تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.
تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد
«دیدارنیوز» چالش‌های تیم اقتصادی دولت را بررسی کرد:

تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد

از ابتدای شروع به‌کار دولت سیزدهم تحلیل‌گران از تیم اقتصادی انتقاد کرده‌اند و معتقدند دولت و مجلس به دلیل نگاه‌‌های سیاسی دست به تغییر مثبت در کابینه نمی‌زند. گزارش جای نکاهی اجمالی به این موضوع...
بردهای ارزشمند مادرید و ناپولی در لیگ قهرمانان اروپا

آتش‌بازی رئال در آنفیلد!

تیم رئال مادرید با برتری پرگل در آنفیلد امید صعود را از لیورپول گرفت و ناپولی هم در آلمان ۲ گل به فرانکفورت زد تا از حالا خودش را در مرحله بعدی لیگ قهرمانان اروپا ببیند.

کد خبر: ۱۴۵۶۰۲
۰۸:۱۸ - ۰۳ اسفند ۱۴۰۱

آتش‌بازی رئال در آنفیلد!

دیدارنیوز: رئال مادرید با ۵ گل لیورپول را در خانه تحقیر کرد.

در مهم‌ترین مسابقه سه‌شنبه شب لیگ قهرمانان اروپا، فینالیست‌های فصل گذشته در آنفیلد به مصاف هم رفتند که این مسابقه با عملکرد خیره‌کننده شاگردان آنچلوتی به پایان رسید.

بازی با برتری غیرمنتظره لیورپول آغاز شد، اما درخشش وینیسیوس جونیور و بنزما خیلی زود ورق را برگرداند. لیورپول در عرض ۴۶ دقیقه برتری ۲ بر صفر را با شکست ۵ بر ۲ عوض کرد. سرخ‌ها در تمام طول تاریخ خود، هیچ‌وقت در یک مسابقه اروپایی خانگی بیشتر از ۳ گل دریافت نکرده بودند، اما در شب پراشتباه دروازه‌بان‌ها، لشکر خشمگین کهکشانی با عملکردی به یاد ماندنی و با به ثمر رساندن ۵ گل، آنفیلد را به تسخیر خود درآورد.

خبری از معجزه نیست و فصل بد لیورپول با وجود ۲ پیروزی مهم در لیگ داخلی و جان گرفتن خط حمله تیم، همچنان ادامه دارد. در دیگر دیدار این مرحله شاگردان اسپالتی در ناپولی که با اقتدار در آستانه کسب قهرمانی سری آ قرار دارند با یک عملکرد کاملاً برتر در خانه اینتراخت فرانکفورت به برتری ۲ بر صفر رسیدند. بازی‌های امشب، ناپولی و رئال مادرید را با ۲۲ و ۲۰ گل به رکورد بیشترین گل زده در بین تمام ۳۲ تیم حاضر در رقابت‌های این فصل لیگ قهرمانان اروپا رساند. رئال مادرید از ۷ تقابل اخیر در مقابل لیورپول به ۶ پیروزی و یک تساوی دست یافته.

سریع‌ترین گل تاریخ

بازی با حملات متوالی ۲ تیم آغاز شد تا گره بازی خیلی زود باز شود. تنها ۴ دقیقه بعد از آغاز مسابقه، پاس دیدنی محمد صلاح از سمت راست محوطه جریمه به داروین نونیز کمک کرد که بعد از فرار از تله آفساید و در موقعیت تک‌به‌تک با کورتوا، توپ را با یک ضربه رباح ماجری محشر از خط دروازه سنگربان بهت‌زده بلژیکی عبور دهد. این گل تنها ۳ دقیقه و ۱۰ ثانیه بعد از آغاز بازی به ثمر رسید و سریع‌ترین گل خانگی تاریخ لیورپول در لیگ قهرمانان به شمار می‌رود. در حالی که ۱۱ دقیقه از آغاز مسابقه گذشته بود، محمد صلاح روی پاس گاکپو با به هم زدن دفاع حریف در آستانه باز کردن دروازه رئال قرار گرفت، اما ضربه او با اختلاف اندک بیرون رفت. خطر از بیخ گوش مهمان گذشت، اما این فقط یک زنگ هشدار بود تنها ۲ دقیقه بعد و روی اشتباه مرگبار کورتوا، اختلاف دوبرابر شد.

به نظر می‌رسید دفع توپِ رو به عقب کارواخال با ضربه بلند دروازه‌بان سابق چلسی همراه شود، اما کورتوا که علاوه بر دریافت گل زودهنگام، تحت فشار سروصدای هواداران هم قرار داشت با ضربه اشتباه زانو، توپ را تقدیم صلاح کرد تا مهاجم مصری با یک گل بادآورده به بهترین گلزن اروپایی تاریخ لیورپول تبدیل شود. ستاره فینال سال پیش، این بار خیلی زود و خیلی ساده در برابر صلاح وا داد تا مهاجم لیورپول به نخستین بازیکن باشگاه‌های انگلیسی در تاریخ لیگ قهرمانان بدل شود که در ۸ مسابقه متفاوت هم گل می‌زند و هم پاس گل می‌دهد.

باز هم وینیسیوس

یکه ستاره بااستعداد این روز‌های رئال مادرید، شاید در فهرست نهایی نامزد‌های تیم منتخب سال جا نداشته باشد، اما در برگه گلزنان بازی‌های مهم یکسره حاضر است این بار در حالی که عملکرد تیمی رئال با ۲ گل شوکه‌کننده به شدت افت کرده بود با یک حرکت دیدنی تیمش را به روند بازی برگرداند. بال برزیلی، بعد از جا گذاشتن فابینیو و یک - دو با بنزما به دروازه نزدیک شد و در میان انبوه مدافعان سرخ‌پوش، با یک ضربه دیدنی توپ را به سمت دورتر دروازه آلیسون رساند. درست ۱۰ دقیقه بعد می‌توانست نتیجه را به برابری بکشد، اما ضربه دیدنی و محکم او، روی یک ضربه کرنر را دروازه‌بان برزیلی با نوک انگشتان خود دفع کرد؛ تنها ۵ دقیقه پیش از آنکه آلیسون با تکرار اشتباه کورتوا، گل بادآورده تیمش را به نفع حریف جبران کند.

دفع توپ عجیب بکر روی موقعیت از دست رفته رئال با پاسی که قرار بود به گومز برسد به پای وینیسیوس برخورد کرد و به تور دروازه سرخ‌ها چسبید تا یکی از جذاب‌ترین نیمه اول‌های این فصل فوتبال اروپا با تساوی ۲ بر ۲ فینالیست‌های سال گذشته به اتمام برسد. وینیسیوس با ۲۲ سال و ۲۲۴ روز به جوان‌ترین بازیکن در نیم قرن اخیر تبدیل شد که در یک تورنمنت اروپایی در آنفیلد ۲ گل می‌زند. آخرین بار یوهان کرایف در سال ۱۹۶۶ با پیراهن آژاکس موفق به انجام این کار شده بود.

۲ گل در ۱۰ دقیقه از بنزما

در حالی که عملکرد وینیسیوس در نیمه نخست نقش زیادی در بازگشت رئال داشت، یک برزیلی دیگر قهرمان اروپا را به گل برتری رساند؛ هرچند ردپای وینیسیوس در این گل هم مشهود بود. خطای گومز روی او، کهکشانی‌ها را در سمت چپ محوطه جریمه صاحب ضربه آزاد کرد و روی ارسال تمرین‌شده مودریچ، ادر میلیتائو از آستانه ۶ قدم با یک ضربه سر محکم دروازه را باز کرد. گومز شب بدش را با پر کردن آفساید و منحرف کردن توپ منجر به گل چهارم حریف تکمیل کرد. بایکتیچ که با ۱۸ سال و ۱۲۲ روز به جوان‌ترین شروع‌کننده تاریخ لیورپول در لیگ قهرمانان تبدیل شده بود، نتوانست توپ حریف را به خوبی دور کند و دفع ناقص او با پاس‌کاری زیبای کارواخال، بنزما و رودریگو همراه شد؛ پیش از آنکه برنده توپ طلای ۲۰۲۲ توپ را برای بار چهارم از خط دروازه آلیسون عبور دهد. بنزما آرام و قرار نداشت و درست در وسط نیمه دوم، تیمش را به گل پنجم رساند. این بار مودریچ شروع کننده بود. هافبک کروات توپ را به وینیسیوس رساند و او با یک پاس عرضی دقیق، بنزما را صاحب موقعیت کرد تا بعد از دریبل آلیسون به شکلی تحقیرآمیز دروازه سرخ‌ها را باز کند. رئال مادرید به آتشین‌ترین شکل ممکن لغزش‌های زمستانی را فراموش کرده و با توپ پر به ادامه فصل می‌اندیشد. این تیم همیشه مدعی اول قهرمانی اروپاست.

آتش‌بازی رئال در آنفیلد!

عملکرد آتشین اوسیمن

ناپولی در مقابل حریف ۱۰ نفره کار دشواری برای پیروزی نداشت؛ هر چند یاران فرانکفورت، قبل از اخراج مهاجم گلزنشان هم شانس چندانی برای نزدیک شدن به دروازه حریف به دست نیاوردند. تا دقیقه ۳۰، بازیکنان ناپولی ۷۲ درصد مالکیت توپ را در اختیار خود نگه داشته بودند، اما شاگردان اسپالتی تنها یک شوت در چارچوب روانه دروازه کوین تراپ کردند. ناپلی‌ها در ایجاد موقعیت گل در مقابل دفاع پرازدحام فرانکفورت ناکام بودند. سرعت بازی کم شد و جز فرار‌های معدود الیویرا، بازیکنان کناری ناپولی از نقش‌آفرینی در حملات عاجز نشان دادند. قبل از اینکه نیمه اول به انتها برسد، بازی زنده شد و ناپولی مزد زحمات خود را گرفت. ابتدا لوزانو با فرار از تله آفساید، توپ را به تیر دروازه آینتراخت رساند. در حالی که توپ برگشتی به اوسیمن رسیده بود، بوتا، هافبک پرتغالی میزبان که قصد دور کردن توپ را داشت، او را متوقف کرد تا داور هم‌وطنش نقطه پنالتی را نشان دهد. با این حال کوارتسخلیا در گل کردن ضربه پنالتی ناکام ماند. این سومین پنالتی از دست رفته ناپولی در بازی‌های اروپایی این فصل نام داشت. تراپ با استقبال و شادی هم‌تیمی‌هایش روبه رو شد، اما طلسم دروازه او، تنها ۴ دقیقه دیگر پابرجا ماند. روی یک ضد حمله سریع، لوزانو توپ را برای اوسیمن ارسال کرد تا مهاجم نیجریه‌ای تیمش را پیش بیاندازد. بهترین گلزن فصل سری آ که در هر ۷ مسابقه اخیر خود در لیگ ایتالیا موفق به گلزنی شده‌بود، با هدف قرار دادن تیر دورتر، بار دیگر به گل رسید تا ناپولی یک گام به شکستن طلسم یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان نزدیک شود.

خروج ستاره

فرانکفورت که در مقابل حملات مداوم حریف اسیر شده‌بود، با اخراج بهترین بازیکنش، کولو موانی به قهقرای کامل رفت. برخورد شدید او با آنگویزا منجر به مصدومیت موقت هر ۲ بازیکن شد، اما بررسی مجدد صحنه، کارت زرد موانی را به کارت قرمز تغییر داد. شاگردان الیور گلاسنر به سیستم ۱-۳-۵ روی آوردند. جز لیندستروم همه عقب کشیدند و این، تیزی خط تهاجم ناپولی را برای نفوذ افزایش داد. حالا بر خلاف نیمه اول، مدافعان کناری تیم مهمان قادر به حضور مداوم در جلوی زمین بودند. تنها ۷ دقیقه بعد از اخراج، ناپولی به گل دوم رسید؛ پاس پشت پای دیدنی کوارتسخلیا در موقعیت مناسب در اختیار دی‌لورنزو قرار گرفت و کاپیتان ناپولی در رساندن توپ به تور دروازه فرانکفورت کاملاً بی‌نقص عمل کرد. او دومین گل اروپایی‌اش را در ۲۹ سالگی به ثمر رساند. ناپولی به رکورد ۲۲ گل در ۷ مسابقه نخست این فصل لیگ قهرمانان رسید؛ بیشتر از هر تیم دیگر در این فصل.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی