تیتر امروز

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.

خطرات «چهارشنبه‌سوری»؛ شادی نیاز جامعه است

اصغر باقرزاده، معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه تلاش می‌کنیم از طریق فضای مجازی و مربیان در مدارس خطرات مراسم چهارشنبه‌سوری را بیان کنیم، گفت: جشن، شادی و حضور بانشاط احتیاج جامعه است.

کد خبر: ۱۴۶۵۳۷
۰۸:۰۷ - ۲۲ اسفند ۱۴۰۱

خطرات و مصادیق نادرست «چهارشنبه‌سوری»؛ شادی نیاز جامعه است

دیدارنیوز: معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه تلاش می‌کنیم از طریق فضای مجازی و مربیان در مدارس خطرات مراسم چهارشنبه‌سوری را بیان کنیم؛ وگرنه جشن، شادی و حضور بانشاط احتیاج جامعه است، گفت: اگر دانش‌آموزان مصادیق درستِ این شادی و نشاط را بدانند طبیعتا از بروز اتفاقات ناگوار در این مراسم جلوگیری می‌شود.

اصغر باقرزاده در گفتگو با ایسنا، درباره برنامه‌های آموزش و پرورش برای مراسم چهارشنبه‌سوری ضمن بیان مطالب مذکور اظهار کرد: دانش‌آموزان ما و خانواده‌هایشان به این نشاط احتیاج دارند. اگر دانش‌آموزان مصادیق درستِ این شادی و نشاط را بدانند طبیعتا از بروز اتفاقات ناگوار در این مراسم جلوگیری می‌شود.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه در همین راستا و در شبکه شاد کانالی طراحی شده که در اختیار قرار می‌گیرد گفت: در این کانال هم مباحث تشویقی و ترغیبی برای اوقات فراغتِ مناسب و بدون خطر و هم آگاه‌سازی درباره خطرات گذراندن این روز به صورت نامناسب مطرح می‌شود.

باقرزاده ادامه داد: این کار با کمک خود دانش‌آموزان انجام می‌شود؛ از آن‌ها خواسته‌ایم هم از جنبه ایجابی که "در این روز چه کنیم بهتر است" و هم از جنبه سلبی که "چه کار‌هایی نباید انجام دهیم" محتوا‌هایی را تهیه و در کانال بارگذاری کنند. جوایز و تقدیری هم برای برگزیدگان درنظر گرفته شده است.

وی همچنین با اشاره به اینکه برای ایام عید نوروز نیز با معاونت ابتدایی، اداره کل قرآن، عترت و نماز و سازمان دانش‌آموزی برنامه خوبی طراحی شده و پای خانواده‌ها نیز در میان است گفت: تلاقی تعطیلات با ماه مبارک رمضان را داریم و نیاز است که برنامه‌ها به صورت چندجانبه طراحی شوند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی