تیتر امروز

بچه‌ها! نخندین!
افاضات اضافه

بچه‌ها! نخندین!

عوام‌الملک در هفته‌ای که گذشت از حمایت مردم و خواص از یک طرح جدید نوشته و ترانه‌ای هم به گوشش رسیده که می‌گفت: "بچه‌ها! نخندین!"
مهم نیست حسن یا حسین مربی شوند یا امیر

حسن روشن: کی‌روش مربیان داخلی را کوچک کرد

در حالی که خبری از اعلام نام سرمربی تیم ملی نیست، فدراسیون فوتبال ایران برنامه دو بازی دوستانه با عراق و روسیه را هماهنگ کرده، انگار که تیم مربی دارد.

کد خبر: ۱۴۵۳۱۵
۱۳:۲۲ - ۲۷ بهمن ۱۴۰۱

حسن روشن: کی‌روش مربیانی داخلی را کوچک کرد

 

دیدارنیوزـ شقایق آسیایی: این روزها بیشتر تمرکز جامعه فوتبال ایران روی لیگ و جام حذفی است آنقدر که کمتر کسی در مورد نیمکت ملی سوال می کند. مهدی تاج هم گاهی از مربی ایرانی حرف می زند و گاهی عنوان می کند که فدراسیون به دنبال گزینه خارجی است. برای همین سراغ چند کارشناس فوتبال رفتیم تا از آنها بپرسیم که در مورد آینده تیم ملی چه نظری دارند؟ اما در کمال تعجب از سه نفری که با آنها تماس گرفتیم دو نفر که اتفاقا جزء کارشناسان خوب و فنی فوتبال در تلویزیون بودند، گفتند فوتبال ایران را دنبال نمی کنند!

اولین نفر امیر حاج رضایی کارشناس باسابقه و خوشنام فوتبال ایران بود که عنوان کرد که ۷۰ سال فوتبال را با عشق دنبال کرده ولی در نهایت ترجیح داده دیگر فوتبال ایران حتی در رده ملی را دنبال نکند و در مقابل سوال ما که به نظر او در شرایط فعلی چه کسی باید رویی نیمکت تیم ملی بنشیند، گفت: «برای من اصلا مهم نیست چه کسی مربی می شود. دیگر فوتبال را دنبال نمی کنم!»

پس از استاد حاج‌رضایی با علیرضا امامی فر تماس گرفتیم که در کمال تعجب او نیز گفت: «فوتبال دغدغه من نیست و آن را دنبال نمی کنم . فوتبال به من احتیاج نداشت من هم ترجیح دادم که پیگیر آن نباشم!»

تنها کسی که در مورد تیم ملی و ماجرای مربی‌اش پاسخگو بود حسن روشن بود. او که پیش از حضور کی‌روش در جام جهانی 2022 عنوان کرده بود کی روش فقط برای منافع شخصی خودش به ایران می آید، در این مورد گفت: «همانطور که به شما گفته بودم کی روش برای پر کردن جیب خودش به ایران آمد. همینطور هم شد و حضور او سودی برای ما نداشت ولی جیبمان را خالی کرد!»

روشن در پاسخ به این سوال که به نظر او چه کسی باید هدایت تیم ملی را برعهده بگیرد گفت: «به نظر من بحث سر انتخاب مربی خارجی و یا داخلی در تیم ملی نیست! مشکل در ساختار فدراسیون فوتبال هست. به غیر از آقای قنبرزاده هیچ کس در فدراسیون فوتبالی نیست. هر چند همه بیشتر از ۱۰ سال در فوتبال بودند ولی فوتبالی نیستند».

او ادامه داد: در همه جای دنیا کمیته فنی سرمربی تیم ملی را انتخاب می کند ولی در کشور ما الان معلوم نیست تکلیف کمیته فنی چه شد؟ آقای قاسم پور که خودش زمانی از بهترین بازیکنان تیم ملی بود بعد از انتخاب کی‌روش گفت او از این ماجرا خبر نداشته است».

روشن با اشاره به اینکه اسامی و مربی ایرانی و داخلی برای هدایت تیم مهم نیست، گفت: «ما اگر اسم مربی خارجی را می آوریم دنبال نفرات سوم و چهارم می رویم که دردی از فوتبال ما دوا نمی کنند. درست است کی‌روش کمک فرگوسن در منچستر بود ولی وقتی به ایران آمد فقط یک دلال بود! ۱۰ سال در ایران بود چه کارنامه ای داشت؟ دو دوره جام ملت‌های آسیا و سه دوره جام جهانی بود اما تنها خبری که مردم را خوشحال کرد این بود که از تیم ملی خداحافظی کرد! همان تیم ملی را اگر دست هاشمیان و باقری می‌دادند از گروهمان صعود می کردیم. متاسفانه بعد از حضور کی‌روش، ما توی سر مربی‌های داخلی زدیم چون او می گفت فوتبال ایران و مربی‌هایش به درد نمی خورند. کسی هم نبود بپرسد که پس چه کسانی این بازیکنان را در تیم ملی به شما تحویل دادند؟»

بازیکن سابق تیم ملی با اشاره به اینکه در دوره‌ای که رایکوف به ایران آمد و در تیم ملی ایران جوانگرایی کرد، بازیکنانی مثل حجازی و پروین و دانایی فر را تحویل فوتبال داد، افزود: «شما یادتان نمی آید؛ رایکوف در تیم‌ ملی جوانگرایی کرد و ما رفتیم در ۶ بازی ۲۶ گل خوردیم ولی بعدش چه شد؟ همان تیم در آسیا نتیجه گرفت، در المپیک به مرحله بعد صعود کرد و به جام جهانی رفت. بعد از او، اوفارل و مهاجرانی هم که آمدند پشتوانه قوی از جوانان داشتند.‌ ما  بعد از رفتن کی‌روش، چه داریم؟»

حسن روشن در پایان نیز گفت: «ما از تاج حمایت کردیم چون در AFC بود و فکر می‌کردیم فوتبال دنیا او را می شناسد. ولی بعد از اینکه انتخاب شد چه کار کرد؟ کی‌روش را آورد هر چه ما گفتیم او تمام شده کسی گوش نداد.»

از روشن در مورد اسامی داخلی مثل امیر قلعه نویی، نکونام و فرهاد مجیدی سوال کردیم. او نیز پاسخ داد: «به نظرمن اصلا مهم نیست حسن یا حسین مربی شوند یا امیر، مهم این هست که ما برنامه‌ریزی درستی داشته باشیم نه اینکه بگوییم اگر در آسیا نتیجه گرفتی، بمان!»

روشن با اشاره به اینکه ما باید از مربی های داخلی حمایت کنیم، گفت: «اقبالی و روته مولر را برای تدریس به ایران آوردند اما خودشان دستیار امیرقلعه نویی و علی دایی شدند. اگر مربی خوب و قابلی داریم باید هزینه کنیم و او را برای یادگیری و بالا بردن کیفیت فنی به خارج بفرستیم.»

او در پاسخ به این سوال که اگر مربی داخلی انتخاب شود، موضع گیری‌ها علیه او زیاد می شود، گفت: «من این حرف را قبول ندارم که اگر مربی ایرانی باشد همه می ریزند سرش. باید کمیته فنی داشته باشیم که مربی را انتخاب کند و در ادامه هم به او کمک کند. این می شود راه اصولی و مدیریتی، نه اینکه سلیقه ای یک نفر را بگذاریم مربی تیم ملی و بدون برنامه بیاید دو روز دیگر هم او را عوض کنیم.»

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی