تیتر امروز

هشدار فرمانده ارتش به اسرائیل پس از حادثه اصفهان/ آمریکا: در هیچ عملیات تهاجمی شرکت نکرده‌ایم
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق

هشدار فرمانده ارتش به اسرائیل پس از حادثه اصفهان/ آمریکا: در هیچ عملیات تهاجمی شرکت نکرده‌ایم

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.
مدیرکل میراث فرهنگی گیلان خبر داد

آغاز عملیات مرمت و احیاء هتل ایران

مدیرکل میراث فرهنگی گیلان از آغاز عملیات مرمت و احیاء هتل ایران در رشت خبر داد و گفت: هتل ایران یکی از مکان‌های تاریخی رشت است که در سال ۱۳۱۴ با زیربنای ۱۸۰۰ مترمربع احداث شده است.

کد خبر: ۱۴۵۸۶۵
۱۲:۱۸ - ۰۸ اسفند ۱۴۰۱

آغاز عملیات مرمت و احیاء هتل ایران

 

دیدارنیوز: ولی جهانی از آغاز مرمت نخستین هتل تاریخی شمال کشور در رشت خبر داد و گفت: این بنا در ابتدا مسکونی بود و بعد به مهمانپذیری تغییر کاربری داده شد.

وی ضمن تشریح سوابق تاریخی هتل ایران گفت: هتل ایران به خاطر نوع خاص معماری‌اش، در خرداد ماه سال ۱۳۵۶ و به شماره ۱۵۱۶ در فهرست آثار تاریخی به ثبت ملی رسید، اما در سال ۵۷ کاربری قبلی خود را از دست داد و به نفع بنیاد مستضعفان تا سال ۱۳۷۷ مصادره شد.

جهانی افزود: سازمان میراث فرهنگی و گردشگری به قصد احیا، هتل ایران را از بنیاد مستضعفان خریداری کرد و سال ۱۳۸۶ هتل ایران مرمت شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان با اشاره به واگذاری این مجموعه به بخش خصوصی، عنوان کرد: ۶٠ میلیارد تومان برای مرمت و احیا این بنا توسط بخش خصوصی در نظر گرفته شده است.

جهانی اظهار کرد: واگذاری این مجموعه تاریخی از طریق صندوق حفظ و احیای سازمان میراث فرهنگی کشور انجام شده است براساس این طرح مقرر شده در عرض یک سال مرمت این پروژه آغاز شود و تا پایان سال ۱۴٠۲ به بهره برداری برسد.

وی با اشاره به اینکه شهر رشت به عنوان شهر خلاق خوراک در یونسکو انتخاب شده است افزود: در این راستا بخشی از این هتل به عنوان موزه خوراک و بخش‌های دیگر به صورت فرهنگی، اقامتی و پذیرایی در نظر گرفته شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی گیلان با بیان اینکه با راه اندازی این مجموعه پیش بینی می‌شود برای ۱٠٠ نفر به صورت مستقیم اشتغال ایجاد شود، خاطرنشان کرد: کل نمای این ساختمان و تمام مغازه‌های پایین دست و تابلو‌های مخدوش شده در اطراف هتل ایران باید به حالت اولیه بازگردد.

منبع: ایلنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی