تیتر امروز

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف
چه کسی رئیس مجلس دوازدهم خواهد شد؟ دیدار گزارش می‌دهد:

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف

محمدباقر قالیباف گرچه نفر اول انتخابات مجلس دوازدهم از تهران نشد، اما همچنان انتظار دارد که در مقام شیخ مکلای جریان اصولگرا، در جایگاه خود ابقا شود، گزینه‌های دیگری نیز برای ریاست بر مجلس مطرح...
آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار
دیدار نخستین برنامه از "پریسکوپ" را منتشر می‌کند

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار

با توجه به طیف گسترده علاقه مندی‌ها در دهه‌های اخیر در زمینه‌های شغلی و به طبع سردرگمی و عدم آگاهی نسل نوجوان و جوان (نسل Z) نسبت به آینده، بازار کار، میزان درآمد، جایگاه شغلی و اجتماعی هر حرفه...
حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم
از چشم جهان (۱۴۶)

حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم

پس از تنش‌های شدید اخیر میان تهران و تل‌آویو که با حمله مستقیم ایران و پاسخ محدود اسرائیل در اصفهان همراه بود، نویسندگان نشریه نیویورک تایمز آمریکا در گزارشی به این موضوع حساس در خاورمیانه پرداختند...

پاریس: تهران بازداشت‌ خودسرانه شهروندان فرانسه را به رسمیت می‌شناسد

وزارت امور خارجه فرانسه می‌گوید که مقام‌های ایرانی به صورت آشکار به خودسرانه بودن بازداشت اتباع فرانسوی در این کشور اذعان دارند.

کد خبر: ۱۴۶۶۴۹
۱۸:۳۲ - ۲۳ اسفند ۱۴۰۱

پاریس: تهران بازداشت‌ خودسرانه شهروندان فرانسه را به رسمیت می‌شناسد

دیدارنیوز: سخنگوی وزارت امور خارجه فرانسه روز سه شنبه در واکنش به اظهارات روز قبل همتای ایرانی خود گفت که تهران «آشکارا» ماهیت خودسرانه بازداشت اتباع فرانسوی در ایران را به رسمیت شناخته است.

آن-کلر لژاندر، سخنگوی دستگاه دیپلماسی فرانسه که در جریان یک کنفرانس خبری سخن می‌گفت در این خصوص تصریح کرد: «ما اظهارات روز دوشنبه ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران را مورد توجه قرار دادیم. این سخنان نگران کننده هستند، زیرا ماهیت خودسرانه بازداشت‌ها را تأیید می‌کنند.»

فرانس‌پرس در گزارشی که به این موضوع اختصاص یافته به نقل از ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران آورده است: «نگرش غیر سازنده و مداخله‌گرانه فرانسه در قبال ایران، موضوع آزادی احتمالی بازداشت‌شدگان فرانسوی را تسهیل نمی‌کند.»

ناصر کنعانی در این خصوص تصریح کرده بود: البته مواضع و اقدامات کشور‌ها در این زمینه می‌تواند نقش مثبت و تسهیل کننده‌ای ایفا کند.»

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران که در پاسخ به سوال خبرنگار یک شبکه تلویزیونی فرانسه سخن می‌گفت سپس در ادامه ابراز امیدواری کرد که رخداد‌های خوبی در این زمینه رقم بخورد.

کنعانی سپس با تاکید بر خواست کشورش از دولت‌های خارجی برای پرهیز از مداخله در امور و مسائل داخلی ایران، این سوال را طرح کرده بود که: «جمهوری اسلامی ایران به خواسته‌های شهروندان خود توجه می‌کند، اما سوال این است که آیا طرف‌های خارجی و به طور مشخص فرانسه هم به خواسته‌های اکثریت ملت ایران توجه می‌کند؟»

وی بازداشت‌شدگان غیرایرانی را افرادی معرفی کرد که «در ارتباط با اغتشاشات اخیر نقش‌آفرینی داشتند و اقدامات آن‌ها منطبق با قوانین جمهوری اسلامی ایران اقدامات مجرمانه‌ای بود که روند قضایی درباره آن‌ها در حال اجرا و انجام است.»

درخواست پاریس برای آزادی فوری همه شهروندان فرانسوی

سخنگوی وزارت خارجه فرانسه در ادامه کنفرانس خبری روز سه‌شنبه خود بار دیگر بر موضع کشورش در خصوص شهروندان فرانسوی بازداشت شده در ایران تاکید کرد و گفت: «ما خواستار آزادی فوری همه اتباع خود هستیم که خودسرانه بازداشت شده اند.»

فرانسه یکی از کشور‌هایی است که «سرکوب» موج اعتراضات در ایران پس از مرگ مهسا امینی، دختر کردی که تحت بازداشت گشت ارشاد در تهران جان باخت را به شدت محکوم کرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه در حال حاضر شش تن از اتباع این کشور به اتهام‌های گوناگون در ایران بازداشت و زندانی هستند.

سسیل کوهلر، با پیشینه فعالیت در زمینه آموزشی که به همراه شریک زندگی‌اش ژاک پاریس هر دو به عنوان اعضای فدراسیون آموزش و فرهنگ سندیکای نیروی کار فرانسه هنگام سفر به ایران با ویزای گردشگری دستگیر و بازداشت شدند از جمله این افراد هستند.

خبرگزاری فرانسه در این میان همچنین به «برنارد فلن»، شهروند ایرلندی فرانسوی، «لوئیس آرنو» و ««بنژامن بری‌یر»» به عنوان دیگر اتباع فرانسوی زندانی در ایران اشاره کرده و یادآور شده که هویت یک تبعه فرانسوی دیگر زندانی هنوز فاش نشده است.

فریبا عادلخواه محقق فرانسوی-ایرانی که ژوئن ۲۰۱۹ در تهران دستگیر و سپس به اتهام «اجتماع و تبانی برای اقدام علیه امنیت» و «تبلیغ علیه نظام» به پنج سال زندان محکوم شده بود روز دهم فوریه گذشته سرانجام آزاد شد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی