تیتر امروز

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است
ابوالقاسم جراره در گفت‌وگو با «دیدارنیوز»:

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است

یکی از نامزدها دوره دوادزهم مجلس شورای اسلامی معتقد است که با توجه به انباشت قوانین، در دوره بعدی نمایندگان باید آنها را ساماندهی کنند.
رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.

تخلیه ۲ پلاک اطراف ساختمان ۱۵۳ در پی خطر ریزش

در جلسه کارگروه تخصصی مدیریت بحران منطقه ۷ با محوریت ساختمان ۱۵۳ خیابان بهار عنوان شد که طی صحبت‌های انجام شده با دادستان تصمیم گرفته شده است که ۲ پلاک در اطراف این ساختمان تخلیه و گاز، برق و آب ساختمان هم قطع شود تا در صورت ریزش احتمالی ساختمان حوادث ثانویه‌ای رخ ندهد.

کد خبر: ۱۴۵۸۴۶
۰۹:۵۸ - ۰۸ اسفند ۱۴۰۱

تخلیه ۲ پلاک اطراف ساختمان ۱۵۳ در پی خطر ریزش

دیدارنیوز: کارگروه تخصصی مدیریت بحران منطقه ۷ با محوریت ساختمان ۱۵۳ خیابان بهار با حضور شهردار و جمعی از مدیران منطقه، اعضای سازمان پیشگیری و مدیریت بحران، نمایندگان آتش نشانی، اورژانس، پلیس راهور و مرکز تحقیقات راه و مسکن و شهرسازی در ستاد مدیریت بحران برگزار شد.

نصیری رئیس سازمان مدیریت بحران شهر تهران در این جلسه گفت: با توجه به اتمام عملیات اطفاء حریق توسط سازمان آتش نشانی، ساختمان ۱۵۳ تحویل منطقه و مقرر شد تا پایش در آن انجام شود. از همین رو یک تیم نقشه بردار در ساختمان مجاور مستقر شدند و مرتبا جابه جایی‌هایی که در ساختمان رخ می‌دهد را از هر ۸ تارگت تعیین شده بررسی و به ما ارسال می‌کنند.

وی ادامه داد: براساس بررسی‌های تیم نقشه بردار گزارشی به ما رسید مبنی بر اینکه بین تارگت ۵و ۶ جبهه شرقی ساختمان جابه جایی قائم رخ داده است؛ بنابراین با تاکیدات شهردار تهران باید براساس نظرات کارشناسان رسمی دادگستری و همچنین مرکز تحقیقات راه و شهرسازی تصمیمات برای تخریب و یا عدم تخریب ساختمان اتخاذ شود.

نصیری گفت: با شرایط موجود تا به الان دل نگرانی در مورد این ساختمان وجود نداشته، اما باید شرایط ایمنی درنظر گرفته شود و با پیش بینی‌های لازم و سنجیدن جوانب مختلف از بروز مشکلات جدی جلوگیری کنیم. طی صحبت‌های انجام شده با دادستان تصمیم بر آن شد که دو پلاک در اطراف این ساختمان تخلیه شود و گاز، برق و آب ساختمان هم قطع شود تا در صورت ریزش احتمالی ساختمان شاهد بروز حوادث ثانویه نباشیم.

نصراله آبادیان شهردار منطقه ۷ در ادامه گفت: این منطقه صبح بعد از وقوع آتش‌سوزی ساختمان خیابان شماره ۱۵۳، نامه‌ای برای اداره کل معماری و ساختمان در خصوص استفاده از کارشناسان سازمان نظام مهندسی ماده ۲۷ تنظیم و ارسال کرد.

وی تاکید کرد: در نهایت اداره کل معماری و ساختمان تقاضا را به نظام مهندسی ارجاع داده و کارشناسان نظام مهندسی برای بازدید از ساختمان به محل اعزام شدند تا در خصوص خطرناک بودن و یا پایدار بودن ساختمان از نظر سازه ای، نظر داده و در صورت اینکه آسیبی متوجه ساختمان باشد تمهیدات مورد نیاز و مقاوم سازی صورت گیرد.

بنا براعلام سایت شهر، براساس این گزارش بررسی و رفع معضل ترافیکی در محدوده خیابان بهار برای امدادرسانی در مواقع بروز بحران، بررسی تغییرات و جابه جایی ساختمان در اثر آتش سوزی و همچنین پایش و در صورت لزوم تخریب ساختمان تنها بخشی از مواردی بود که در این نشست مورد بررسی و تعیین و تکلیف مدیران شهری قرار گرفت.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی