تیتر امروز

بچه‌ها! نخندین!
افاضات اضافه

بچه‌ها! نخندین!

عوام‌الملک در هفته‌ای که گذشت از حمایت مردم و خواص از یک طرح جدید نوشته و ترانه‌ای هم به گوشش رسیده که می‌گفت: "بچه‌ها! نخندین!"

فولاد - استقلال؛ بالاتر از رقیب در نوروز!

با شکست پرسپولیس برابر سپاهان در بازی فینال لیگ برتر، استقلالی‌ها این شانس را دارند که امروز با پیروزی در اهواز بالاتر از رقیب سنتی خود در نوروز قرار بگیرند.

کد خبر: ۱۴۶۴۸۴
۰۹:۲۹ - ۲۱ اسفند ۱۴۰۱

فولاد - استقلال؛ بالاتر از رقیب در نوروز!

دیدارنیوز: استقلال در آخرین بازی خود در سال ۱۴۰۱ به مصاف فولاد خوزستان می‌رود.

دیدار‌های هفته‌های بیست و سوم روز یکشنبه ۲۱ اسفند با برگزاری ۴ مسابقه پیگیری می‌شود که در یکی از این دیدارها، از ساعت ۱۹:۰۰ استقلال مهمان فولاد خوزستان است. پس از این بازی رقابت‌های لیگ تعطیل خواهد شد و استقلال به مدت ۲۰ روز بازی نخواهد داشت، ولی فولاد باید در جام حذفی به میدان برود.

۱- استقلال با ۴۳ امتیاز از ۲۲ بازی در رده سوم جدول است. این تیم با هر نتیجه‌ای از این رده پایین‌تر نخواهد رفت، ولی با پیروزی در این دیدار بالاتر از رقیب سنتی خود پرسپولیس در رده دوم قرار خواهد گرفت.

۲- فولاد در پایان هفته بیست و دوم با ۲۸ امتیاز هشتم بود. این تیم با تساوی این رتبه را حفظ خواهد کرد، ولی در صورت پیروزی یا شکست امکان دارد یک رده صعود یا سقوط کند.

۳- استقلال در ۶ هفته اخیر به ۵ پیروزی و یک تساوی دست یافته است. آبی‌پوشان در تمام دیدار‌های نیم‌فصل موفق به گلزنی شده و به طور متوسط ۲.۳ گل زده است. فولاد هم در ۶ بازی گذشته به ۳ شکست، ۲ برد و یک تساوی رسیده است. این تیم با سرمربی جدید خود علیرضا منصوریان در ۲ بازی ۴ امتیاز کسب کرده است.

۴- بر اساس آمار «متریکا»، استقلال یکی از هجومی‌ترین تیم‌های لیگ است و بیشترین شوت، شوت در چارچوب و امیدگل را در این فصل دارد. استقلال و فولاد دو تیمی هستند که با سبک فوتبال مالکانه بازی می‌کنند و در درصد مالکیت توپ و تعداد پاس جزو ۳ تیم برتر لیگ هستند.

۵- استقلال از اهواز خاطرات بسیار خوبی دارد و ۲ قهرمانی آخر این تیم در این شهر مسجل شد. فولاد خوزستان با ۱۹ شکست برابر استقلال به هیچ تیمی بیشتر از این نباخته است. فولاد در ۵ تقابل آخر با استقلال در لیگ و حذفی موفق به پیروزی نشده است.

۶- یکی از جنبه‌های جذاب این بازی رویارویی علیرضا منصوریان با استقلال است. منصوریان قبلاً کاپیتان و سرمربی استقلال بوده است. منصوریان پس از جدایی از استقلال در ۵ مصاف برابر این تیم به پیروزی نرسیده است. با این وجود منصوریان هر بار به عنوان مربی میزبان استقلال بوده مغلوب نشده است.

۷- رضا عنایتی بهترین گلزن تاریخ لیگ برتر، با ۶ گل بهترین گلزن تقابل این دو تیم است و پس از آن رضا نوروزی با ۵ و آرش برهانی با ۴ گل قرار دارند. در بین بازیکنان حال حاضر دو تیم، روزبه چشمی با ۲ گل بهترین آمار را دارد.

۸- آرش رضاوند ستاره این روز‌های استقلال است این بازیکن با نمره ۷.۳۵ بهترین عملکرد را در این فصل داشته و در رده پنجم لیگ است. استقلال ۳ گلزن ۵ گله دارد. کوین یامگا، مهدی قایدی و محمد محبی بهترین گلزنان این تیم هستند. در فولاد هم مجید علیاری با نمره ۷.۰۷ بهترین بازیکن این تیم است. این بازیکن در کنار موسی کولیبالی که هر ۲ در ترکیب فولاد حضور ندارند با ۳ گل زده بهترین کارنامه را دارند.

۹- استقلال و فولاد در حال حاضر ۷ بازیکن مشترک دارند. زبیرنیک‌نفس، عارف آقاسی، عارف غلامی، آرش رضاوند، صالح حردانی، رضا میرزایی و علی قربانی این بازیکنان هستند. فرشید اسماعیلی دیگر بازیکن استقلالی تحت قرارداد با فولاد است که هنوز برای این تیم بازی نکرده است. منصوریان شاگردان زیادی در استقلال دارد که چه در استقلال چه در سایر تیم‌ها با این مربی کار کرده‌اند. امید حامدی‌فر، ارسلان مطهری، حسین حسینی، روزبه چشمی، سجاد شهباززاده، سعید مهری، حسین زواری، مهدی قایدی و مهدی مهدی‌پور از جمله این بازیکنان هستند.

۱۰- در ترکیب استقلال همچنان مهدی مهدی پور و محمحدحسین مرادمند همچنان شرایط بازی ندارند. در ترکیب فولاد ساسان انصاری بزرگترین غایب است که به دلیل محرومیت در این بازی حضور ندارد. یوگیا سوگیتا به خاطر بیماری هنوز به ترکیب فولاد اضافه نشده است. مجید علیاری و علی قربانی هم دچار مصدومیت طولانی شده‌اند.

۱۱- برای سومین فصل پیاپی تقابل دو تیم در اهواز را محمدحسین زاهدی‌فر سوت خواهد زد. این داور که در این فصل دربی را هم قضاوت کرد در ۲ تجربه قصاوت استقلال و فولاد یک بار استقلال به پیروزی رسید و بار دیگر فولاد برنده شد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی