی فرهنگ و هنر همواره همراه مردم و پیشتاز تحولات انقلاب اسلامی بوده‌اند و عشق و علاقه مردم به ایران عزیز را با زبان هنر روایت کرده‌اند. به عنوان نمونه اجرا‌های این مراسم، مضامین ارزشمندی، چون عشق و محبت به خداوند متعال و ائمه اطهار و تروج عاطفه، محبت و مودت بین مردم را تداعی می‌کرد.

اسماعیلی با اشاره به علاقه مردم ایران به هنر و هنرمندان تصریح کرد: هنرمندان سرایندگان زیبایی هستند و زیبایی‌ها را به رخ می‌کشند. زیبایی که در خط خوب، شعر خوب، موسیقی خوب یا مجموعه فاخر نمایشی ظهور پیدا می‌کند.

‏وی با تاکید بر شور و علاقه مردم شیروان نسبت به هنر اصیل موسیقی گفت: نظام هنری ما امروز با از گذر از فراز و فرود‌های مختلف، به استقرار رسیده و علت آن، بهره‌مندی حوزه فرهنگ و هنر کشور از رهبری معظم انقلاب به عنوان شخصیتی دانا و عالم نسبت به فضای هنری کشور است. ایشان در طول سال چندین محفل شعر برگزار می‌کنند و به همه دقایق و ظرایف هنری آگاه و مسلط هستند.

‏‌عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: ما متولیان حوزه فرهنگ و هنر همواره از محضر رهبری معظم انقلاب می‌آموزیم و ایشان به عنوان راهنمای حکیم با دقت و حساسیت از اعتلای فرهنگ و هنر ایران عزیز صیانت می‌کنند. ‏

‏وزیر ارشاد تصریح کرد: وزارت فرهنگ به تاسی از رهبری عزیز و حکیم انقلاب و بر‌اساس برنامه تحولی دولت مردمی برای اعتلای فرهنگ و هنر در همه بخش‌های کشور متناسب با ظرفیت‌ها و استعداد‌ها برنامه‌ریزی ویژه تدارک دیده و بر همین مبنا پاسداشت هنر اصیل موسیقی مقامی ‏خراسان شمالی به عنوان پایگاه بزرگ موسیقی نواحی کشور از اولویت‌های وزارت فرهنگ به شمار می‌رود.

‏اسماعیلی ادامه داد: برنامه‌های جدیدی برای حمایت از هنر اصیل و بومی موسیقی مقامی در این منطقه تدارک دیده شده و در این راستا از طرح‌های نوین در این زمینه حمایت‌های لازم به عمل خواهد آمد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان تصریح کرد: هیچ محدودیتی برای اعتلای موسیقی اقوام و تجلیل از هنرمندان فاخر و ارزشمند آن وجود ندارد و وزارت فرهنگ برای اعتلای حوزه فرهنگ و هنر ایران عزیز از هیچ کوششی دریغ نخواهد کرد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی