تیتر امروز

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران
مربیان و ورزشکاران رشته‌های رزمی در دیدارنیوز دغدغه‌ها و مطالبات خود را بیان کردند+ ویدیو و عکس

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران

سمیه رفیعی، علیرضا سلیمی و محمدحسین حسینی بحرینی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سالن اجتماعات دیدارنیوز با تعدادی از مربیان، باشگاهداران و پیشکسوتان ورزش در رشته‌های رزمی، دیدار و گفت‌وگو کردند.
اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ
دیدار بررسی می‌کند

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ

موضوعی که در میان بروز پدیده جنگ کمتر به آن توجه می‌شود، تاثیرات اجتماعی آن است، از این رو از چند قرن پیش جامعه شناسان توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته و نظرات متفاوتی را بیان کرده اند که در این...
بدهی استراماچونی و زلزله ۸ ریشتری در بازار ارز

استقلال ۱۰۰ میلیارد از کجا می‌آورد؟

در حالی که اولتیماتوم فیفا به استقلال نزدیک است، بدهی استراماچونی هر روز سنگین‌تر می‌شود و هیچ امکانی برای رایزنی نیز وجود ندارد.

کد خبر: ۱۴۵۸۱۴
۱۷:۲۰ - ۰۷ اسفند ۱۴۰۱

استقلال ۱۰۰ میلیارد از کجا می‌آورد؟

 

دیدارنیوزـ شقایق آسیایی: علی فتح‌الله زاده در هفته‌های گذشته امیدوار بود که وزارت ورزش در آخرین دقایق مثل پرونده مشابه یعنی پرونده کالدرون برای پرسپولیس پادرمیانی کند که حادثه تلخ سقوط هلی‌کوپتر وزیر و همراهانش در کرمان به وجود آمد و همان اندک بارقه‌های امید استقلال هم برای مساعدت وزارت ورزش هم نقش بر آب شد.

قیمت ارز هم آنقدر به روز و حتی به ساعت در حال تغییر و نوسان است که از این گفت‌وگو تا گفت‌وگوی بعدی فتح الله زاده، میلیاردها تومان دیگر به بدهی استراماچونی اضافه می شود و الان آنقدر این مبلغ دست نیافتنی به نظر می رسد که دیگر راهکار گرفتن وام بانکی را نیز امکان نخواهد داشت، بدهی سنگین در حدود ۱۰۰ میلیارد تومان!

گذشته از بی‌درایتی مدیران قبلی مثل سعادتمند و سردار آجورلو که می توانستند خیلی زودتر با قسطی کردن یا پرداخت بخشی از بدهی، کاری کنند تا کار این پرونده با اینجا کشیده نشود، شکست پروژه فروش سهام دو باشگاه سرخ و آبی در بورس هم که هیچ خریداری برای آن نبود، عملا نشان می دهد که این روش هم حداقل در زمان کم باقی‌مانده کمکی نخواهد کرد.

آخرین مهلت پرداخت بدهی استراماچونی فروردین ۱۴۰۲ است و ناکامی در جذب اعتبار برای پرداخت این بدهی حتی باعث شده فتح الله زاده به استعفا فکر کند تا شاید فرد جدید راهکاری برای حل این مشکل پیدا کند. ولی در شرایط حساس استقلال و اینکه وزیر امکانی برای معرفی جانشین احتمالی ندارد شاید بدترین تصمیم که به زعم هوادارن خیانت محسوب خواهد شد، استعفای مدیر عامل است چرا که با نبود وزیر، به این زودی‌ها خبری از جانشین نخواهد بود.

پس برای مدیر عامل آبی‌ها چاره‌ای نمانده که از هواداران پرشمار این تیم کمک بگیرد تا برای پرداخت این‌ بدهی ۱۰۰ میلیاردی وارد گود شوند.

اگر بمب ساعتی استقلال منفجر شود موج انفجار آن، این تیم به لیگ یک پرتاب خواهد کرد. برای باشگاهی که میلیون‌ها هوادار دارد و در شرایط کنونی ايران که جامعه نیازمند امید است، چنین اتفاقی می تواند به میلیون‌ها هواداری که عشقی جز فوتبال ندارند، ضربه سنگین روحی خواهد زد.

همه  این اتفاقات در شرایطی رقم خورده که استقلال بعد از نتایج ضعیفی که پس از جام جهانی در لیگ گرفت، موفق شده در بهمن ماه به صورت انفجاری و با ۵ پیروزی پی در پی ،فاصله ۸ امتیازی با صدر را جبران کند.

باید دید که علی فتح الله زاده در فرصت کم باقی مانده تا  نوروز، تعطیلات عید و موعد پرداخت بدهی استراماچونی چگونه از تجربیات مدیریتی اش کمک می گیرد‌؟!

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی