تیتر امروز

اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم
بررسی موانع تولید در گفت‌وگو با مدیر عامل آریا چوب نفیس آفرینش+ویدیو

اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم

موانع، مشکلات و کارشکنی‌های مسیر تولید از ثبت درخواست و اخذ پروانه تا وارد کردن سخت افزار و موضوع ترخیص آن در گمرکات ایران در گفت‌وگوی دیدار با یک کارآفرین.
گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف
چه کسی رئیس مجلس دوازدهم خواهد شد؟ دیدار گزارش می‌دهد:

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف

محمدباقر قالیباف گرچه نفر اول انتخابات مجلس دوازدهم از تهران نشد، اما همچنان انتظار دارد که در مقام شیخ مکلای جریان اصولگرا، در جایگاه خود ابقا شود، گزینه‌های دیگری نیز برای ریاست بر مجلس مطرح...
آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار
دیدار نخستین برنامه از "پریسکوپ" را منتشر می‌کند

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار

با توجه به طیف گسترده علاقه مندی‌ها در دهه‌های اخیر در زمینه‌های شغلی و به طبع سردرگمی و عدم آگاهی نسل نوجوان و جوان (نسل Z) نسبت به آینده، بازار کار، میزان درآمد، جایگاه شغلی و اجتماعی هر حرفه...
در دیدار نمایندگان ده‌ها شرکت بزرگ اقتصادی چین مطرح شد

رئیسی: ایران، چین را شریک قابل اعتماد تجاری می‌داند

ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور در ادامه برنامه‌های دومین روز سفر خود به چین، در جمع نمایندگان ده‌ها شرکت بزرگ اقتصادی این کشور گفت: ایران، چین را شریک قابل اعتماد تجاری می‌داند که می‌توان از ظرفیت همکاری‌های دو کشور در مسیر توسعه ایران بهره برد.

کد خبر: ۱۴۵۳۱۰
۱۷:۵۱ - ۲۶ بهمن ۱۴۰۱

رئیسی: ایران، چین را شریک قابل اعتماد تجاری می‌داند

دیدارنیوز: رئیس جمهور در جمع نمایندگان ده‌ها شرکت بزرگ اقتصادی چین، مذاکرات انجام شده در این سفر را بسیار مثبت ارزیابی کرد و از شرکت‌های اقتصادی دو کشور خواست با استفاده ظرفیت مناسب ایجاد شده برای توسعه همکاری‌ها گام‌های بلندی بردارند.

سید ابراهیم رئیسی در ادامه برنامه‌های دومین روز سفر خود به چین، بعد از ظهر امروز چهارشنبه به وقت محلی، در جمع نمایندگان ده‌ها شرکت بزرگ اقتصادی این کشور حاضر شد و پس از شنیدن نقطه نظرات نمایندگان ۱۰ ابر شرکت چینی و تعدادی از شرکت‌های فعال ایرانی در این کشور گفت: با توافقات خوبی که در این سفر به دست آمده است، شرکت‌های اقتصادی دو کشور می‌توانند برای توسعه همکاری‌ها در زمینه‌های مختلف گام‌های بلندی بردارند.

رئیس جمهور برداشتن گام‌های بلند در تعاملات را، از جمله توافقات خود با رئیس جمهور چین دانست و افزود: در هر دو کشور ظرفیت‌های به کار گرفته نشده بسیاری وجود دارد که هر دو رئیس جمهور بر بهره‌گیری از این ظرفیت‌ها برای ارتقای بیش از پیش همکاری‌ها تاکید کردیم.

رئیس جمهور در ادامه از توافق با رئیس جمهور چین درباره تشریک مساعی دو کشور برای مقابله با یکجانبه‌گرایی خبر داد و با اشاره به ظرفیت‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی دو تمدن بزرگ ایران و چین اظهار داشت: ایران، چین را شریک قابل اعتماد تجاری برای خود می‌داند و معتقد است که می‌توان از ظرفیت همکاری‌های دو کشور در مسیر توسعه ایران بهره برد.

رئیسی با اشاره به ظرفیت‌های کم‌نظیر اقتصادی و ژئواستراتژیک ایران و نقش بسیار مهمی که ایران در تجارت کالا با آسیای مرکزی، قفقاز و اروپا دارد، افزود: شرکت‌های چینی می‌توانند از این ظرفیت‌ها برای تبادل کالا و همچنین سرمایه‌گذاری استفاده کنند.

رئیس‌جمهور با استقبال از فعالیت شرکت‌های چینی در زمینه سرمایه‌گذاری اقتصادی و انتقال تکنولوژی تصریح کرد: پیشرفت‌های چین در فناوری‌های نوین و توسعه و پیشرفت شرکت‌های دانش بنیان در ایران زمینه مناسبی برای همکاری ایجاد کرده که باید از آن استفاده کرد.

رئیسی همچنین بر ضرورت تسهیل فعالیت شرکت‌های دو کشور و رفع موانع موجود در این زمینه تاکید کرد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی