تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.
تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد
«دیدارنیوز» چالش‌های تیم اقتصادی دولت را بررسی کرد:

تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد

از ابتدای شروع به‌کار دولت سیزدهم تحلیل‌گران از تیم اقتصادی انتقاد کرده‌اند و معتقدند دولت و مجلس به دلیل نگاه‌‌های سیاسی دست به تغییر مثبت در کابینه نمی‌زند. گزارش جای نکاهی اجمالی به این موضوع...

وزارت کشور: تعداد مسمومیت‌ها روند کاهشی داشته؛ ۱۰۰ نفر دستگیر شدند

وزارت کشور در بیانیه‌ای اعلام کرد که پس از موج مسمومیت‌های سریالی در مدارس دخترانه سراسر کشور، از اواسط هفته گذشته تا امروز تعداد رخداد‌های مدارس روند کاهش چشمگیری داشته و گزارشی از وجود دانش آموزان بدحال ارایه نشده است.

کد خبر: ۱۴۶۴۷۲
۲۰:۵۷ - ۲۰ اسفند ۱۴۰۱

وزارت کشور: تعداد مسمومیت‌های مدارس روند کاهشی داشته است

دیدارنیوز: وزارت کشور در بیانیه شماره ۴ خود جزئیات جدیدی از نتایج بررسی‌ها درباره برخی مسایل پیش‌آمده در مدارس (مسمومیت‌های سریالی دختران در مدارس کشور) منتشر کرد.

به نقل از وزارت کشور، متن این بیانیه به شرح زیر است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

در پی اطلاع رسانی‌های قبلی باموضوع وقوع رخداد‌هایی دربعضی ازمدارس و ایجاد عوارضی درتعدادی از دانش آموزان کشور لازم است به اطلاع مردم شریف برسانیم که با تلاش‌ها و همکاری دستگاه‌های اطلاعاتی، انتظامی و تخصصی به نتایج دیگری دست یافته ایم که جهت تنویر افکار عمومی اهم آن به اطلاع رسانده می‌شود:

۱- طبق آخرین گزارشات دریافتی در استان‌های تهران، قم، زنجان، خوزستان، همدان، فارس، گیلان، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، کردستان و خراسان رضوی بیش از ۱۰۰ نفر ازعوامل موثر در حوادث اخیر مدارس شناسایی، دستگیر و تحقیق شدند.

بررسی اولیه نشان می‌دهد:

الف - تعدادی از این موارد، مشتمل بر افرادی است که از روی شیطنت یا ماجراجویی و با هدف تعطیلی کلاس درس وتحت تاثیر فضای روانی ایجادشده دست به اقداماتی نظیر استفاده از مواد بدبو و بی‌خطر و… زده‌اند که ضمن تذکر لازم، تحقیقات قانونی از این دسته از افراد تاحصول اطمینان و کسب نتیجه نهایی ادامه دارد.

ب - در بین دستگیر شدگان افرادی با انگیزه‌های معاندانه و با هدف ایجاد رعب و وحشت درمردم و دانش‌آموزان و برای تعطیلی مدارس وایجاد بدبینی نسبت به نظام وجود دارند که تحقیقات از این افراد جنایتکار از جمله کشف ارتباط احتمالی آنان با سازمان‌های تروریستی، منافقین و.. در حال تحقیق و بررسی است.

۲- لازم است تاکید شود به دلیل سوء استفاده معاندین از این قبیل اقدامات که متفاوت با گذشته است، دانش‌آموزان از انجام آن اکیدا خوداری کنند، زیرا ابلاغ شده است برابر قوانین توسط مراجع ذی ربط با فرد خاطی برخورد شود.

۳- خوشبختانه از اواسط هفته گذشته تا امروز تعداد رخداد‌های مدارس روند کاهش چشمگیری داشته و گزارشی از وجود دانش آموزان بدحال ارایه نشده است.

۴- همان‌گونه که وزارت آموزش و پرورش اعلام کرده است، فعالیت آموزشی به طور متعارف و مستمر در حال انجام است. به اولیا توصیه می‌شود که به منظور جلوگیری از افت تحصیلی فرزندان خود با متولیان امر آموزشی وتربیتی فرزندانتان و در برپایی کلاس‌های درسی، همکاری کامل داشته باشند. بدیهی است مدیران و معلمان با دانش آموزان غایب برابر مقررات آموزشی رفتار خواهند کرد.

۵ - مراکز فوریت‌های اورژانس دانش‌آموزی به شماره ۱۵۷۰ جهت مشاوره به والدین و دانش‌آموزان عزیز آماده پاسخگویی است.»

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی