تیتر امروز

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.

هشدار پلیس درباره کلاهبرداری‌های تلفنی

معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی فراجا نسبت به کلاهبرداری از شهروندان به وسیله تماس‌های تلفنی هشدار داد.

کد خبر: ۱۴۵۹۷۹
۱۰:۲۴ - ۱۰ اسفند ۱۴۰۱

هشدار پلیس درباره کلاهبرداری‌های تلفنی

دیدارنیوز: سرهنگ عبداله چولکی در خصوص کلاهبرداری از کارت به شهروندان هشدار داد و گفت: گاهی اوقات چرب زبانی افراد کلاهبردار و طمع ورزی برخی از شهروندان باعث خالی شدن حساب بانکی آن‌ها می‌شود بنابراین با رعایت چند نکته می‌توان از وارد شدن خسارت مالی به خود و خانواده‌تان جلوگیری شود.

وی با بیان اینکه یکی از شگرد‌های کلاهبرداران کشاندن افراد پای دستگاه‌های خودپرداز برای انجام عملیات کارت به کارت است که در نهایت منجر به تخلیه حساب بانکی شهروندان می‌شود، گفت: اولین نکته این است که آگاه باشید که کلاهبرداران با برقراری تماس تلفنی به بهانه برنده شدن در قرعه کشی قصد کلاهبرداری و تخلیه حساب بانکی تان را دارند.

معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی فراجا با بیان اینکه یکی از شگرد‌های کلاهبرداران کشاندن شما پای دستگاه خودپرداز برای تخلیه حساب بانکی‌تان است، تصریح کرد: تماس‌های ناشناس و مشکوکی که اعلام کند از صدا و سیما، شرکت همراه اول و ... تماس گرفته‌اند و شما برنده جایزه نقدی شده‌اید یا اینکه تماس‌هایی که به هر دلیلی قصد دارند شما را پای دستگاه خودپرداز بکشانند، آگاه باشید که قصد کلاهبرداری از شما را دارند.

وی توصیه کرد: اگر قرار است هر گونه وجهی به حساب عابر بانک شما واریز شده یا انتقال یابد لازم نیست شما به دستگاه خودپرداز مراجعه کنید بلکه با ارائه شماره کارت و بدون حضور شما این امر صورت خواهد گرفت.

بر اساس اعلام پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس، چولکی تصریح کرد: اطلاعات مربوط به شماره حساب، شماره کارت، کد اعتبارسنجی (cvv۲)، رمز اول یا دوم کارت بانکی خود را نباید از طریق تلفن یا پیامک در اختیار فردی قرار دهید.

وی با تاکید بر اینکه فریب آگهی‌های تبلیغاتی را که به هر بهانه‌ای از شما در خواست پرداخت وجه، حتی مبلغی اندک را دارند، نخورید، گفت: ارسال پیامک‌های فریب دهنده با این عنوان که "مبلغی را به این شماره کارت ارسال کن" یکی از شگرد‌های افراد سودجو برای خالی کردن حساب شما است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی