تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.

کاخ‌سفید: فرضیه اصلی این است که اشیا ناشناس بی‌خطر بودند

کاخ‌سفید می‌گوید فرضیه اصلی مقام‌های اطلاعاتی آمریکا درباره «اشیاء ناشناس» سرنگون‌شده در آسمان آمریکای شمالی طی روز‌های گذشته بر «بی‌خطر بودن» آن‌ها استوار است.

کد خبر: ۱۴۵۲۸۰
۱۲:۳۹ - ۲۶ بهمن ۱۴۰۱

کاخ‌سفید: فرضیه اصلی این است که اشیا ناشناس بی‌خطر بودند

دیدارنیوز: جنگنده‌های ارتش ایالات متحده بین روز‌های جمعه تا یکشنبه سه «شیء ناشناس» را بر فراز خاک کانادا و آمریکا سرنگون کردند. جان کربی، سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا گفت که این «اشیاء» احتمالا برای اهداف «تجاری یا بی‌خطر» در حال پرواز در آسمان بودند.

ارتش آمریکا تنظیمات رادار‌های خود را در پی شناسایی یک بالن «جاسوسی» چین در آسمان ایالات متحده تغییر داد تا بتواند اجسام کوچکتری را که با سرعت کمتری در حال پرواز هستند شناسایی کند.

جنگنده‌های ارتش آمریکا یک هفته پیش از شناسایی سه «شیء ناشناس» در آسمان آمریکای شمالی بالن متعلق به چین را پس از عبور از خاک آمریکا در نزدیکی ساحل ایالت کارولینای جنوبی ساقط کردند.

سطح پائین اطلاع‌رسانی مقام‌های آمریکا درباره ماهیت «اشیاء ناشناس» سرنگون‌شده طی روز‌های اخیر باعث شد تا فرضیه‌های زیادی از جمله احتمال منشاء فرازمینی این اجسام مطرح شود.

به گفته جان کربی تاکنون شواهدی مبنی بر ارتباط اشیاء سرنگون شده با بالن ساقط شده چین به دست نیامده است. پکن هدف از پرواز این بالن را تحقیق‌های «هواشناسی» اعلام کرده و مدعی شده بود که این بالن از مسیر خود منحرف شده است. در مقابل مقام‌های آمریکایی تاکید می‌کنند که این بالن برای «جاسوسی» بر فراز خاک این کشور پرواز می‌کرد.

وزارت خارجه چین هم روز دوشنبه مدعی شد که آمریکا سال گذشته بیش از ۱۰ بار بالن‌هایی را در حریم‌هوایی چین به پرواز درآورده بود.

از سوی دیگر وزارت دفاع ژاپن سه‌شنبه شب در بیانیه‌ای مدعی شد که بررسی مجدد اشیاء ناشناسی که طی سال‌های گذشته در آسمان این کشور به پرواز در آمده بودند نشان می‌دهد که «به احتمال قوی» این اجسام «بالن‌های جاسوسی چین» بودند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی