تیتر امروز

برهوت فرهنگ در نمایشگاه کتاب تهران
گزارش خبرنگار دیدارنیوز از دومین روز نمایشگاه

برهوت فرهنگ در نمایشگاه کتاب تهران

سی و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران در حالی برگزار می‌شود که خبرنگار دیدارنیوز حال و هوای متفاوت این نمایشگاه را روایت کرده؛ پس این گزارش جالب را بخوانید.
بازگشت «امیر» به ورزشگاه آزادی

استقلال - گل‌گهر؛ در کورس قهرمانی بمان!

استقلال در تقابل با تیم‌های امیر قلعه‌نویی پیروز میدان بوده و می‌خواهد برای ماندن در کورس قهرمانی با سپاهان و پرسپولیس، در ورزشگاه خانگی به پیروزی برسد.

کد خبر: ۱۴۶۲۰۲
۰۹:۴۳ - ۱۵ اسفند ۱۴۰۱

استقلال - گل‌گهر؛ در کورس قهرمانی بمان!

دیدارنیوز: استقلال در دیداری از هفته بیست و دوم میزبان گل‌گهر سیرجان است.

دیدار‌های هفته بیست و دوم لیگ روز دوشنبه ۱۵ اسفند با برگزاری ۴ بازی به پایان می‌رسد که در مهم‌ترین مسابقه در وزشگاه آزادی از ساعت ۱۶:۴۵ استقلال و گل گهر با هم دیدار خواهند داشت. هر ۲ تیم در کورس قهرمانی هستند و با توجه به پیروزی ۲ مدعی دیگر عنوان قهرمانی در روز نخست این هفته به ۳ امتیاز این مسابقه نیاز مبرم دارند.

۱- استقلال با ۴۰ امتیاز در رده سوم جدول است و در این هفته شانسی برای بهبود جایگاه خود در جدول ندارد، ولی در صورت شکست در این دیدار ممکن است این تیم به رتبه چهارم سقوط کند.

۲- گل‌گهر در جدول همسایه استقلال است و با ۳۷ امتیاز چهارم است. این تیم تحت هر شرایطی از این رده پایین‌تر نخواهد رفت، ولی پیروزی در این مسابقه می‌تواند شاگردان امیر قلعه‌نویی را در ۳ رده نخست جدول جای دهد.

۳- استقلال در ۶ هفته اخیر به ۴ برد، یک تساوی و یک شکست دست یافته است. گل‌گهر هم در این ۶ هفته، ۳ تساوی، ۲ برد و یک باخت نصیبش شده است. این تیم با ۲ پیروزی متوالی پا به این دیدار می‌گذارد. گل‌گهر تنها تیمی است که در تمام دیدار‌های نیم فصل دوم هم گل زده و هم گل خورده است.

۴- بر اساس آمار «متریکا»، این بازی تقابل دو تیم از تهاجمی‌ترین تیم‌های لیگ است. استقلال بیشترین آمار شوت در یک بازی را دارد و در شوت در چارچوب دوم است. گل‌گهر هم بهترین تیم لیگ در شوت در چارچوب و دقت شوت است و در نرخ تبدیل شوت به گل در رده دوم جای دارد.

۵- یکی از جذاب‌ترین نکات این مسابقه مصاف امیر قلعه‌نویی با استقلال است. قلعه‌نویی که رکورددار مربیگری و پرافتخارترین مربی استقلال در لیگ برتر است با ۹ بار پیروزی مقابل تیم سابقش رکورددار غلبه بر استقلال به عنوان مربی در ادوار مسابقات است. در تقابل‌های اخیر، اما کفه ترازو به نفع استقلال کاملاً سنگینی می‌کند. این مربی در ۷ تقابل قبلی با استقلال در تمام رقابت‌ها شکست خورده است و در کارنامه ژنرال این تعداد باخت متوالی برابر یک تیم به چشم نمی‌خورد.

۶- آنچه که استقلال و گل‌گهر را از صدر جدول دور کرده عملکرد ضعیف مقابل تیم‌های مدعی قهرمانی است. استقلال در ۴ مصاف با ۳ تیم دیگر بالای جدول تنها ۴ امتیاز کسب کرده است. گل‌گهر هم در این ۴ بازی فقط یک امتیاز کسب کرده است.

۷- کوین یامگا با ۳ گل، بهترین گلزن تقابل دو تیم است. این بازیکن ۳ بار مقابل گل‌گهر پشت ضربه پنالتی قرار گرفته که ۲ پنالتی تبدیل به گل شده و یک پنالتی هم در برگشت وارد دروازه حریف شده است. از ۱۴ گلی که استقلال تاکنون در لیگ و حذفی به گل گهر زده ۶ گل از روی نقطه پنالتی بوده است.

۸- آرش رضاوند با نمره ۷.۳۱ بهترین بازیکن استقلال در این فصل است. مهدی قایدی و محمد محبی با ۵ گل بهترین آمار را در این تیم دارد. رضا شکاری با نمره ۷.۱۹ بهترین بازیکن گل گهر است. این بازیکن با ۵ گل بهترین گلزن گل‌گهر است.

۹- گل‌گهر علاوه بر سرمربی چند بازیکن سابق استقلال را در اختیار دارد. مرتضی تبریزی، امین قاسمی‌نژاد، بهنام برزای، محسن فروزان و آرمین سهرابیان این بازیکنان هستند. در ترکیب استقلال هم بازیکنان زیادی سابقه همکاری با قلعه‌نویی را دارند. حسین حسینی، سجاد شهباززاده، رضا میرزایی، محمد محبی و مهدی مهدی‌پور این بازیکنان هستند.

۱۰- غایبان چند هفته اخیر استقلال، در این بازی هم شرایط حضور در مسابقه را ندارند. علیرضا رضایی، مهدی مهدی‌پور و محمدحسین مرادمند همچنان قادر به همراهی تیمشان نخواهند بود. علیرضا علیزاده از گل‌گهر هم به دلیل مصدومیت غایب است.

۱۱- موعود بنیادی‌فر این بازی را قضاوت می‌کند. بنیادی‌فر ۸ قضاوت در این فصل داشته و یک بار بازی استقلال را قضاوت کرد که مقابل پیکان به تساوی رسید و یک بازی برای گل‌گهر سوت زد که در آن گل گهر، فولاد را مغلوب کرد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی