تیتر امروز

پیروزی مجدد بایدن در انتخابات ریاست جمهوری، به جنبش اعتراضی دانشجویان گره خورده است
از چشم جهان (۱۴۷)

پیروزی مجدد بایدن در انتخابات ریاست جمهوری، به جنبش اعتراضی دانشجویان گره خورده است

اعتراضات دانشجویی در مخالفت با حمایت آمریکا از جنگ اسرائیل در غزه، مانند آتشی خودسوز در این کشور شعله‌ور شده است؛ آنچه می خوانید ترجمه اختصاصی دیدارنیوز از مطلب مدیر موسسه اعراب آمریکایی است.

مسمومیت دانش‌آموزان در تهران و قم؛ حضور والدین مقابل فرمانداری

پس از مسمومیت‌های عجیب دانش‌آموزان در شهر قم و عدم پاسخگویی مسوولان درباره دلیل این اتفاق‌های سریالی، جمعی از والدین که نگران فرزندان خود هستند، با تجمع مقابل فرمانداری خواهان روشن شدن ابعاد این موضوع شدند.

کد خبر: ۱۴۵۲۲۱
۱۷:۰۸ - ۲۵ بهمن ۱۴۰۱

مسمومیت دانش‌آموزان در تهران و قم؛ حضور والدین مقابل فرمانداری

دیدارنیوز: در ادامه مسمومیت دانش آموزان در شهر قم امروز جمعی از والدین با تجمع مقابل فرمانداری خواهان روشن شدن ابعاد موضوع شدند.

در ادامه مسمومیت دانش‌آموزان در شهر قم، امروز برخی خانواده‌ها مقابل فرمانداری تجمع کردند.

در فیلم‌هایی که از این موضوع منتشر شده است، خانواده‌ها خواهان پاسخگویی فرمانداری و تعیین تکلیف موضوع هستند که آیا این مسمومیت‌ها خرابکاری است یا خیر و نحوه تضمین امنیت دانش‌آموزان چگونه خواهد بود؟

مسمومیت دانش‌آموزان در شهر قم از ۹ آذر ماه امسال آغاز شده و سریال مسمومیت دانش‌آموزان همچنان ادامه دارد به‌گونه‌ای که در ۸ حادثه مسمومیت بیش از ۱۲ مدرسه تحت‌الشعاع قرار گرفته است و حدود ۲۰۰ دانش‌آموز دچار مسمومیت شده‌اند!

با گذشت بیش از سه ماه از این ماجرا هنوز دلیل مسمومیت دانش‌آموزان از سوی مسئولان اعلام نشده است!

امروز همچنین دانش‌آموزان یکی از مدارس منطقه ۱۱ تهران در میدان منیریه دچار مسمومیت شدند و در تصاویری که در شبکه‌های اجتماعی از این مدرسه منتشر شده است، تعداد زیادی از دانش‌آموزان بد حال هستند و چند دستگاه آمبولانس برای انتقال آن‌ها به مدرسه مراجعه کرده‌اند.

البته آموزش و پرورش شهر تهران بدون ذکر نام مدرسه‌ای که این اتفاق در آن رخ داده است، مدعی مسمومیت دانش‌آموزان با حشره کش شد.

در توضیحات آموزش و پرورش آمده است: در پی کنجکاوی دو دانش آموز یکی از مدارس منطقه ۱۱ تهران، اسپری حشره‌کش در فضای کلاس منتشر و حدود ۳۰ دانش‌آموز دچار مشکل تنفسی شدند که این امر موجب ایجاد استرس شدید در میان آن‌ها شد.

ستایشی سخنگوی قوه قضائیه امروز در نشست خبری درباره مسمومیت دانش آموزان گفته است: «۳۰ خانواده درباره مسمومیت دانش‌آموزان شکایتی را در دادسرای قم مطرح کردند. دادستان و بازپرس با همکاری ضابطین مربوطه و با مساعدتی که آموزش و پرورش داشته در حال بررسی ابعاد آن هستند. مراکز امنیتی، اطلاعاتی، قضایی و پزشکی قانونی در این باره جلساتی گذاشتند و به محض حصول نتیجه اعلام می‌شود.

تاریخ این عارضه از ۹ آذرماه شروع شد و در هنرستان قم رخ داد و منجر به مسمومیت ۱۸ دانش‌آموز شد.۲۲ آذرماه در همین مدرسه مجددا این اتفاق رخ داد و ۵۱ نفر دیگر دچار مسمومیت شدند.»

احمد امیرآبادی فراهانی نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی امروز در واکنش به موضوع مسمومیت دانش‌آموزان گفته است: علت این اتفاق هنوز معلوم نیست، چیزی به دست نیامده است. مسئولان امنیتی و بهداشت و درمان پیگیر هستند. اما آنچه در این قضیه دیده می‌شود این است که در این باره بزرگ نمایی شده است.

او بیان کرد: دیروز ۲۸ دانش‌آموز را به بیمارستان منتقل کردند که از این تعداد تنها ۸ نفر گفتند که دست و پایشان می‌لرزد و حالت استرس دارند. برخی نیز بیماری‌های زمینه‌ای داشتند. می‌توانیم این موضوع را با یک مثال تحلیل کنیم، مثلا در یک جمعی ۱۰ نفر بگویند که ما در حال خفه شدن هستیم. افراد دیگر که بیماری زمینه‌ای داشته باشند نیز احساس خفگی به آن‌ها دست می‌دهد و می‌گویند که ما در حال خفه شدن هستیم. بر این اساس این موضوع را می‌توان فوبیا عنوان کرد.

منبع: تسنیم
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی