تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.
تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد
«دیدارنیوز» چالش‌های تیم اقتصادی دولت را بررسی کرد:

تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد

از ابتدای شروع به‌کار دولت سیزدهم تحلیل‌گران از تیم اقتصادی انتقاد کرده‌اند و معتقدند دولت و مجلس به دلیل نگاه‌‌های سیاسی دست به تغییر مثبت در کابینه نمی‌زند. گزارش جای نکاهی اجمالی به این موضوع...

جلالی‌زاده: حاکمیت ظرفیت پذیرفتن روش‌های اصلاح‌طلبانه را ندارد

جلال جلالی‌زاده، عضو حزب اتحاد ملت با اشاره به اینکه حاکمیت ظرفیت پذیرفتن روش‌های اصلاح‌طلبانه را ندارد، گفت: اصلاح‌طلبان راه‌حل‌هایی برای حل مشکلات و خروج از بحران‌ها دارند اما حاکمیت باید بپذیرد.

کد خبر: ۱۴۵۶۵۰
۱۹:۰۷ - ۰۳ اسفند ۱۴۰۱

جلالی‌زاده: حاکمیت ظرفیت پذیرفتن روش‌های اصلاح‌طلبانه را ندارد

دیدارنیوز: فعال سیاسی اصلاح‌طلب می‌گوید: اصلاح‌طلبان راه‌حل‌هایی برای حل مشکلات و خروج از این بحران‌ها دارند، اما حاکمیت باید بپذیرد و آمادگی استفاده از این راهکار‌ها را داشته باشد.

جلال جلالی‌زاده، عضو حزب اتحاد ملت، در گفتگو با منیبان، ضمن ارزیابی استقبال مردم از خاتمی گفت: مردم نسبت به خاتمی دو دسته هستند. بسیاری از افراد خاتمی را آدم متفکر، اندیشمند، دلسوز و مدیر می‌دانند که در دوره او بسیاری از مشکلات مردم کم شد و آن‌ها از لحاظ اجتماعی و اقتصادی در شرایط خوبی بودند، اما متأسفانه بعد‌ها به خاطر محدودیت‌های زیادی که در حاکمیت به وجود آمد اصلاح‌طلبان با بن‌بست مواجه شدند و خاتمی هم از صحنه خارج شد؛ لذا مردم از خاتمی بدشان نمی‌آید بلکه به این خاطر که متاسفانه حاکمیت دیگر ظرفیت پذیرفتن روش‌های اصلاح‌طلبانه را ندارد اصلاح‌طلبان نمی‌توانند در حاکمیت تاثیرگذار باشند بنابراین مردم از این نظر از حاکمیت مایوس و ناامید شده‌اند و می‌دانند که با این وضعیت حتی خاتمی هم نمی‌تواند در کشور تاثیرگذار باشد.

او درباره اینکه اصلاح‌طلبان می‌توانند راه‌حلی برای خروج از شرایط فعلی ارائه بدهند، افزود: به نظر می‌رسد اصلاح‌طلبان راه‌حل‌هایی برای حل مشکلات و خروج از این بحران‌ها دارند، اما حاکمیت باید بپذیرد و آمادگی استفاده از این راهکار‌ها را داشته باشد این نکته از آن جهت مطرح می‌شود که اصلاح‌طلبان در حل برخی از مشکلات داخلی و خارجی نقش موثری داشتند و حاکمیت از وجود آن‌ها استفاده کرده لذا می‌توانند دوباره اصلاح‌طلبان را وارد میدان کنند و از توانمندی و شایستگی آن‌ها استفاده کنند تا ملت، کشور و نظام از این بحران خارج شوند.

جلالی‌زاده در پاسخ به اینکه در حال حاضر نشانه‌ای حاکی از آمادگی در حاکمیت برای دریافت راه‌حل‌های اصلاح‌طلبان وجود دارد یا خیر، تصریح کرد: به نظر بنده خیر، حاکمیت قادر به اداره امور نیست و در وضعیت اقتصادی، اجتماعی و سیاسی گرفتار بحران شده‌ایم از طرفی به سخنان ناصحان و دلسوزان گوش نمی‌دهند و خودشان را عاقل‌تر از این می‌دانند که به سخنان و رهنمود‌های دیگران توجه کنند از این رو متأسفانه هر روز شاهد گرفتاری‌ها و مشکلات زیادی برای مردم هستیم.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب درباره استفاده جریان اصلاحات از برخی چهره‌های اصول‌گرای معتدل نظیر لاریجانی و ناطق نوری خاطرنشان کرد: اصلاح‌طلبان نباید وارد یک بازی شوند که دوباره خودشان را دچار ضرر و زیان کرده و از پایگاه خودشان هزینه کنند. به نظر بنده تا حاکمیت یک سعه صدر و دید بازی از خودش نشان ندهد و کشور و نظام را متعلق به همه نداند فکر می‌کنم استفاده از اصولگرایان واسطه‌ای نظیر ناطق نوری یا لاریجانی مثل پینه کردن یک پیراهن پاره شده است که نمی‌تواند طرف را از سرما و گرما نجات بدهد.

جلالی‌زاده در پایان یادآور شد: به نظر می‌رسد با توجه به این وضعیت و نارضایتی که در ایران پیش آمده و این دو قطبی که ایجاد شده باید تصمیم اساسی گرفته شود چراکه تا زمانی که به خواسته‌های اساسی مردم توجه نشده و اهمیت داده نشود این مشکلات حل نمی‌شوند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی