تیتر امروز

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.

اردوغان و انتخابات ترکیه؛ پیشنهاد تعویق رد شد

زلزله مهیب و ویرانگر دوشنبه دو هفته پیش در ترکیه اوضاع رجب طیب اردوغان را در آستانه انتخابات ریاست جمهوری این کشور متزلزل کرده اما او تاخیر در زمان برگزاری انتخابات را رد کرده است.

کد خبر: ۱۴۵۴۷۲
۰۹:۳۳ - ۰۱ اسفند ۱۴۰۱

اردوغان و انتخابات ترکیه؛ پیشنهاد تعویق رد شد

دیدارنیوز: رئیس‌جمهوری ترکیه پیشنهاد اعضای حزب عدالت و توسعه، حزب حاکم، مبنی بر تاخیر در زمان برگزاری انتخابات این کشور از ۱۴ مه آینده به ۱۸ ژوئن را رد کرد.

به نوشته روزنامه حریت، رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری ترکیه روز چهارشنبه نشستی با حزب عدالت و توسعه داشت که در جریان آن پیشنهاد تعویق زمان انتخابات ترکیه را که قرار است ۱۴ مه برگزار شود، رد کرد. او نپذیرفت که انتخابات از ۱۴ مه به ۱۸ ژوئن موکول شود و تاکید کرد انتخابات در موعد مقرر خود برگزار شود مگر اینکه برخی مشکلات در تنظیم لیست رای دهندگان وجود داشته باشد.

با توجه به ادامه روند آواربرداری زلزله اخیر که طول می‌کشد، اردوغان همچنین به شورای عالی انتخابات دستور داد سازوکار رای گیری را برای شهروندان در مناطق زلزله زده بررسی کنند.

به نوشته این روزنامه، موعد ۱۸ ماه ژوئن که از سوی حزب حاکم پیشنهاد شده بود مساله‌ای است که مانع می‌شد حدود ۱۰۰ هزار تن در رای گیری شرکت کنند و در صورتیکه انتخابات به دور دوم کشیده شود، احتمالا با عید قربان همزمان خواهد شد.

اردوغان قبلا به صراحت گفته بود، انتخابات ریاست‌جمهوری در موعد خود ۱۴ مه برگزار می‌شود و در صورت مخالفت پارلمان با موعد مطرح شده از اختیارات ریاست‌جمهوری خود استفاده خواهد کرد و پارلمان را منحل و درخواست برگزاری انتخابات زودهنگام را ظرف ۶۰ روز بعد از صدور دستور ارائه خواهد کرد.

پیشتر رئیس پارلمان ترکیه خواستار تعویق زمان انتخابات شده و گفته بود، ترکیه ابتدا باید از فشار‌های زلزله ویرانگر اخیر رها شود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی