تیتر امروز

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است
ابوالقاسم جراره در گفت‌وگو با «دیدارنیوز»:

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است

یکی از نامزدها دوره دوادزهم مجلس شورای اسلامی معتقد است که با توجه به انباشت قوانین، در دوره بعدی نمایندگان باید آنها را ساماندهی کنند.
رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.

باقری: مذاکرات ادامه دارد؛ ارتباط مستقیمی با آمریکا نداریم

علی باقری، معاون وزیر خارجه ایران اعلام کرد که طی یک سال گذشته ما شاهد کندی در روند مذاکرات هسته‌ای هستیم، اما این مذاکرات ادامه دارد. او گفت: ایران هیچ گونه ارتباط مستقیمی با آمریکا ندارد و طبیعتا این پیام‌ها از طریق واسطه‌های اروپایی و گاهی اوقات غیر اروپایی رد و بدل می‌شود.

کد خبر: ۱۴۵۰۷۴
۱۱:۳۸ - ۲۳ بهمن ۱۴۰۱

باقری: مذاکرات ادامه دارد؛ ارتباط مستقیمی با آمریکا نداریم

دیدارنیوز: معاون وزیر خارجه ایران در گفتگو با یک رسانه عربی تاکید کرد که ابرقدرت‌ها می‌خواهند که پیشرفت‌های هسته‌ای ایران را تهدید جلوه دهند درحالی که فعالیت‌های هسته‌ای ایران در چارچوب معاهدات آژانس بین‌المللی انرژی اتمی است.

علی باقری، معاون وزیر خارجه ایران در گفتگو با شبکه المنار اعلام کرد که انقلاب اسلامی ایران در سایه استقلال توانست پیشرفت‌هایی را محقق کند و استقلال و دفاع از هویت ملی هدف تمام ملت‌های آزاده است، اما ابرقدرت‌ها برای تحقق منافع خود خواهان استقلال ملت‌ها نیستند.

وی در بخشی از گفت‌وگوی خود با اشاره به پیشرفت‌های علمی و هسته‌ای ایران گفت که ابرقدرت‌ها برای مقابله با ملت ایران می‌خواهند این پیشرفت‌ها را نوعی تهدید جلوه دهند، آن‌ها می‌خواهند وانمود کنند که این دستاورد‌ها مسالمت آمیز نیست درحالی که این ادعا‌ها صد درصد غیرصحیح است و فعالیت‌های هسته‌ای ایران در چارچوب معاهدات و توافق‌های آژانس بین المللی انرژی اتمی است.

وی گفت که طی یک سال گذشته ما شاهد کندی در روند مذاکرات هسته‌ای هستیم، اما این مذاکرات ادامه دارد و اکنون مذاکرات در سطح تبادل پیام‌ها میان دو طرف ادامه دارد و دو طرف همچنین رویکرد‌های خود را اعلام می‌کنند.

باقری گفت که ایران هیچ گونه ارتباط مستقیمی با آمریکا ندارد و طبیعتا این پیام‌ها از طریق واسطه‌های اروپایی و گاهی اوقات غیر اروپایی رد و بدل می‌شود.

معاون وزیر خارجه در پاسخ به این سوال که جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا اعلام کرده است که توافق وین مرده است گفت که اظهارات بایدن در حالی است که مسئولان آمریکایی بعد از آن در گفتگو با رسانه درخصوص توافق و روند مذاکرات اظهارنظر کردند و تبادل پیام‌ها همچنان ادامه دارد.

وی در مورد ناآرامی‌های اخیر ایران و نقش کشور‌های غربی در آن گفت که ممکن است آن‌ها یک محاسبات غلطی داشته باشند، اما وقتی با واقعیت‌های ایران مواجه شدند متوجه شدند که چیزی در اختیار ندارند.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی