تیتر امروز

پیروزی مجدد بایدن در انتخابات ریاست جمهوری، به جنبش اعتراضی دانشجویان گره خورده است
از چشم جهان (۱۴۷)

پیروزی مجدد بایدن در انتخابات ریاست جمهوری، به جنبش اعتراضی دانشجویان گره خورده است

اعتراضات دانشجویی در مخالفت با حمایت آمریکا از جنگ اسرائیل در غزه، مانند آتشی خودسوز در این کشور شعله‌ور شده است؛ آنچه می خوانید ترجمه اختصاصی دیدارنیوز از مطلب مدیر موسسه اعراب آمریکایی است.
بلومبرگ خبر داد

همکاری‌ نظامی و اطلاعاتی عربستان و اسرائيل برای مقابله با ایران

بلومبرگ گزارش داده که اسرائیل و عربستان سعودی همکاری دوجانبه خود را برای آنچه «مقابله با نگرانی‌های فزاینده مرتبط با جمهوری اسلامی» خوانده شده، افزایش می‌دهند.

کد خبر: ۱۴۵۳۹۷
۱۹:۰۰ - ۲۹ بهمن ۱۴۰۱

همکاری‌ نظامی و اطلاعاتی عربستان و اسرائيل برای مقابله با ایران

دیدارنیوز: بر اساس این گزارش که در آن شش منبع آگاه اظهار نظر کرده‌اند هدف این مذاکرات توسعه روابط نظامی و اطلاعاتی دوجانبه عنوان شده است.

اسرائیل روز جمعه ۱۷ فوریه (۲۸ بهمن) اعلام کرده بود که از همه ابزار‌های ممکن خود برای پیشگیری از دستیابی تهران به تسلیحات هسته‌ای استفاده خواهد کرد. تل‌آویو همچنین از جامعه بین‌الملل خواست که اقدامات بیشتری را برای جلوگیری از آنچه «تکثیر سلاح‌های پیشرفته» توسط جمهوری اسلامی خوانده شده، در دستور کار قرار دهد.

این گزارش همچنین مدعی شده که با توجه به افزایش نگرانی‌ها از اقدامات ایران در منطقه، آمریکا هم از همگرایی بیشتر متحدین خود در منطقه حمایت می‌کند. در عین حال هرچند اسرائیل ابراز امیدواری کرده که روابط با عربستان سعودی عادی‌سازی شود، اما مقام‌های سعودی، دست‌کم در رسانه‌ها مدعی هستند که این امر تا زمانی که دولت مستقل فلسطین تشکیل نشود، امکان‌پذیر نخواهد بود.

در همین زمینه، دانا استرول، نماینده وزیر دفاع آمریکا در امور خاورمیانه، هفته گذشته در سفر به ریاض روابط و گفتگو میان کشور‌های عربی و اسرائیل را اقدامی در جهت افزایش ثبات و امنیت منطقه‌ای خواند. همچنین بیانیه مشترک ایالات متحده و شورای همکاری خلیج فارس ضمن محکوم کردن آنچه «سیاست‌های بی‌ثبات کننده جمهوری اسلامی» در منطقه خوانده شده، تهران را متهم کردند که از تروریسم در خاورمیانه حمایت می‌کند.

در همین حال روزنامه جروزالم پست گزارش داده که در اوایل ماه جاری، گزارش‌هایی منتشر شده بود که بر اساس آن وزارت امور خارجه اسرائیل قصد دارد از کریستانو رونالدو، فوق ستاره پرتغالی که در لیگ عربستان بازی می‌کند برای امکان عادی سازی روابط میان تل‌آویو و ریاض استفاده کند. رونالدو پس از جام جهانی ۲۰۲۲ قطر به باشگاه النصر عربستان پیوست و در لیگ این کشور مشغول بازی است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی