تیتر امروز

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.

سلیمانی: زمستان اروپا اهداف روسیه و ایران را محقق نکرد

افشار سلیمانی، کارشناس مسائل روسیه با اشاره به اینکه زمستان اروپا اهداف ایران و روسیه برای تحت فشار قرار دادن غرب را محقق نکرد، گفت: این موضوع البته قابل پیش‌بینی هم بود چرا که مباحث امنیت اروپا فراتر از بحث انرژی است و مردم اروپا هم این را درک می‌کنند و قانع شده‌اند برای امنیت باید سختی را تحمل کنند. اروپا هم توانست زمستان را پشت سر بگذارد و قیمت انرژی هم آن طور که گفته می‌شد افزایش پیدا نکرد و زمستان موجب تغییر رویکرد آمریکا و اروپا در قبال روسیه نشد.

کد خبر: ۱۴۵۳۴۸
۱۰:۲۵ - ۲۸ بهمن ۱۴۰۱

سلیمانی: زمستان اروپا اهداف روسیه و ایران را محقق نکرد

دیدارنیوز: یک کارشناس مسائل روسیه گفت: مباحث امنیت اروپا فراتر از بحث انرژی است و مردم اروپا هم این را درک می‌کنند و قانع شده‌اند برای امنیت باید سختی را تحمل کنند و اروپا هم توانست زمستان را پشت سر بگذارد.

افشار سلیمانی، درمورد آخرین تحولات مرتبط با خط لوله نورد استریم و در پاسخ به این سوال که با توجه به اظهارات سیمور هرش، روزنامه‌نگار مطرح آمریکایی مبنی بر انفجار این خط لوله توسط واشنگتن و واکنش کاخ سفید به این اظهارات، در صورت اثبات این امر، ایالات متحده چه اهدافی را در انفجار این خط لوله دنبال کرده است، گفت: ریشه این قضایا این است که روسیه ابزارش را در حوزه وابستگی اروپا به انرژی از دست بدهد و نتواند میزانی که پیش‌تر امکان صادرات نفت داشته را حفظ کند. در این مسیر، انفجار خط لوله نورد استریم یکی از راه‌ها بوده است. البته به این علت که اروپا متحد و هم‌پیمان ایالات متحده است، آن‌ها هم در این مدت تلاش کردند که برای تأمین نیاز‌های خودشان آلترناتیو‌های مختلف پیدا کنند و تمهیداتی بیندیشند که از این وابستگی به روسیه تا هر میزان که امکان دارد بکاهند و بتوانند ابزار روسیه را از دست این کشور بگیرند.

وی ادامه داد: البته اروپا باید خیلی زودتر به فکر کاهش و قطع وابستگی به روسیه می‌افتاد تا اینکه همیشه ۴۵ درصد گاز اروپا توسط روسیه تأمین شود. در این مسیر راه‌هایی پیدا شد و اندکی هم در داخل صرفه‌جویی کردند و منابع خرید انرژی را متنوع کردند و کسانی که در ایران و روسیه فکر می‌کردند زمستان به نفع این دو کشور است تا از آن برای تحت فشار قرار دادن غرب استفاده کنند، محقق نشد.

وی افزود: این موضوع البته قابل پیش‌بینی هم بود چرا که مباحث امنیت اروپا فراتر از بحث انرژی است و مردم اروپا هم این را درک می‌کنند و قانع شده‌اند برای امنیت باید سختی را تحمل کنند. اروپا هم توانست زمستان را پشت سر بگذارد و قیمت انرژی هم آن طور که گفته می‌شد افزایش پیدا نکرد و زمستان موجب تغییر رویکرد آمریکا و اروپا در قبال روسیه نشد.

این کارشناس مسائل روسیه گفت: روس‌ها پیش از این از چهار محور گاز خود را به اروپا صادر می‌کردند؛ یک محور خط لوله نورد استریم بود، دوم از ترکیه، سوم از بلاروس و چهارمین خط لوله از اوکراین بود. در نتیجه این مسیر آغاز شده که اروپا نباید به نفت روسیه وابسته باشد و از مسیر‌های گوناگون نیز به دنبال تحقق این هدف هستند.

سلیمانی در پاسخ به این پرسش که آیا سران اروپا از این اقدام مطلع بودند و آنگونه که گفته شده انگلیس و آلمان نیز در آن نقش داشته‌اند، گفت: روس‌ها از دانمارک و سوئد خواسته‌اند مدارک خود را در این رابطه به مسکو ارائه کنند، اما بعید است آمریکا به متحدان خود در این رابطه اطلاع‌رسانی نکرده باشد مخصوصا اینکه اقدام‌های پوتین موجب شد تا اتحاد غرب استحکام بیشتری پیدا کند. وقتی اتحاد وجود دارد در نتیجه از کار یکدیگر اطلاع دارند. ما که به اسناد دسترسی نداریم، اما فکر می‌کنم اطلاع داشتند.

منبع: ایلنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی