تیتر امروز

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ
دیدار بررسی می‌کند

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ

موضوعی که در میان بروز پدیده جنگ کمتر به آن توجه می‌شود، تاثیرات اجتماعی آن است، از این رو از چند قرن پیش جامعه شناسان توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته و نظرات متفاوتی را بیان کرده اند که در این...
حمله ایران به اسرائیل/ ایران قواعد جدیدی را تحمیل کرد/ سوناک و نتانیاهو امشب صحبت می‌کنند
انتقام پس از حمله تروریستی به کنسولگری

حمله ایران به اسرائیل/ ایران قواعد جدیدی را تحمیل کرد/ سوناک و نتانیاهو امشب صحبت می‌کنند

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
گفتمان نظام سلطه جهانی؛ پاسخ بیژن عبدالکریمی به محمدحسن علایی (قسمت چهارم و پایانی)
مناظره متنی محمدحسن علایی، جامعه‌شناس با بیژن عبدالکریمی، استاد دانشگاه

گفتمان نظام سلطه جهانی؛ پاسخ بیژن عبدالکریمی به محمدحسن علایی (قسمت چهارم و پایانی)

در ادامه مناظره متنی محمدحسن علایی، جامعه‌شناس با بیژن عبدالکریمی، استاد دانشگاه درباره «گفتمان نظام سلطه جهانی» که سه قسمت قبلی را در دیدارنیوز خواندید، در قسمت چهارم و پایانی می‌توانید پاسخ...
ما باید در برابر مردم پاسخگو باشیم

نماینده مریوان: تصمیماتی مشابه مصوبه «مولدسازی» به شان نظارتی مجلس لطمه می‌زند

شیوا قاسمی‌پور، نماینده مریوان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه ما باید در برابر مردم پاسخگو باشیم، گفت: تصمیماتی مشابه مصوبه «مولدسازی» به شان نظارتی مجلس لطمه می‌زند.

کد خبر: ۱۴۵۵۵۷
۱۱:۵۴ - ۰۲ اسفند ۱۴۰۱

نماینده مریوان: تصمیماتی مشابه مصوبه «مولدسازی» به شان نظارتی مجلس لطمه می‌زند

دیدارنیوز: نماینده مردم مریوان در مجلس گفت: این کشور مسائل محرمانه ندارد، ۸۵ میلیون نفر جمعیت کشور نگاهشان به مجلس است به عنوان خانه ملت، بالاخره نماینده انتخاب کردند که نمایندگان وکالت آن‌ها را برعهده گرفته و زبان شکایت و ابزار نظارت مردم باشند. اینکه این موضوع محرمانه باشد و نماندگان از آن بی‌خبر باشند یک اشتباه است.

شیوا قاسمی‌پور نماینده مریوان در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با ایلنا، در رابطه با مصوبه مولدسازی و ابهاماتی که پیرامون آن وجود دارد از جمله مصونیت قضایی افراد و محرمانه بودن مصوبات هیات مولدسازی، گفت: دو مساله وجود دارد نخست اینکه این کشور مسائل محرمانه ندارد، ۸۵ میلیون نفر جمعیت کشور نگاهشان به مجلس است به عنوان خانه ملت، بالاخره نماینده انتخاب کردند که نمایندگان وکالت آن‌ها را برعهده گرفته و زبان شکایت و ابزار نظارت مردم باشند.

وی ادامه داد: اینکه این موضوع محرمانه باشد و نمایندگان از آن بی‌خبر باشند، یک اشتباه است، مولدسازی باید قابل پیگیری و نظارت و رسیدگی باشد. مجلس به عنوان قوه مقننه و ناظر، حق نظارت بر عملکرد دستگاه‌های اجرایی را دارد، اما در این مصوبه جایگاه نظارتی مجلس نادیده گرفته شده است. مجلس وظیفه و حق دارد که روی کلیه کار‌ها و اقدامات دستگاه اجرایی نظارت داشته باشد.

عضو کمیسیون آموزش مجلس همچنین عنوان کرد: نمی‌دانم چطور فکر کردند که ۳ نفر یک تصمیمی برای کشور بگیرند که در این وضعیت اقتصادی و بحران و مشکلاتی که مردم درگیر آن هستند تصمیماتی خود را مصوب هم کرده‌اند که محرمانه باشد.

وی افزود: در خبر‌ها خواندم که قرار است در این کار اتاق شیشه‌ای انجام شود خب بالاخره اتاق شیشه‌ای یا محرمانه؟ یا اینکه مصونیت از پیگیری قضایی داده شده است.

عضو مجمع نمایندگان استان کردستان در ادامه تصریح کرد: من فکر می‌کنم چنین تصمیماتی که امکان نظارت مجلس را محدود کند به جایگاه و شأن نظارتی مجلس لطمه می‌زند. دقت کنیم که ما نمایندگان باید در برابر مردمی که به ما رأی دادند و مدعی نمایندگی آن‌ها هستیم، باید پاسخگو باشیم. اما با چنین اقدامات و تصمیم‌هایی چطور قادر به پاسخ خواهیم بود.

قاسمی پور همچنین با اشاره به اعطای مصونیت قضایی به اعضای هیات هفت نفره تصمیم گیرنده و مجریان مولدسازی، اظهار داشت: ببینید اصل اینکه یک چنین اختیاراتی آن هم به صورت محرمانه و با مصونیت پیگیری در آینده، می‌تواند زمینه اشتباه باشد، غیر قابل انکار است. بالاخره همه ما انسان هستیم و انسان ممکن الخطاست، یعنی احتمال وقوع اشتباه یا تخلف وجود دارد، اما اینکه از الان پیش دستانه مصونیت قضایی بدهند به شأن دستگاه قضایی کشور هم لطمه می‌زند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی