تیتر امروز

پیروزی مجدد بایدن در انتخابات ریاست جمهوری، به جنبش اعتراضی دانشجویان گره خورده است
از چشم جهان (۱۴۷)

پیروزی مجدد بایدن در انتخابات ریاست جمهوری، به جنبش اعتراضی دانشجویان گره خورده است

اعتراضات دانشجویی در مخالفت با حمایت آمریکا از جنگ اسرائیل در غزه، مانند آتشی خودسوز در این کشور شعله‌ور شده است؛ آنچه می خوانید ترجمه اختصاصی دیدارنیوز از مطلب مدیر موسسه اعراب آمریکایی است.
مطهرنیا: محاصره اقتصادی ایران در زمان اوباما و هیلاری کلینتون آغاز شد/ اسرائیل و آمریکا به ضد واقعه ۷ اکتبر نیاز داشتند
رئیس اندیشکده آینده‌اندیشی سیمرغ در گفت‌وگو با دیدارنیوز

مطهرنیا: محاصره اقتصادی ایران در زمان اوباما و هیلاری کلینتون آغاز شد/ اسرائیل و آمریکا به ضد واقعه ۷ اکتبر نیاز داشتند

گفت‌وگوی مهدی مطهرنیا با سرویس بین‌الملل دیدارنیوز حول محور جنگ ایران و اسرائیل و نقش و نقشه آمریکا را ببینید و بخوانید

مالکی: امیدواریم سفر گروسی ما را به میز مذاکره نزدیک‌تر کند

فداحسین مالکی، نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به اینکه سفر گروسی به تهران حامل پیام بود، گفت: به هر حال امیدوار هستیم که سفر گروسی باعث شود که ما به میز مذاکره نزدیک‌تر شویم و این مساله در صورتی محقق می‌شود که طرف غربی که در مساله برجام به صورت آشکار بدعهدی کرده است دست از نگاه غیرفنی و سیاسی به مساله مذاکرات هسته‌ای بردارد.

کد خبر: ۱۴۶۳۳۱
۰۹:۰۵ - ۱۷ اسفند ۱۴۰۱

مالکی

دیدارنیوز: عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: طی ماه‌های گذشته اتفاقات و حوادثی در کشور ما رقم خورد که در جریان این وقایع ما به وضوح دخالت بیگانگان و کشور‌های غربی را مشاهده کردیم و در واقع همین موضوع باعث شد که ما فاصله زیادی از میز مذاکره بگیریم.

فداحسین مالکی، نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در رابطه با سفر گروسی و نتایج آن، گفت: سفر گروسی در این شرایط به کشور ما با سفر‌های قبلی او کاملا متفاوت است، تفاوت این سفر با گذشته در این است که طی ماه‌های گذشته اتفاقات و حوادثی در کشور ما رقم خورد که در جریان این وقایع ما به وضوح دخالت بیگانگان و کشور‌های غربی را مشاهده کردیم و در واقع همین موضوع باعث شد که ما فاصله زیادی از میز مذاکره بگیریم.

وی ادامه داد: در چنین شرایطی سفر گروسی حامل پیام بود، یعنی این بار نیامده بودند که دوباره بخواهند نسبت به تحمیل موضوعی به جمهوری اسلامی ایران اقدام کنند بلکه به‌دنبال شفاف‌سازی بودند.

مالکی تصریح کرد: شفاف سازی به این معنا که به نوعی بخواهند در ایران اعتمادسازی انجام دهند، علت هم این است که از سوی دیگر خود ما می‌دانیم که به‌هرحال تاکنون درخصوص موضوع هسته‌ای، ایران نهایت همکاری را با آژانس داشته و این آژانس بوده که تحت تاثیر کشور‌های غربی و آمریکا بوده است.

وی در اظهار داشت: به هر حال امیدوار هستیم که سفر گروسی باعث شود که ما به میز مذاکره نزدیک‌تر شویم و این مساله در صورتی محقق می‌شود که طرف غربی که در مساله برجام به صورت آشکار بدعهدی کرده است دست از نگاه غیرفنی و سیاسی به مساله مذاکرات هسته‌ای بردارد.

منبع: ایلنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی