تیتر امروز

اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم
بررسی موانع تولید در گفت‌وگو با مدیر عامل آریا چوب نفیس آفرینش+ویدیو

اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم

موانع، مشکلات و کارشکنی‌های مسیر تولید از ثبت درخواست و اخذ پروانه تا وارد کردن سخت افزار و موضوع ترخیص آن در گمرکات ایران در گفت‌وگوی دیدار با یک کارآفرین.
گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف
چه کسی رئیس مجلس دوازدهم خواهد شد؟ دیدار گزارش می‌دهد:

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف

محمدباقر قالیباف گرچه نفر اول انتخابات مجلس دوازدهم از تهران نشد، اما همچنان انتظار دارد که در مقام شیخ مکلای جریان اصولگرا، در جایگاه خود ابقا شود، گزینه‌های دیگری نیز برای ریاست بر مجلس مطرح...
آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار
دیدار نخستین برنامه از "پریسکوپ" را منتشر می‌کند

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار

با توجه به طیف گسترده علاقه مندی‌ها در دهه‌های اخیر در زمینه‌های شغلی و به طبع سردرگمی و عدم آگاهی نسل نوجوان و جوان (نسل Z) نسبت به آینده، بازار کار، میزان درآمد، جایگاه شغلی و اجتماعی هر حرفه...

تجاوز جنسی به زنان؛ حبس ابد برای افسر پلیس لندن

یک افسر ۴۸ ساله پیشین پلیس لندن، روز سه‌شنبه به جرم تجاوز و تعرض جنسی به تعداد زیادی از زنان به حبس ابد محکوم شد. او در مجموع ۴۹ مورد اتهام از جمله ۲۴ مورد تجاوز جنسی را پذیرفت.

کد خبر: ۱۴۴۸۸۲
۲۰:۱۹ - ۱۸ بهمن ۱۴۰۱

تجاوز جنسی به زنان؛ حبس ابد برای افسر پلیس لندن

دیدارنیوز: دیوید کریک، ۴۸ ساله، ماه گذشته اعتراف کرده بود که یک «متجاوز سریالی» است. بنا به حکم دادگاه بریتانیا تخفیف مجازات حبس ابد او پیش از آن که وی حداقل ۳۰ سال را در زندان سپری کرده باشد، امکانپذیر نخواهد بود.

این افسر پیشین پلیس لندن که در سال ۲۰۰۱ کار خود را آغاز کرده بود، در مجموع ۴۹ مورد اتهام از جمله ۲۴ مورد تجاوز جنسی را پذیرفت. دیوید کریک جرائم خود را بین سال‌های ۲۰۰۳ تا ۲۰۲۰ مرتکب شده بود.

دادستان‌های بریتانیایی پرونده او را یکی از «تکان‌دهنده‌ترین» پرونده‌ها علیه یک مامور پلیس توصیف کرده بودند. رئیس دادگاه نیز روز سه‌شنبه هنگام صدور حکم گفت که دیوید کریک به طرزی «هولناک» از زنان سوءاستفاده کرده بود.

به گفته رئیس دادگاه این افسر پیشین پلیس در دوران بازداشت و در حالی که در انتظار محاکمه خود بود تلاش کرد تا در زندان لندن خودکشی کند.

پلیس لندن پس از بازداشت دیوید کریک و اعتراف او به اینکه یک «متجاوز سریالی» است از مردم عذرخواهی کرد. عملکرد پلیس لندن با توجه به این که ۹ مورد شکایت به دلیل تجاوز جنسی و دیگر جرائم بین سال‌های ۲۰۰۰ تا ۲۰۲۱ علیه دیوید کریک مطرح شده بود با انتقاد‌های زیادی روبرو شد.

پلیس لندن در سال ۲۰۲۱ تنها پس از آنکه دیوید کریک به اتهام تجاوز جنسی بازداشت شد او را از کار تعلیق کرده بود.

فشار‌ها بر پلیس لندن برای اصلاح ساختار آن همزمان با افشای جزئیات پرونده دیوید کریک افزایش یافته است. منتقدان بر این باور هستند که ساختار پلیس لندن با توجه به طرح اتهام‌هایی مبنی بر عملکرد «نژادپرستانه» و «زن‌ستیزانه» آن باید اصلاح شود. سوئلا براورمن، وزیر کشور بریتانیا پرونده دیوید کریک را «زخمی بر پیکر پلیس» این کشور توصیف کرده است.

وی تاکید کرده که تحقیق درباره رفتار‌های دیوید کریک به عنوان افسر پلیس و نحوه تصمیم‌گیری‌ها درباره عملکرد او در جریان است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی