تیتر امروز

امیر محمد قدوسی:موضوع حجاب از سال های اول انقلاب مطرح بوده است/
گفت و گوی دیدار با یک حقوقدان درباره "طرح نور"

امیر محمد قدوسی:موضوع حجاب از سال های اول انقلاب مطرح بوده است/"روحانی" مکلف شد مانع ورود زنان بدون حجاب به ارتش شود

اجرای "طرح نور" بهانه‌ای شد تا دیدارنیوز با دکتر امیرمحمد قدوسی، حقوقدان و وکیل یک گفت‌وگوی را انجام دهد که نتیجه آن تولید یک "ویدیوکست" بود، که می‌بینید.
سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...

زلنسکی: حمایت چین از روسیه یعنی جنگ جهانی سوم!

ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین معتقد است که اگر چین از روسیه حمایت کند، جنگ جهانی سوم در می‌گیرد. او گفت: دوست دارم پکن طرف ما باشد، هر چند در حال حاضر فکر نمی‌کنم امکان پذیر باشد.

کد خبر: ۱۴۵۵۲۳
۱۹:۲۳ - ۰۱ اسفند ۱۴۰۱

زلنسکی: حمایت چین از روسیه یعنی جنگ جهانی سوم!

دیدارنیوز: زلنسکی امروز دوشنبه در مصاحبه با روزنامه «دی ولت» آلمان گفت: برای ما مهم است که چین از فدراسیون روسیه در این جنگ حمایت نکند. در حقیقت، دوست دارم پکن طرف ما باشد. هر چند در حال حاضر فکر نمی‌کنم امکان پذیر باشد.

رئیس جمهوری اوکراین در ادامه اظهارات خود افزود: اما برای چین یک فرصت می‌بینم تا ارزیابی عملگرایانه در مورد آنچه اینجا اتفاق می‌افتد داشته باشد. زیرا اگر چین با روسیه متحد شود، جنگ جهانی خواهد شد و فکر می‌کنم که پکن از این قضیه آگاه است.

اظهارات وی در حالی است که آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا به وانگ یی دیپلمات ارشد چین هشدار داده که در صورت حمایت مادی این کشور از روسیه در جنگ اوکراین، عواقبی برای پکن خواهد بود. وی همچنین مدعی شد که چین در نظر داشته تا تسلیحات به مسکو عرضه کند.

دیدار زلنسکی با بایدن در کی‌یف

امروز دوشنبه جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا در یک سفر اعلام نشده برای دیدار با همتای اوکراینی خود وارد کی‌یف شد. ارزیابی برخی از مقامات جهان از جمله مشاور رئیس جمهوری لهستان در مورد سفر بایدن این است که این اقدام نشانگر مصمم بودن ایالات متحده برای ادامه حمایت از اوکراین است.

زلنسکی هم که امروز به استقبال رئیس جمهوری آمریکا رفته بود، سفر ناگهانی وی را یک نشانه مهم از حمایت نزدیک به یک ساله واشنگتن پس از شروع جنگ دانست.

رئیس جمهوری اوکراین پس از اینکه بایدن وعده ارسال کمک‌های تسلیحاتی بیشتر را داد، مدعی شد: این یک نشانه واضح است که تلاش‌های روسیه برای پیروزی هیچ شانسی نخواهد داشت. ما با همدیگر از شهر‌ها و مردممان دفاع خواهیم کرد.

بایدن در بازدید از شهر کی‌یف که بیش از ۵ ساعت به طول انجامید، یک کمک نیم میلیارد دلاری دیگر از جمله خمپاره‌های هوویتزر، موشک‌های ضد تانک و رادار‌های نظارتی را اعلام کرد، اما خبری از تسلیحات پیشرفته نبود.

زلنسکی در اینباره مدعی شد که او و بایدن درباره تسلیحات دوربرد و تسلیحاتی که ممکن است همچنان به اوکراین عرضه شود گفتگو کردند. وی مذاکراتش با رئیس جمهوری آمریکا را بسیار ثمر بخش توصیف کرد.

بایدن نیز اعلام کرد: هزینه‌ای که اوکراین متحمل شده است، به طور خارق‌العاده‌ای زیاد است و قربانی‌ها نیز بیش از حد بوده‌اند. اما جنگ پوتین برای کشورگشایی در حال شکست خوردن است.

وی همچنین اضافه کرد: پوتین فکر کرد می‌تواند بیشتر از ما دوام بیاورد. فکر نمی‌کنم در حال حاضر او چنین فکری کند. خدا می‌داند او چه فکری می‌کند.

سفر بایدن در حالی است که آمریکا تلاش دارد شرکای خود را در حمایت از اوکراین متحد کند.

هماهنگی روسیه و آمریکا در مورد سفر بایدن

گفته می‌شود که آمریکا چندین ساعت پیش از سفر بایدن به اوکراین به روسیه در مورد این سفر اطلاع داده است.

به نوشته خبرگزاری آسوشیتدپرس، جیک سالیوان مشاور امنیت ملی کاخ سفید گفته است که واشنگتن به مسکو در مورد سفر بایدن پیش از ترک واشنگتن اطلاع داده است. وی علت این کار را هماهنگی بین دو کشور عنوان کرده تا از هر گونه اشتباه محاسباتی که می‌تواند درگیری مستقیم نظامی بین دو کشور ایجاد کند، اجتناب شود.

با اینحال آسوشیتدپرس گزارش داده که آژیر خطر حملات هوایی درحالیکه بایدن و زلنسکی بازدید خود از «کلیسای سنت میشل» را تمام کرده بودند، به صدا درآمد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی