تیتر امروز

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.
تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد
«دیدارنیوز» چالش‌های تیم اقتصادی دولت را بررسی کرد:

تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد

از ابتدای شروع به‌کار دولت سیزدهم تحلیل‌گران از تیم اقتصادی انتقاد کرده‌اند و معتقدند دولت و مجلس به دلیل نگاه‌‌های سیاسی دست به تغییر مثبت در کابینه نمی‌زند. گزارش جای نکاهی اجمالی به این موضوع...
اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم
بررسی موانع تولید در گفت‌وگو با مدیر عامل آریا چوب نفیس آفرینش+ویدیو

اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم

موانع، مشکلات و کارشکنی‌های مسیر تولید از ثبت درخواست و اخذ پروانه تا وارد کردن سخت افزار و موضوع ترخیص آن در گمرکات ایران در گفت‌وگوی دیدار با یک کارآفرین.

لیگ اروپا؛ از گلزنی جهانبخش تا حذف آرسنال

دیدارهای برگشت مرحله یک هشتم نهایی لیگ اروپا برگزار شد که بر این اساس، تیم‌های مدعی منچستریونایتد، یوونتوس و رم در شبی که تیم علیرضا جهانبخش جشنواره گل به راه انداخت و آرسنال حذف شد، به دور بعد صعود کردند.

کد خبر: ۱۴۶۷۳۲
۰۹:۲۳ - ۲۶ اسفند ۱۴۰۱

لیگ اروپا؛ از گلزنی جهانبخش تا حذف آرسنال

دیدارنیوز: دور برگشت مرحله یک هشتم نهایی رقابت‌های لیگ اروپا با پیروزی و صعود تیم‌های منچستریونایتد، یوونتوس و فاینورد در شب گلزنی علیرضا جهانبخش برای نماینده هلند آغاز شد.

دور برگشت از مرحله یک هشتم نهایی رقابت‌های لیگ اروپا، پنجشنبه با برگزاری ۴ بازی همزمان از ساعت ۲۱:۳۰ به وقت تهران آغاز شد که در پایان آن‌ها تیم‌های منچستریونایتد، یوونتوس، فاینورد و سویا به مرحله بعدی صعود کردند.

در ورزشگاه بنیتو ویامارین، تیم فوتبال رئال بتیس میزبان منچستریونایتد بود و این بازی را با نتیجه یک بر صفر به میهمان انگلیسی‌اش باخت. مارکوس رشفورد در دقیقه ۵۵ تنها گل این بازی را زد. با احتساب نتیجه بازی رفت، من‌یونایتد در مجموع با نتیجه ۵ بر یک سبزوسفیدپوشان آندلس را شکست داد و به مرحله یک چهارم نهایی لیگ اروپا صعود کرد.

لیگ اروپا؛ از گلزنی جهانبخش تا حذف آرسنال

در آلمان، تیم یوونتوس موفق شد میزبان خود فرایبورگ را با نتیجه ۲ بر صفر شکست دهد. گل نخست این بازی در دقیقه ۴۵ توسط دوشان ولاهوویچ از روی نقطه پنالتی به ثمر رسید. این پنالتی در نتیجه خطای مانوئل گوید مدافع فرایبورگ بود که منجر به اخراج وی هم شد. دومین گل بازی را هم فدریکو کیه‌زا بال ایتالیایی بانوی پیر در دقیقه پنجم وقت‌های تلف شده نیمه دوم زد. یووه با این نتیجه و با احتساب نتیجه بازی رفت، در مجموع با نتیجه ۳ بر صفر پیروز شد و به مرحله یک چهارم نهایی راه یافت.

پرگل‌ترین بازی، اما در هلند برگزار شد جایی که تیم فوتبال فاینورد در خانه میهمان اوکراینی خود تیم شاختار دونتسک را با تحمیل شکست ۷ بر یک تحقیر کرد. علیرضا جهانبخش ششمین گل فاینورد را در دقیقه ۶۴ بازی به ثمر رساند. خیمنس در دقیقه ۹، کوکجو در دقایق ۲۴ و ۳۸ (پنالتی)، ادریسی در دقایق ۴۹ و ۶۰ و دانیلو در دقیقه ۶۶ دیگر گل‌های فاینورد را به ثمر رساندند و کوین کلسی در دقیقه ۸۷ تنها گل شاختار دونتسک را زد. با توجه به تساوی یک - یک بازی رفت، فاینورد در مجموع با برتری ۸ بر ۲ جواز صعود به مرحله بعدی مسابقات را کسب کرد.

چهارمین تیم صعودکننده هم سویای اسپانیا بود که با وجود شکست یک بر صفر برابر فنرباغچه ترکیه به دلیل پیروزی ۲ بر صفرش در بازی رفت، در مجموع با نتیجه ۲ بر یک بر تیم شهر استانبول غلبه کرد.

آرسنال در ضیافت پنالتی‌ها حذف شد؛ صعود لورکوزن در حضور آزمون

پرونده مرحله یک هشتم نهایی رقابت‌های لیگ اروپا با اضافه شدن نام تیم‌های رم، اسپورتینگ لیسبون، بایرلورکوزن و نماینده بلژیک به فهرست تیم‌های صعودکننده بسته شد.

لیگ اروپا؛ از گلزنی جهانبخش تا حذف آرسنال

مرحله یک هشتم نهایی لیگ اروپا با برگزاری چهار بازی دیگر در دور برگشت این مرحله از مسابقات و اضافه شدن تیم‌های اسپورتینگ لیسبون، بایرلورکوزن، یونیون سن‌ژیلوا و رم به فهرست صعودکنندگان به مرحله بعدی به پایان رسید.

در مهمترین بازی آرسنال پیشتاز کورس قهرمانی لیگ برتر انگلیس، در ورزشگاه امارات لندن به مصاف اسپورتینگ لیسبون پرتغال رفت که این بازی در ۹۰ دقیقه یک - یک مساوی شد. آرسنال با گل دقیقه ۱۸ گرانیت ژاکا پیش افتاد، اما پدرو گونکالوس در دقیقه ۶۲ کار را برای نماینده پرتغال به تساوی کشاند. با توجه به تساوی ۲-۲ بازی رفت و بی‌اثر بودن گل زده بیشتر در خانه حریف، بازی به وقت‌های اضافه رفت، اما گل دیگری به ثمر نرسید و تنها اتفاق مهم این ۳۰ دقیقه اخراج مانوئل اوگارته از تیم اسپورتینگ بود.

در نهایت ضربات پنالتی تعیین‌کننده تیم برنده بود جایی که تمام پنج پنالتی‌زن نماینده پرتغال ضربات خود را به گل تبدیل کردند، اما گابریل مارتینلی چهارمین ضربه توپچی‌ها را هدر داد تا تیمش در ضیافت پنالتی‌ها ۵ بر ۳ مغلوب شود و از گردونه مسابقات کنار برود.

در بازی همزمان تیم بایرلورکوزن در دیداری که مهاجم ایرانی‌اش سردار آزمون را از ابتدا تا دقیقه ۷۱ در ترکیب داشت، میزبان خود تیم فرنتس‌واروش مجارستان را با نتیجه ۲ بر صفر شکست داد و در مجموع با برتری ۴ بر صفر در دو دیدار رفت و برگشت صعود کرد. موسی دیابی در دقیقه ۳ و آمین آدلی در دقیقه ۸۱ گل‌های این بازی را به ثمر رساندند.

در دیگر بازی مصاف خانگی رئال سوسیه‌داد اسپانیا با رم برنده و گل نداشت و به این ترتیب نماینده ایتالیا به خاطر پیروزی ۲ بر صفر بازی رفت، به مرحله بعدی صعود کرد.

یونیون سن‌ژیلوای بلژیک هم دیگر تیم راه‌یافته به مرحله بعدی لیگ اروپا لقب گرفت. این تیم در خانه با نتیجه ۳ بر صفر بر یونیون برلین غلبه کرد و با توجه به تساوی ۳-۳ بازی رفت، در مجموع حریف آلمانی را با نتیجه ۶ بر ۳ شکست داد و در جمع هشت تیم برتر لیگ اروپا قرار گرفت.

قرعه‌کشی مرحله یک چهارم نهایی لیگ اروپا امروز (جمعه) برگزار می‌شود و در این مرحله هیچ محدودیتی برای رویارویی تیم‌های صعودکننده با یکدیگر وجود نخواهد داشت.

منبع: تسنیم
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی