تیتر امروز

سیدعلی مجتهدزاده: اراده‌ای برای اجرای قانون جرم سیاسی نمی‌بینم/ اعضای هیئت منصفه در ایران، وابستگان یک گروه سیاسی خاص هستند/ یکی از بهترین کارهای مرحوم رئیسی در قوه قضائیه، برکناری جعفری دولت آبادی از دادستانی تهران بود
گفت‌وگوی دیدار در برنامه «ایرانشهر» با یک حقوقدان و وکیل دادگستری

سیدعلی مجتهدزاده: اراده‌ای برای اجرای قانون جرم سیاسی نمی‌بینم/ اعضای هیئت منصفه در ایران، وابستگان یک گروه سیاسی خاص هستند/ یکی از بهترین کارهای مرحوم رئیسی در قوه قضائیه، برکناری جعفری دولت آبادی از دادستانی تهران بود

دیدارنیوز در بیست و یکمین پرده از برنامه «ایرانشهر» به سراغ «سید علی مجتهدزاده»، حقوقدان و وکیل باسابقه دادگستری رفته و مسائل مختلف مرتبط با منافع ملی ایران از فعال شدن مکانیسم ماشه، تحرکات تندرو‌ها...
استقبال ايران از مذاکره واقعی با آمریکا/ خط و نشان پزشکیان برای خودروسازان/ باید راهی برای مذاکره پیدا کرد
مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز با اجرای محمدرضا حیاتی

استقبال ايران از مذاکره واقعی با آمریکا/ خط و نشان پزشکیان برای خودروسازان/ باید راهی برای مذاکره پیدا کرد

این صد و سی و دومین برنامه مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز است که امروز دوشنبه ۲۶ آبان ۱۴۰۴ با اجرای محمدرضا حیاتی و با حضور کارشناسان و صاحب نظران تقدیم مخاطبان گرامی می‌شود.
زیدآبادی: آنقدر بر سر مجلس فیلتر گذاشتند که امروز صدای رسایی‌ها و ثابتی‌ها را از آن می‌شنویم/ پشت شما، جمهوری اسلامی است!/ عبدالکریمی: پشت من، هیچکس نیست، خداست!/ ناتو، صهیونیست‌ها و رضا پهلوی، نمی‌توانند برای ما دموکراسی بیاورند
در مناظره دو فعال سیاسی در دیدارنیوز مطرح شد

زیدآبادی: آنقدر بر سر مجلس فیلتر گذاشتند که امروز صدای رسایی‌ها و ثابتی‌ها را از آن می‌شنویم/ پشت شما، جمهوری اسلامی است!/ عبدالکریمی: پشت من، هیچکس نیست، خداست!/ ناتو، صهیونیست‌ها و رضا پهلوی، نمی‌توانند برای ما دموکراسی بیاورند

در ادامه سلسله مناظرات دیدارنیوز در خصوص مسائل روز کشور و منافع ملی، میزبان بیژن عبدالکریمی، استاد فلسفه دانشگاه و احمد زیدآبادی، روزنامه نگار و فعال سیاسی بودیم که در ادامه می‌‌خوانید.

متروی تهران - پرند چه زمانی آماده می‌شود؟/ در انتظار دستور «رئیسی»!

محسن هرمزی، مدیرعامل متروی تهران با اشاره به اینکه اعتبارات لازم برای خط متروی پرند هنوز از طرف دولت سیزدهم تامین نشده، گفت: از رئیس جمهور می‌خواهم یا در بودجه ۱۴۰۲ اصلاحاتی داشته باشد و یا با دستوری ویژه، مشکل تأمین منابع مالی لازم برای تکمیل خط متروی پرند را حل کند.

کد خبر: ۱۴۶۷۳۱
۰۹:۰۹ - ۲۶ اسفند ۱۴۰۱

متروی تهران - پرند چه زمانی آماده می‌شود؟

دیدارنیوز: مدیرعامل متروی تهران آخرین وضعیت خط متروی پرند را تشریح کرد.

محسن هرمزی در گفتگو با ایسنا، در مورد سرانجام خط متروی تهران - پرند با بیان اینکه در بازدید رئیس جمهور از متروی شهر جدید پرند قول دادیم خط متروی پرند را تا سوم خردادماه سال آینده تحویل دهیم، گفت: آنجا اعلام کردیم که به سه شرط می‌توانیم خط متروی پرند را تا روز سوم خردادماه ۱۴۰۲ تحویل دهیم؛ شرط اول ما تأمین فیدر‌های ۷.۵ مگاوات با کمک وزارت نیرو از نیروگاه پرند بود که هنوز در مورد تأمین برق خط متروی پرند به جایی نرسیده ایم.

مدیرعامل شرکت متروی تهران اضافه کرد: همچنین اعلام کردیم که بودجه سال ۱۴۰۱ متروی پرند که ۲۲۷ میلیارد تومان است به صورت ۱۰۰ درصد تخصیص داده شود، چرا که تاکنون فقط ۴۵ میلیارد تومان اعتبار داده شده است. این مهم تا کنون انجام نشده و این در حالی است که سال جاری تا چند روز دیگر به پایان می‌رسد و ما در نظر داشتیم این پول را بابت پیش پرداخت خرید تجهیزات تخصیص دهیم.

وی اضافه کرد: شرط سوم ما حل مشکل املاک بود که قرار بود در قالب واگذاری زمین به مبلغ ۷۵۰ میلیارد تومان، به این پروژه تزریق شود؛ اما تا امروز فقط ۱۱۷ میلیارد تومان از این محل به پروژه اختصاص یافته است و دقت داشته باشید که برای تکمیل خط متروی پرند به حدود ۳۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم که پرداخت این پول جزو تعهدات دولت است.

به گفته مدیرعامل متروی تهران، تصور می‌کردیم که در بودجه سال آینده کشور اعتبار خوبی به متروی پرند اختصاص یابد که این طور نشد. از رئیس جمهور می‌خواهم یا در بودجه ۱۴۰۲ اصلاحاتی داشته باشد و یا با دستوری ویژه، مشکل تأمین منابع مالی لازم برای تکمیل خط متروی پرند را حل کند.

هرمزی در پایان در مورد سرانجام اوراق مشارکت متروی تهران نیز با بیان اینکه ما از وزارت کشور درخواست ۲۰۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت داشتیم؛ اما در حال حاضر تنها با ۱۳۰۰ میلیارد تومان موافقت کرده اند، گفت: این در حالی است که در سال جاری اجازه انتشار ۱۵۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت را داشتیم؛ یعنی سال آینده باید کمتر از سال جاری اوراق منتشر کنیم و این در حالی است که ۵۰۰ میلیارد تومان را نیز باید بابت اورهال ناوگان هزینه می‌کنیم. به همین دلیل از دولت می‌خواهیم که سقف انتشار اوراق مشارکت مترو را افزایش دهد.

ارسال نظرات
امروز چهارشنبه ۲۸ آبان
امروز چهارشنبه ۲۸ آبان
امروز چهارشنبه ۲۸ آبان
امروز چهارشنبه ۲۸ آبان