تیتر امروز

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.
فرقی ندارد افتتاح طرح‌های نیمه‌تمام به نام چه کسی تمام شود

رئیسی: باید سقف هزینه را با بیمه یا روش‌های دیگر کاهش دهیم

ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور صبح امروز چهارشنبه (۱۷ اسفند) در آئین افتتاحیه بیمارستان هزار تختخوابی حضرت مهدی (عج) گفت: امروز سلامت و بخش درمان، بخش قابل توجهی از زندگی و سبد هزینه خانواده است و باید تلاش کنیم سقف هزینه را با بیمه یا روش‌های دیگر کاهش دهیم تا خانواده‌ها احساس آرامش بیشتری داشته باشند.

کد خبر: ۱۴۶۳۴۹
۱۲:۳۶ - ۱۷ اسفند ۱۴۰۱

رئیسی: باید سقف هزینه را با بیمه یا روش‌های دیگر کاهش دهیم

دیدارنیوز: رئیس جمهور گفت: در ابتدای دولت اعلام شد که هر چه طرح‌های نیمه کاره و نیمه تمام در کشور وجود دارد باید تمام شود و اولویت با این طرح هاست.

سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور صبح امروز چهارشنبه (۱۷ اسفند) در آئین افتتاحیه بیمارستان هزار تختخوابی حضرت مهدی (عج)، اظهار داشت: در ابتدای دولت اعلام شد که هر چه طرح‌های نیمه کاره و نیمه تمام در کشور وجود دارد باید تمام شود و اولویت با این طرح هاست؛ زیرا برخی از این کار‌های عمرانی چند سال به صورت نیمه تمام باقی مانده و فرقی هم ندارد به نام چه کسی تمام می‌شود، زیرا این کار‌ها فقط به نام نظام جمهوری اسلامی ثبت خواهد شد.

وی افزود: از کادر درمان کشور تقدیر می‌کنم، زیرا این قشر یک حرکت ماندگاری را در دوران کرونا رقم زدند و توانستند با ایثار و از خودگذشتگی در خط مقدم مبارزه با بیماری کرونا بی مثال از جان مردم ایران صیانت کنند.

رئیس جمهور با بیان اینکه ایران در ساخت تجهیزات پزشکی در دنیا سرآمد شده است، گفت: کاری که دانش بنیان‌ها در حوزه پزشکی انجام داده اند بی نظیر است و امروز فارغ از هدیه دادن فرش ایرانی می‌توان به جرات گفت که تجهیزات پزشکی که توسط همین دانش بنیان‌ها اساخته شده را به عنوان هدیه ایرانی به سایرین داده شود.

رئیسی با بیان اینکه ۹۷ درصد داروی کشور در داخل تولید شود بسیار ارزشمند است، تصریح کرد: در بازدیدی که از یکی از شرکت‌های داروسازی در پارک‌های علم و فناوری داشتم گفتند کاری کنید مهاجرت معکوس شود. کار هست و زمینه صادرات نیز فراهم است.

وی ادامه داد: اینکه این بیمارستان را بیمارستان هوشمند نامیدند و قریب به ۴۰۰ عضو هیئت علمی در آن فعالیت دارند باعث افتخار است. اساتید کیفیت کار را حفظ کنند. ممکن است مراجعه و درخواست زیاد باشد، اما سعی کنید از کیفیت کار کاشته نشود. کیفیت کار پزشکی همان است که پزشکی ما را نه در منطقه بلکه در دنیا نام آور کرده است. قطب سلامت ما در شیراز، مشهد، تهران و سایر نقاط بسیار حائز اهمیت است تا جایی که تمایل دارند از خارج از ایران برای درمان به کشور ما بیایند.

رئیس جمهور با بیان اینکه حساسیت‌های دولت و مجلس به ویژه کمیسیون بهداشت و درمان که کار را دنبال می‌کنند بسیار ارزشمند است، بیان داشت: احداث بیمارستان‌ها و کلینیک‌ها و مراکز درمان در کشور پروژه‌هایی هستند که دچار عقب ماندگی هستند و مردم چشم انتظار راه اندازی آن‌ها هستند و این‌ها کار‌های دولت هستند که باید تمام شوند و تمام خواهند شد.

رئیسی تاکید کرد: ما با کمک دولت و خیرین حتماً پروژه‌های نیمه تمام را به سامان خواهیم رساند. برای همه تلاش‌ها تشکر می‌کنم، اما نکته‌ای که وجود دارد این است که ساخت بیمارستان و کلینیک ضروری است، اما ما باید نسبت به حوزه بهداشت، یکسری اقدامات انجام دهیم. دانشمندان ما مطالعات دارند، اما ما تا کجا قصد داریم پیش برویم؟ آیا قصد داریم کار متفاوتی انجام دهیم؟

وی ادامه داد: در این کار‌های بزرگ باید با همت بلند حرکت کنیم. این بیمارستان نشانه بزرگی از همت بلند است. عنوان «ابر پروژه» و «کلان پروژه» نشان دهنده آن است که کار بزرگ و متفاوتی انجام شده است و این‌ها خیلی خوب و ارزشمند است. کشور ما ظرفیت کار‌های بزرگ بسیاری دارد و نباید به کار‌های گذشته متوقف ماند. ظرفیت این کشور و ظرفیت نیروی انسانی اهل فکر و خلاق و مبتکر و کارآمد سرمایه‌های بسیار ارزشمندی است.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه علم پزشکی باید ارتقا پیدا کند تا مشخص شود دانش پزشکی از کشور ما از این مقطع به نقطه بالاتری ارتقا پیدا کرده است، گفت: گرایش جوانان به دانش پزشکی را یک فرصت می‌دانیم. ما باید حرف برتری در کشور داشته باشیم و در جهان و منطقه مرجعیت علمی پیدا کنیم. حرف‌های جدید در حوزه دانش را باید بررسی کرد. راه را برای حرف‌های جدید باز بگذاریم و نوآوری‌ها و خلاقیت‌ها را بپذیریم و مورد توجه قرار دهیم.

رئیسی ادامه داد: ممکن است کسی در عالم هستی نظریه‌ای بدهد و باید شنیده شود. شاگرد ممکن است حرف متفاوتی از استاد بزند و از حرف‌های استادش برتر باشد و باید راه باز گذاشته شود تا حرف‌های جدید زده شود و مورد بررسی قرار گیرد. نباید در ذوق شخص زده شود. این‌ها همان بحث کرسی‌های نظریه پردازی و آزاد اندیشی است که مقام معظم رهبری گفتند اجازه دهید مسیر برای حرف‌های جدید باز باشد. بحث‌های آکادمیک و علمی جای همین چیزهاست. حداد باز ایراد نگیرند که فلان کلمه نباید استفاده می‌شود. در عمل باید به حرف متقن عمل کرد. نسبت به کار‌های نو و ارتقای علمی تاکید دارم تا بتوان است کار‌ها را همواره نو نگه داشت.

رئیس جمهور در پایان بیان داشت: به عنوان سال تولید، اشتغال و دانش بنیان ان شاءالله دانایی‌ها زمینه توانایی‌ها شود تا مردم ما راضی شوند. رضایت مردم زمینه رضایت حق تعالی است. امروز سلامت و بخش درمان، بخش قابل توجهی از زندگی و سبد هزینه خانواده است و باید تلاش کنیم سقف هزینه را با بیمه یا روش‌های دیگر کاهش دهیم تا خانواده‌ها احساس آرامش بیشتری داشته باشند.

منبع: تسنیم
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی