تیتر امروز

هشدار حزب الله به اسرائیل/ ادعای نیویورک‌تایمز درباره حادثه اصفهان
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق (بروزرسانی می‌شود)

هشدار حزب الله به اسرائیل/ ادعای نیویورک‌تایمز درباره حادثه اصفهان

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
شاخه‌های زیتون از میان زبانه‌های آتش
یادداشت اختصاصی دیدار؛ چالش ایران و اسرائیل از زاویه‌ای دیگر

شاخه‌های زیتون از میان زبانه‌های آتش

برخی حقایق، معادلات، ملاحظات، مراودات و هماهنگی‌های خاص بین‌المللی در میانه‌های آتش بین ایران و اسرائیل، جان مایه یادداشت اسفندیار عبداللهی است که آینده روابط ایران با آمریکا و اسرائیل را تصویر...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.

از مصطفی میرسلیم تشکر می‌کنم

اینکه مصطفی میرسلیم نظر خود در مورد فیلترینگ شبکه‌های اجتماعی را شفاف و به دور از محافظه کاری بیان کرده است، جای تشکر دارد. بررسی این موضوع در یادداشت اسفندیار عبداللهی.

کد خبر: ۱۴۶۴۳۹
۱۲:۲۳ - ۲۰ اسفند ۱۴۰۱

از مصطفی میرسلیم تشکر می‌کنم

 

دیدارنیوز ـ اسفندیار عبداللهی*: فضای مجازی پر شده از حمله و هجمه به مصطفی میرسلیم فعال سیاسی اصولگرا که برای هیچ‌یک از ما چهره‌ای ناشناخته نیست. مصطفی میرسلیم وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت مرحوم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی بود، در دوره‌ای که نمی‌توانستیم تفاوتی بین میرسلیم و هاشمی ببینیم. مرحوم هاشمی عوض شد، اما امثال میرسلیم بر همان عقیده ماندند.

دوره وزارت ارشاد مصطفی میرسلیم یکی از سیاه‌ترین دوران برای حوزه روزنامه‌نگاری، چاپ، نشر و فرهنگ بود؛ لذا شخصا از صراحت بیان او آشفته یا غافلگیر نشدم. اما توجه به چند نکته حائز توجه است:

۱. میرسلیم برای جوانان این مرز بوم نسخه می‌پیچد و انتظار دارد، جوانان و نوجوانان ایران او را بفهمند و خطراتی که او گوشزد می‌کند را درک کنند، در حالی که او نتوانست پسر خود را از آسیب برهاند و در دام بدترین و منفورترین گروه ضد جمهوری اسلامی یعنی مجاهدین خلق (بخوانید منفورین خلق)، افتاد. از چنین کاراکتری که نتوانست بر عضو خانواده خود تأثیر بگذارد، چه انتظاری دارید؟

۲. نه میرسلیم و نه هیچ قدرت دیگری نمی‌تواند مانع دسترسی ایرانی‌ها به اطلاعات آزاد شوند، که اگر می‌توانستند لحظه‌ای درنگ نمی‌کردند، پس هر که به کار خود باشد و جای نگرانی نیست. خوشبختانه فرهنگ ایرانی و مبارزات صد و ده ساله آزادی‌خواهانه این ملت، باعث شده، آن‌ها با چین و کره شمالی از حیث تن دادن مردم به هر تحمیلی متفاوت باشند. حتی نمی‌گویم «از خیر شما نا امیدیم، شر مرسانید»، می‌گویم، کما فی‌السابق تا می‌توانید شر هم برسانید، که از دل همین اظهار نظرها است که جامعه خیر و مصلحت خود را می‌یابد. شب معرف روز و سرما معرف گرما است.

۳. دیر یا زود هسته سخت و تندروی قدرت مجبور می‌شود، به فریاد‌ها و مطالبات به حق ملت که خیر و صلاحشان در آن است، تن دهد. کما اینکه، همان افراد و همان خاستگاهی که به سفارت عربستان سعودی هجوم بردند، امروز دور جدید روابط با سعودی‌ها را در بوق و کرنا می‌کنند. ملت از اول همین را می‌گفت و شما مجبور شدید، تن دهید، امید آن است که از این رهگذر صلح در منطقه پر از چالش ما حاکم شده و مهم تر از آن مردم یمن روی آرامش ببینند.

۴. بر خلاف افرادی که نسبت به سخنان مصطفی میرسلیم بر آشفتند و او و امثال او را مورد حمله و هجمه قرار می‌دهند، نگارنده از صراحت بیان و دوری آقای میرسلیم از محافظه کاری تشکر و حمایت می‌کنم و امیدوارم، هر کس هر نظری دارد به همین صراحت بیان کند.

*روزنامه‌نگار

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی : ۰
غیر قابل انتشار : ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۴۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۰
0
1
با همه تلخی و سیاهی پشت پرده تفکرات نحسی چون میر سلیم! حرف عاقلانه و قابل توجهی است اینکه؛ نکبت و سیاهی اندیشه اش را بدون روتوش به زبان آورده است! این مطلب ناشی از صداقت این بدبخت نیست! بلکه سیاهی دلش است که به زبانش جاری شده است، حیف لفظ صداقت است که بار ارزشی دارد تا برای این ناچیز استفاده شود!
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی