تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.
تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد
«دیدارنیوز» چالش‌های تیم اقتصادی دولت را بررسی کرد:

تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد

از ابتدای شروع به‌کار دولت سیزدهم تحلیل‌گران از تیم اقتصادی انتقاد کرده‌اند و معتقدند دولت و مجلس به دلیل نگاه‌‌های سیاسی دست به تغییر مثبت در کابینه نمی‌زند. گزارش جای نکاهی اجمالی به این موضوع...

۲۵ هزار نیروی جدید در وزارت بهداشت استخدام می‌شوند

بهروز رحیمی، معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت گفت: در زمینه جذب، فراخوان و استخدام با رایزنی‌هایی که امسال با سازمان برنامه و امور استخدامی داشتیم، روی ۲۵ هزار استخدام وزارت بهداشت توافق شد که چند روز آینده ابلاغ می‌شود.

کد خبر: ۱۴۴۸۴۷
۱۱:۲۹ - ۱۸ بهمن ۱۴۰۱

۲۵ هزار نیروی جدید در وزارت بهداشت استخدام می‌شوند

دیدارنیوز: تعیین تکلیف ۲۹۶ نفر از شهدای سلامت در کرونا، توافق با سازمان امور استخدامی برای جذب ۲۵ هزار نیروی جدید در وزارت بهداشت و لحاظ سهمیه ویژه برای پرسنل فعال در کرونا، جذب ۴هزار بهورز بعد از چندین سال و ... از جمله مباحث مطرح شده در نشست خبری امروز معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت بود.

بهروز رحیمی در نشستی خبری در وزارت بهداشت، گفت: حوزه سلامت گسترده است و جا و لحظه‌ای نیست که حوزه سلامت در آن نباشد. حکمرانی بدون مولفه‌های اجتماعی و مولفه‌های اجتماعی بدون سلامت معنا ندارد.

وی افزود: با همه کمبود‌ها و کاستی‌های حوزه سلامت، این حوزه را به نقد می‌گذاریم؛ چراکه این اقدام منجر به رشد این حوزه می‌شود. نظام سلامت توانسته به بهترین شکل نقش خود را بعد از انقلاب اسلامی انجام دهد. یکی از حوزه‌هایی که با خودکفایی توانست کشور را نجات دهد، حوزه سلامت است.

رحیمی ادامه داد: حوزه سلامت در ساختار مختلف کشور، اعم از بهداشت، درمان، آموزش و... و. موفقیت داشته است، اما اگر رشدی در نظام سلامت اتفاق افتاد، درمان مردم پیشرفت کرد، بهداشت مردم ارتقاء یافت و امید به زندگی به بیش از ۷۵ سال رسیده، به دلیل بحث ادغام اموزش و پزشکی بود. در حوزه معاونت توسعه، تلاش شد که اهداف نظام جمهوری اسلامی در حوزه سلامت را بهتر پشتیبانی و هدایت کنیم. حوزه منابع فیزیکی و انسانی در این بخش برنامه‌ریزی می‌شود و حوزه ارتقاء و توسعه مسیر کارکنان و بودجه و... در زمره وظایف معاونت توسعه است. تلاش کردیم که حوزه معاونت توسعه را شفاف‌تر کنیم. توجه به رفاه و معیشت کارکنان، تثبیت منابع شغلی و... از مهم‌ترین برنامه‌هایمان بود.

رحیمی ادامه داد: حوزه منابع انسانی به عنوان با اهمیت‌ترین بخش در حوزه توسعه است. ۶۰۰ هزار نفر نیروی انسانی داریم که در سراسر کشور پراکنده‌اند. در حوزه منابع انسانی چند کار انجام شد که مهم‌ترین آن تدوین سند جامع مدیریت نیروی انسانی و ایجاد یک نقشه راه با افق ۱۴۰۴ بود که برای اولین بار انجام شد. در زمینه جامعه‌پذیری و مشارکت همکاران جوان در آینده شغلی، بحث آزمون‌های بدو خدمت امسال با حضور ۳۱ هزار نفر برگزار شد. در زمینه آموزش کارکنان مهم‌ترین بحث که روی آن متمرکز بودیم، جانشین‌پروری و تربیت نسل جوان از مدیران حوزه سلامت بود که بیش از ۱۰۰ دوره پودمانی در سراسر کشور برگزار شد.

وی افزود: در زمینه تبدیل وضعیت و ایجاد امنیت شغلی، باتوجه به فرصت تبدیل وضعیت جامعه ایثارگری، بیش از ۷۰ هزار نفر از همکاران ما تبدیل وضعیت شدند. کار سنگینی بود. در عین حال در زمینه جذب، فراخوان و استخدام با رایزنی‌هایی که امسال با سازمان برنامه و امور استخدامی داشتیم، روی ۲۵ هزار استخدام وزارت بهداشت توافق شد که چند روز آینده ابلاغ می‌شود. تلاش می‌کنیم به سرعت با اولویت فرهنگ بومی گزینی در سراسر کشور نیرو‌ها را جذب کنیم که این نیرو‌ها برای مراکز جدید الاحداث در حوزه بهداشت و درمان، فوریت‌های پزشکی، مراکز زایمان طبیعی و ناباروری هستند. با این مدل بخش اعظمی از مشکلات را حل می‌کنیم. یک بخش هم به این موضوع اضافه می‌کنیم که سهمیه‌ای است که برای همکاران شاغل در کرونا خواهیم گذاشت.

رحیمی گفت: اقدامی که برای اولین بار بعد از چند سال شروع شد، جذب مجدد بهورز بود که امسال حدود ۴۰۰۰ بهورز جذب می‌شود برای ارتقاء نظام شبکه و زیرساخت‌های پزشک خانواده که دو هزارتا جذب شده و دو هزا تای دیگر هم جذب می‌شود. در عین حال اقدام دیگری که انجام شد، تعیین تکلیف ۲۹۶ نفر از شهدای خدمت سلامت در کرونا بود که این کار هم انجام شد.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی