تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.
تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد
«دیدارنیوز» چالش‌های تیم اقتصادی دولت را بررسی کرد:

تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد

از ابتدای شروع به‌کار دولت سیزدهم تحلیل‌گران از تیم اقتصادی انتقاد کرده‌اند و معتقدند دولت و مجلس به دلیل نگاه‌‌های سیاسی دست به تغییر مثبت در کابینه نمی‌زند. گزارش جای نکاهی اجمالی به این موضوع...
پس از تنش‌های سیاسی اخیر صورت گرفت

پاسخ کنعانی به اظهارات بربوک؛ دولت آلمان از تروریست‌ها حمایت می‌کند

پس از اظهارات آنالنا بربوک، وزیر امور خارجه آلمان در سفرش به عراق که حملات موشکی جمهوری اسلامی ایران در سراسر مرز عراق را غیرقابل قبول دانسته بود، ناصر کنعانی سخنگوی وزارت خارجه کشورمان در پاسخ به او گفت: اظهارات وزیر خارجه آلمان علیه ایران از بغداد، نشانه استمرار رویکرد حمایت آمیز دولت آلمان از تروریست‌های مسلح و تجزیه طلب علیه جمهوری اسلامی ایران و در استمرار تلاش بی‌حاصل برای صدمه زدن به روابط دو کشور همسایه ایران و عراق است.

کد خبر: ۱۴۶۳۳۷
۱۰:۱۳ - ۱۷ اسفند ۱۴۰۱

پاسخ کنعانی به اظهارات بربوک؛ دولت آلمان از تروریست‌ها حمایت می‌کند

دیدارنیوز: ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه اظهارات وزیر خارجه آلمان در بغداد را محکوم کرد.

به نقل از رسانه وزارت خارجه، سخنگوی وزارت امور خارجه تاکید کرد: انتظار می‌رفت وزیر خارجه آلمان قبل از هر چیز به خاطر عملکرد شرم آور گذشته دولت این کشور در قبال دو ملت ایران و عراق عذرخواهی می‌کرد، نه این که با طرح ادعا‌های بی اساس علیه جمهوری اسلامی ایران، تلاش کند تا سابقه جنایات کشورش در حمایت از رژیم صدام علیه ایران و نیز جنایت ننگین تجهیز رژیم بعث به سلاح‌های شیمیایی به منظور بکارگیری آن علیه نظامیان و شهروندان بی دفاع ایرانی و عراقی را مخفی کند.

کنعانی با یادآوری نقش انکارناپذیر ایران در حمایت از یکپارچگی و وحدت سرزمینی عراق و احترام به حاکمیت و تمامیت ارضی این کشور گفت: متاسفانه در حال حاضر جمع قابل توجهی از گروه‌های تروریستی و تجزیه طلب مسلح که دستشان به خون شهروندان غیرنظامی ایران و عراق آلوده است، در آلمان مأوا گزیده‌اند.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی افزود: اظهارات وزیر خارجه آلمان علیه ایران از بغداد، نشانه استمرار رویکرد حمایت آمیز دولت آلمان از تروریست‌های مسلح و تجزیه طلب علیه جمهوری اسلامی ایران و در استمرار تلاش بی‌حاصل برای صدمه زدن به روابط دو کشور همسایه ایران و عراق است.

کنعانی در پایان با توصیه به آلمان برای درس گرفتن از تاریخ، خاطر نشان کرد: دولت‌ها و ملت‌های منطقه هرگز عملکرد برخی از کشور‌های مشخص غربی از جمله آلمان در جنگ‌افروزی و حمایت از دیکتاتور‌های جنگ افروز را فراموش نمی‌کنند.

آنالنا بربوک، وزیر امور خارجه آلمان در سفر خود به عراق، حملات موشکی ایران در سراسر مرز عراق را غیرقابل قبول دانست و گفته بود که این اقدامات جان غیرنظامیان و ثبات منطقه را به خطر می‌اندازد.

او گفت: «جمهوری اسلامی نه تنها نشان می‌دهد که بی‌پروا و بی‌رحمانه مردم خود را سرکوب می‌کند، بلکه با حملات موشکی‌اش برای حفظ قدرت خود زندگی انسان‌ها و ثبات کل منطقه را در معرض خطر قرار می‌دهد.»

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی