تیتر امروز

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف
چه کسی رئیس مجلس دوازدهم خواهد شد؟ دیدار گزارش می‌دهد:

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف

محمدباقر قالیباف گرچه نفر اول انتخابات مجلس دوازدهم از تهران نشد، اما همچنان انتظار دارد که در مقام شیخ مکلای جریان اصولگرا، در جایگاه خود ابقا شود، گزینه‌های دیگری نیز برای ریاست بر مجلس مطرح...
آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار
دیدار نخستین برنامه از "پریسکوپ" را منتشر می‌کند

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار

با توجه به طیف گسترده علاقه مندی‌ها در دهه‌های اخیر در زمینه‌های شغلی و به طبع سردرگمی و عدم آگاهی نسل نوجوان و جوان (نسل Z) نسبت به آینده، بازار کار، میزان درآمد، جایگاه شغلی و اجتماعی هر حرفه...
حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم
از چشم جهان (۱۴۶)

حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم

پس از تنش‌های شدید اخیر میان تهران و تل‌آویو که با حمله مستقیم ایران و پاسخ محدود اسرائیل در اصفهان همراه بود، نویسندگان نشریه نیویورک تایمز آمریکا در گزارشی به این موضوع حساس در خاورمیانه پرداختند...

عمویی: حجم تجارت خارجی تا پایان سال به ۱۰۰ میلیارد دلار می‌رسد

ابوالفضل عمویی، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: حجم تجارت خارجی ایران منهای نفت و تجارت چمدانی تا پایان سال، به حدود ۱۰۰ میلیارد دلار می‌رسد.

کد خبر: ۱۴۴۸۷۸
۱۹:۱۶ - ۱۸ بهمن ۱۴۰۱

عمویی: حجم تجارت خارجی تا پایان سال به حدود ۱۰۰ میلیارد دلار می‌رسد

دیدارنیوز: سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی از بررسی اقدامات وزارت خارجه برای پیشبرد دیپلماسی اقتصادی تاکید کرد: حجم تجارت خارجی ایران منهای نفت و تجارت چمدانی تا پایان سال، به حدود ۱۰۰ میلیارد دلار خواهد رسید.

ابوالفضل عمویی در توضیح جلسه امروز کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی گفت: جلسه امروز کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با موضوع پیگیری تقویت رویکرد دیپلماسی اقتصادی با دعوت از دکتر مهدی صفری، معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه برگزار شد.

وی توضیح داد: در این جلسه صفری با ارائه گزارشی از اقدامات صورت گرفته در وزارت خارجه در جهت پیشبرد دیپلماسی اقتصادی گفت که با مجموعه تلاش‌های صورت گرفته، طی ۱۰ ماه گذشته بر اساس آمار گمرک شاهد رشد ۱۷ درصدی در ارزش صادرات غیرنفتی کشور هستیم و طی ۱۰ ماه به بیش از ۴۵ میلیارد دلار رسیده است.

عمویی اضافه کرد: بر اساس ارزیابی‌های صورت گرفته که در جلسه ارائه شد، حجم تجارت خارجی کشورمان منهای نفت و تجارت چمدانی تا پایان سال، به حدود ۱۰۰ میلیارد دلار خواهد رسید.

وی گفت: معاون وزیر امور خارجه در این جلسه به تفکیک حوزه‌های جغرافیایی برنامه‌های عملیاتی وزارت امور خارجه در دیپلماسی اقتصادی را ارائه کرد و بیان داشت که با هدف خنثی سازی تحریم ها، از طریق متنوع سازی بازار‌های صادراتی و مبادی وارداتی را دنبال می‌کنیم و در این جهت صادرات محصولات و خدمات دانش بنیان از اولویت‌های ماست.

به گفته عمویی، در این جلسه اعضای حاضر از کمیسیون امنیت ملی، با طرح دیدگاه‌های خود بر توجه ویژه به کشور‌های آسیای میانه، آفریقا و آمریکای لاتین تاکید کردند. همچنین نمایندگان بر پیگیری دیپلماسی اقتصادی از مسیر پیمان‌های پولی دوجانبه، تهاتر و تمرکز بر موقعیت خاص ترانزیتی کشورمان تمرکز کردند.

منبع: ایلنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی