تیتر امروز

بچه‌ها! نخندین!
افاضات اضافه

بچه‌ها! نخندین!

عوام‌الملک در هفته‌ای که گذشت از حمایت مردم و خواص از یک طرح جدید نوشته و ترانه‌ای هم به گوشش رسیده که می‌گفت: "بچه‌ها! نخندین!"

فدراسیون از ۵ مربی ایرانی برنامه خواست؛ قلم قرمز روی نام «یحیی»!

روزنامه اعتماد درباره گزینه‌های ایرانی برای سرمربیگری تیم ملی فوتبال نوشت: هیچ منطق فوتبالی نمی‌تواند بپذیرد که نام یحیی گل‌محمدی مربی ۵۲ ساله پرسپولیس در بین ۵ مربی برتر ایران حضور نداشته باشد. حال سوال اینجاست که چطور می‌توان پذیرفت مربی که در ۳ سال اخیر تیمش را دو بار قهرمان ایران کرده و به فینال آسیا رسانده جایی در فهرست نهایی برای هدایت تیم ملی ندارد؟ این سوالی است که مسوولان فوتبال و شاید مقامات بالاتر باید پاسخ آن را دهند!

کد خبر: ۱۴۵۷۲۳
۱۱:۱۵ - ۰۶ اسفند ۱۴۰۱

فدراسیون از پنج مربی ایرانی برنامه خواست؛ قلم قرمز روی نام «یحیی»!

دیدارنیوز: پس از مدت‌ها کش و قوس بر سر ماندن یا رفتن کی‌روش روی نیمکت تیم ملی پیرمرد پرتغالی سر از قطر درآورد تا فوتبال ملی ما باز هم در اوج بلاتکلیفی باشد!

در حالی که مدت‌هاست از جام جهانی گذشته و تیم‌های ملی بزرگ در دنیا برای اهداف بلندمدت برنامه‌ریزی کردند غول فوتبال آسیا در به در به دنبال مربی می‌گشت و در نهایت، فدراسیون‌نشین‌ها از ۵ گزینه ایرانی درخواست برنامه کردند. فدراسیون در حالی از ۵ مربی ایرانی درخواست برنامه کرده که در کمال ناباوری خبری از یحیی گل‌محمدی مربی موفق پرسپولیس در بین کاندیدا‌ها نیست!

در گزارش امروز به بررسی وضعیت ۵ نامزد نشستن روی نیمکت تیم ملی پرداختیم که در ادامه می‌خوانید.

امیر قلعه‌نوعی
مربی ۵۹ ساله به عنوان پرافتخار‌ترین مربی لیگ برتر شناخته می‌شود و در حال حاضر هدایت گل‌گهر را بر عهده دارد. امیر خان با اینکه همراه با تیم سیرجانی بد نتیجه نگرفته، اما منتقدانش اعتقاد دارند او یک مربی سنتی است و در فوتبال مدرن امروزی جایگاهی ندارد! قلعه‌نوعی یک دوره هم هدایت تیم ملی را برعهده داشت و در جام ملت‌ها همراه با تیم ملی عملکرد قابل قبولی نداشت.

جواد نکونام
پس از جدایی عجیب و غریب از فولاد خیلی‌ها می‌گویند نکو مربی آینده تیم ملی است. نکونام یک مربی جوان است که اگر آنگونه جدا شدن از فولاد را فاکتور بگیریم، می‌توانیم در تعریف از او بگوییم یک مربی حرفه‌ای است که با توجه به تجربه سال‌ها حضور در لالیگا و تیم ملی به عنوان بازیکن، در مربیگری هم شروع بدی نداشته است.

فرهاد مجیدی
مربی جوانی که نتایج درخشانی که در دو فصل اخیر همراه با استقلال و الاتحاد کلبا به دست آورده. این نتایج فدراسیون را مجاب کرد تا نامش را به عنوان یکی از کاندیدا‌ها در فهرست نهایی قرار دهد. اوج افتخار فرهاد در مربیگری قهرمانی با استقلال در فصل پیش بود. او تیمش را بدون شکست قهرمان و روند قهرمانی‌های رقیب سنتی را متوقف کرد.

مهدی تارتار
حضور تارتار در بین ۵ گزینه نهایی فدراسیون عجیب است. مربی ۵۰ ساله هم‌اکنون هدایت ذوب‌آهن را برعهده دارد و با اینکه هنوز فرصت کار کردن با تیم‌های بزرگ را به دست نیاورده، اما در عرصه مربیگری بی‌تجربه نیست و سابقه مربیگری در تیم‌های راه‌آهن، داماش، پیکان، نفت مسجدسلیمان، پارس جنوبی، گهر درود و صبای قم را در کارنامه دارد. داماد فیروز کریمی یک سبک خاص را در فوتبال دنبال می‌کند و به نوعی از مربیان صاحب سبک فوتبال ما محسوب می‌شود.

حسین فرکی
حسین فرکی بعد از سال‌ها حضور روی نیمکت تیم ملی به همراه برانکو مدتی به عنوان نفر اول روی نیمکت فولاد و سپاهان نشست و با این دو تیم قهرمان ایران شد. با این حال بعد از اینکه مدت‌ها خبری از او در فوتبال نبود، اما حالا نامش به عنوان گزینه سرمربیگری تیم ملی مطرح شده. برای بسیاری از اهالی فوتبال قرار گرفتن نام فرکی همچون تارتار در فهرست نهایی نیمکت تیم ملی تعجب‌برانگیز است! شاید تصمیم‌گیرندگان فوتبال نکاتی را برای هدایت تیم ملی در نظر گرفتند که منتقدان از آن بی‌اطلاع هستند!

قلم قرمز روی نام مربی شایسته قرمز‌ها
هیچ منطق فوتبالی نمی‌تواند بپذیرد که نام یحیی گل‌محمدی مربی ۵۲ ساله پرسپولیس در بین ۵ مربی برتر ایران حضور نداشته باشد. مربی که به لحاظ تجربه و هم به لحاظ داشتن انگیزه در پختگی کامل قرار دارد. او به لحاظ فنی فوتبال پرسپولیس را به یکی از بهترین‌های دورانش رسانده است. حال سوال اینجاست که چطور می‌توان پذیرفت مربی که در ۳ سال اخیر تیمش را دو بار قهرمان ایران کرده و به فینال آسیا رسانده جایی در فهرست نهایی برای هدایت تیم ملی ندارد؟ این سوالی است که مسوولان فوتبال و شاید مقامات بالاتر باید پاسخ آن را دهند!

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی