تیتر امروز

شهرنویی‌ها! واژه‌ای که در «جدال قالیبافی‌ها و صبح‌ ایرانی‌ها» به کار رفت
«دیدارنیوز» آخرین اختلافات پساانتخاباتی اصولگرا‌ها را بررسی می‌کند:

شهرنویی‌ها! واژه‌ای که در «جدال قالیبافی‌ها و صبح‌ ایرانی‌ها» به کار رفت

جدال اصولگراها در فضای پساانتخاباتی همچنان ادامه دارد و بنا به گفته دبیرکل صبح ایران، قالیبافی‌‎ها از هر فرصتی استفاده می‌‎کنند تا آنها را تخریب کنند.
رضا صالحی‌امیری:سالیانه ۱۵ میلیارد دلار از کشور خارج می‌شود/ مساله،فرار نخبگان است نه مهاجرت/ با حجاب موافقم با اجبار نه
گفت‌وگوی دیدار در برنامه جامعه‌پلاس با وزیر پیشین فرهنگ و ارشاد اسلامی

رضا صالحی‌امیری:سالیانه ۱۵ میلیارد دلار از کشور خارج می‌شود/ مساله،فرار نخبگان است نه مهاجرت/ با حجاب موافقم با اجبار نه

جامعه پلاس در یکی دیگر از برنامه‌های خود میزبان رضا صالحی امیری، وزیر پیشین فرهنگ و ارشاد اسلامی بود؛ او از دلایل فرار نخبگان گفت و تاکید کرد که به همین دلیل سالیانه ۱۵ میلیارد دلار سرمایه از...
رفتار دوگانه با «زاکانی» و «نجفی»!
«دیدارنیوز» در گفت‌وگو با «نژادبهرام» خلاء شفافیت در شهرداری تهران را بررسی می‌کند:

رفتار دوگانه با «زاکانی» و «نجفی»!

یک سیاستمدار در واکنش به قرارداد مبهم شهرداری معتقد است که اگر نیروهای اصلاح‌طلب در راس مدیریت شهری بودند، رسانه‌های مخالف خیلی جدی به موضوع ورود می‌کردند.
مقام آمریکایی خبر داد

جنگ اوکراین؛ نیمی از تانک‌های روسیه نابود شد

یک مقام ارشد دفاعی ایالات متحده روز جمعه اعلام کرد که در یک سال گذشته از زمان آغاز تهاجم نظامی مسکو به اوکراین، احتمالا نیمی از تانک‌های جنگی روسیه توسط نیرو‌های اوکراینی منهدم یا به تصرف درآمده است.

کد خبر: ۱۴۵۰۳۸
۱۸:۴۵ - ۲۲ بهمن ۱۴۰۱

جنگ اوکراین؛ نیمی از تانک‌های روسیه نابود شد

دیدارنیوز: سِلِست والاندِر، دستیار وزیر دفاع در امور امنیت بین‌الملل در جریان جلسه مجازی اندیشکده «امنیت جدید آمریکا» عنوان کرد «روسیه احتمالاً نیمی از دخایر اصلی تانک‌های جنگی خود را در نبرد و همچنین تصرف آن‌ها از سوی اوکراین از دست داده است.»

والاندر در حالی این تخمین را مطرح کرد که آمار دقیقی از شمار این تانک‌ها ارائه نداد.

کی‌یف منتظر است تا کشور‌های متحد غربی، تانک‌های مدرن و پیشرفته خود را در اختیار اوکراین قرار دهند. از این بین نام تانک‌های مدرن آمریکایی، بریتانیایی و آلمانی بیشتر به چشم می‌خورد. لندن وعده داده بود تعدادی تانک از نوع «چلنجر-۲» و برخی دیگر از سامانه‌های توپخانه‌ای را در اختیار کی‌یف قرار می‌دهد.

برلین نیز با ارسال تانک‌های لئوپارد-۲ ساخت آلمان به اوکراین از سوی متحدانش موافقت کرده بود. براین اساس آلمان اعلام کرده بود که اگر لهستان بخواهد تانک‌های «لئوپارد ۲» خود را به اوکراین بفرستد، برلین مانع آن نخواهد شد.

ایالات متحده نیز دیگر کشوری بود که وعده داده است که ۳۱ تانک آبرامز را در راستای ادامه تلاش‌ها برای تقویت بنیه و ظرفیت‌های دفاعی ارتش اوکراین به این کشور ارسال خواهد کرد، اما انتظار می‌رود روند تحویل تانک‌های آمریکایی به کی‌یف زمانبرتر باشد.

یک گروه تحقیقی هلندی که وظیفه رصد تجهیزات نظامی روسیه را بر عهده دارد، در جدیدترین بروزسانی گزارش آماری از ادوات جنگی روسیه اعلام کرد که بیش از ۱۵۰۰ تانک، معادل حدود نیمی از ناوگان عملیاتی روسیه دیگر دیگر در اختیار مسکو نیست.

Onyx اعلام کرد که حداقل هزار تانک روسی از زمان شروع جنگ منهدم شده و ۵۴۴ تانک دیگر نیز در اختیار نیرو‌های اوکراینی درآمده است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی