تیتر امروز

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف
چه کسی رئیس مجلس دوازدهم خواهد شد؟ دیدار گزارش می‌دهد:

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف

محمدباقر قالیباف گرچه نفر اول انتخابات مجلس دوازدهم از تهران نشد، اما همچنان انتظار دارد که در مقام شیخ مکلای جریان اصولگرا، در جایگاه خود ابقا شود، گزینه‌های دیگری نیز برای ریاست بر مجلس مطرح...
آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار
دیدار نخستین برنامه از "پریسکوپ" را منتشر می‌کند

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار

با توجه به طیف گسترده علاقه مندی‌ها در دهه‌های اخیر در زمینه‌های شغلی و به طبع سردرگمی و عدم آگاهی نسل نوجوان و جوان (نسل Z) نسبت به آینده، بازار کار، میزان درآمد، جایگاه شغلی و اجتماعی هر حرفه...
حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم
از چشم جهان (۱۴۶)

حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم

پس از تنش‌های شدید اخیر میان تهران و تل‌آویو که با حمله مستقیم ایران و پاسخ محدود اسرائیل در اصفهان همراه بود، نویسندگان نشریه نیویورک تایمز آمریکا در گزارشی به این موضوع حساس در خاورمیانه پرداختند...

اتحادیه اروپا مسمومیت دانش‌آموزان ایرانی را محکوم کرد؛ درخواست برای تحقیقات مستقل

قانونگذاران اتحادیه اروپا روز پنجشنبه از شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد خواستند تا تحقیقات مستقلی را درباره موج مسمومیت‌هایی که دانش‌آموزان دختر در ایران را درگیر کرده است، انجام دهد.

کد خبر: ۱۴۶۷۳۸
۱۰:۲۹ - ۲۶ اسفند ۱۴۰۱

پارلمان اتحادیه اروپا با صدور قطعنامه‌ای مسمومیت دانش‌آموزان در ایران را محکوم کرد

دیدارنیوز: به گفته رسانه‌های دولتی و مقامات در ایران، ۱۳ هزار دانش آموز، اکثرا دختر، پس از «مسمومیت‌های مشکوک» بیمار شده‌اند و برخی از سیاستمداران گروه‌های مذهبی مخالف آموزش دختران را مقصر می‌دانند.

پارلمان اتحادیه اروپا در قطعنامه‌ای «این تلاش وحشیانه برای ساکت کردن زنان و دختران در ایران را به شدیدترین وجه محکوم کرد». پارلمان همچنین از کشور‌های عضو اتحادیه خواست تا صدور ویزا، پناهندگی و کمک‌های اضطراری برای کسانی که باید ایران را ترک کنند، به ویژه برای زنان و دختران، تسهیل کنند.

در همین رابطه، هانا نویمان، از نمایندگان آلمان در پارلمان اتحادیه اروپا در پیامی نوشت که «این قطعنامه خواستار تحقیق بین‌المللی در مورد مسمومیت‌ها؛ اعمال تحریم‌هایی در ارتباط با این مسئله؛ پشتیبانی از شهروندان ایرانی برای دور زدن محاصره اینترنتی؛ و دسترسی راحت‌تر ایرانیان به روادید ورود به اروپا شده است.»

براساس گزارشی که در سایت پارلمان اتحادیه اروپا منتشر شده است، این قطعنامه از هیئت حقیقت‌یاب سازمان ملل متحد در مورد ایران می‌خواهد که تحقیقات مستقلی در مورد این حوادث انجام دهد.

این مسمومیت‌های زنجیره‌ای در مدارس بر خشم عمومی نسبت به مقامات افزوده است. برخی از فعالان سیاسی و اجتماعی، جمهوری اسلامی را به سازماندهی مسمومیت‌ها برای انتقام از دختران دانش‌آموز برای پیوستن به تظاهرات‌ها در ماه‌های اخیر متهم کرده‌اند.

این در حالی است که رهبر انقلاب اسلامی چند هفته قبل در اظهاراتی ضمن محکوم کردن این مسمومیت‌ها، آن‌را خطایی غیرقابل بخشش خواند و از دستگاه‌های قضایی خواست که کسانی که در آن دست داشته‌اند به اشد مجازات بدون عفو محکوم کنند.

در همین حال جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز از گفتگو با حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران خبر داد. بورل در حساب توییتری خود نوشت: «از امیرعبداللهیان خواستم تا ایران رفتار خود را تغییر دهد، به حقوق بشر احترام بگذارد، به بازداشت شهروندان اتحادیه اروپا پایان دهد و حمایت نظامی خود از روسیه را نیز متوقف کند.»

بورل همچنین در ادامه افزوده که از وزیر خارجه ایران خواسته است تا همکاری‌ها با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را تسریع بخشد.

در مقابل رسانه‌های ایران هم گزارش داده‌اند که امیرعبداللهیان در این گفتگو حمایت نظامی ایران از روسیه در جنگ با اوکراین را «اتهامات بی‌اساس» خوانده و تاکید کرده است که تهران آمادگی دارد برای تحقق صلح میان روسیه و اوکراین تلاش کند. او همچنین اضافه کرده که روابط تهران و آژانس در مسیر درستی قرار دارد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی