تیتر امروز

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.

دیدار وزرای خارجه ایران و ترکیه؛ از زلزله تا مبارزه با تروریسم

در دیدار حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان با همتای ترکیه‌ای خود، دو طرف در خصوص مسائل مربوط به زلزله مرگبار اخیر در ترکیه، کمک‌های ایران به کشور همسایه و همکاری مشترک در مبارزه با تروریسم و گروه‌های تروریستی و .. گفتگو کردند.

کد خبر: ۱۴۶۳۵۲
۱۳:۲۸ - ۱۷ اسفند ۱۴۰۱

دیدار وزرای خارجه ایران و ترکیه؛ از زلزله تا مبارزه با تروریسم

دیدارنیوز: حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان که به منظور دیدار با همتای ترکیه‌ای و ابراز همدردی و همبستگی با دولت و مردم ترکیه به مناسبت وقوع زلزله به این کشور سفر کرده است، صبح امروز (چهارشنبه) با مولود چاووش اوغلو وزیر امور خارجه جمهوری ترکیه دیدار و گفتگو کرد.

در این ملاقات امیرعبداللهیان ضمن ابلاغ مجدد همدردی و تسلیت جمهوری اسلامی ایران به دولت و ملت ترکیه به خاطر جان باختگان زمین لرزه اخیر این کشور، اظهار داشت از ساعات اولیه انتشار خبر زلزله در ترکیه و سوریه، مقام معظم رهبری و ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری اسلامی ایران تاکید جدی بر کمک رسانی و ارائه امداد به مردم مصیبت دیده در این حادثه داشتند و دولت و تمامی ملت ایران برای کمک به مردم دوست و برادر ترکیه متحد شدند.

وزیر امور خارجه کشورمان افزود با توجه به قرار گرفتن دو کشور در منطقه زلزله خیز، همکاری و تبادل دانش و تجربه بین مراکز ذیربط علمی دو کشور مفید خواهد بود و نهاد‌های تخصصی در زمینه زلزله شناسی و سازه شناسی و مهندسی دو کشور می‌توانند تبادل بازدید داشته باشند.

در این دیدار وزیر امور خارجه ترکیه ضمن ابراز خرسندی از سفر وزیر امور خارجه کشورمان و اظهار همدردی ایشان و دولت و ملت ایران، از ارسال سریع کمک‌ها و اقلام امدادی جمهوری اسلامی ایران به مردم زلزله‌زده ترکیه در همان ساعات اولیه وقوع زمین لرزه تقدیر و تشکر به عمل آورد و افزود این ابراز همبستگی و کمک‌ها نشان داد که ایران علاوه بر یک دوست و همسایه خوب، برادر خوب ترکیه است.

وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و ترکیه در جریان این دیدار همچنین در خصوص گسترش هر چه بیشتر مناسبات دوجانبه گفتگو کردند. آن‌ها همکاری مشترک در مبارزه با تروریسم و گروه‌های تروریستی را مهم و موثر ارزیابی کردند.

دو وزیر همچنین در خصوص روابط دوجانبه تبادل نظر نمودند. فعال شدن کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی، تسهیل در ترانزیت و حمل و نقل، انرژی، بازارچه‌های مرزی و تسهیل در تجارت مرزی را از موضوعات مهم برای گسترش مناسبات تجاری و اقتصادی ارزیابی کردند. فعال شدن کمیته مشترک همکاری‌های آب و محیط زیست بخشی از مذاکرات دو وزیر را تشکیل داد.

تاکید بر همکاری‌های پارلمانی نیز از جمله دیگر زمینه‌های مورد گفتگوی وزرای امور خارجه ایران و ترکیه بود.

در این دیدار تحولات منطقه‌ای از جمله سوریه، افغانستان و قفقاز و موضوعات بین المللی نیز مورد گفتگو و تبادل قرار گرفت.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی