تیتر امروز

تاریخ به روایت موتلفه اسلامی
برنامه هفدهم تنگنا در گفت‌و‌گو با اسدالله بادامچیان (قسمت اول)

تاریخ به روایت موتلفه اسلامی

در نخستین بخش از برنامه تنگنا در گفت‌وگو با دبیر کل حزب موتلفه اسلامی، روایتی از آغاز به کار این حزب در دهه ۱۳۴۰ را از زبان اسدالله بادامچیان خواهید شنید که پر از جزئیات جالب و مهم است.
استقلال ۱ - پرسپولیس ۲/ عالی‌شاه‌‍نامه!
دوگانه یحیی در حضور پرتغالی‌ها!

استقلال ۱ - پرسپولیس ۲/ عالی‌شاه‌‍نامه!

تیم پرسپولیس پس از فتح لیگ برتر، در دیداری جنجالی و پرتنش با شکست استقلال قهرمان جام حذفی فوتبال ایران شد تا یحیی و تیمش با عملکردی درخشان دوگانه این فصل را به خانه ببرند. امید عالیشاه بازیکن...
با اعلام شورای رقابت

نحوه تعیین قیمت پایه خودرو‌های داخلی مشخص شد

محمود دودانگه، نایب رییس شورای رقابت درمورد اعلام قیمت نهایی خودرو‌های داخلی گفت: طبق دستورالعملی که در شورای رقابت مصوب شده است، برای اعلام نهایی قیمت‌ها باید قیمت‌های محاسباتی سازمان حمایت اخذ شود که اخذ شده است، همچنین باید قیمت‌های پایه رقابتی را اخذ کنیم.

کد خبر: ۱۴۶۰۷۱
۱۱:۵۵ - ۱۳ اسفند ۱۴۰۱

نحوه تعیین قیمت پایه خودرو‌های داخلی مشخص شد

دیدارنیوز: نایب رییس شورای رقابت نحوه تعیین قیمت پایه خودرو‌های داخلی را اعلام کرد.

محمود دودانگه در گفتگو با ایسنا، درمورد اعلام قیمت نهایی خودرو‌های داخلی توضیح داد: طبق دستورالعملی که در شورای رقابت مصوب شده است، برای اعلام نهایی قیمت‌ها باید قیمت‌های محاسباتی سازمان حمایت اخذ شود که اخذ شده است، همچنین باید قیمت‌های پایه رقابتی را اخذ کنیم.

وی ادامه داد: همچنین طبق مصوبه بنا بر این بود که سه خودروی مشابه خارجی شناسایی شوند و یک نهاد بی طرف داخلی یا خارجی بعد از انجام بررسی‌های لازم، به شورای رقابت قیمت پایه رقابتی را اعلام کند تا شورا متناسب با آن بتواند قیمت نهایی را محاسبه کند.

نایب رییس شورای رقابت از برگزاری جلساتی با دانشکده مهندسی خودروی دانشگاه علم و صنعت خبر داد و افزود: طبق جلساتی که با این دانشکده داشتیم، این دانشکده جمع‌بندی اولیه را برای تعیین قیمت پایه رقابتی ارائه کرد و به محض اینکه قیمت نهایی مشخص شود، شورا می‌تواند قیمت را نهایی و اعلام کند.

دودانگه ادامه داد: بنابراین برای تعیین قیمت پایه، برای هر خودرویی که در داخل کشور تولید می‌شود باید سه خودروی مشابه خارجی شناسایی و میانگین قیمت سه خودروی خارجی به دلار مشخص شود. سپس قیمت با نرخ ارز مرکز مبادله به ریال تبدیل و با قیمت سازمان حمایت مقایسه شود، این خودرو‌ها درجه‌بندی شده و از A تا F طبقه‌بندی می‌شوند. متناسب با این رتبه‌بندی یا قیمت سازمان حمایت انتخاب می‌شود یا متناسب با شرایطی که قیمت پایه رقابتی مشخص می‌شود، شورای رقابت تصمیم بگیرد قیمت دیگری را مبتنا قرار دهد. این فرایند شامل همه خودرو‌های داخلی می‌شود.

بر اساس این گزارش، ۱۶ بهمن بود که شورای رقابت، به دنبال اعتقاد این سازمان بر انحصاری بودن بازار خودرو‌های سواری، دستورالعمل تنظیم بازار خودرو را ابلاغ و منتشر کرده و فرمول قیمت‌گذاری خودرو‌های سواری را مشخص کرد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی