تیتر امروز

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است
ابوالقاسم جراره در گفت‌وگو با «دیدارنیوز»:

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است

یکی از نامزدها دوره دوادزهم مجلس شورای اسلامی معتقد است که با توجه به انباشت قوانین، در دوره بعدی نمایندگان باید آنها را ساماندهی کنند.
رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.
کد خبر: ۱۴۴۸۳

ویدئو/ زلزله‌زدگان غرب کشور چه وضعیتی دارند؟

۲۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۳

 

شامگاه یکشنبه ۲۱ آبان ماه سال گذشته بود که زلزله‌ای به بزرگی ۷.۳ ریشتر در نزدیکی ازگله استان کرمانشاه رخ داد. در این زمین‌لرزه ۶۲۰ نفر کشته، بیش از ۹ هزار نفر مصدوم شدند و حدود ۱۰۰ هزار واحد مسکونی تخریب یا دچار خسارت جدی شد.شامگاه یکشنبه ۲۱ آبان ماه سال گذشته بود که زلزله‌ای به بزرگی ۷.۳ ریشتر در نزدیکی ازگله استان کرمانشاه رخ داد. در این زمین‌لرزه ۶۲۰ نفر کشته، بیش از ۹ هزار نفر مصدوم شدند و حدود ۱۰۰ هزار واحد مسکونی تخریب یا دچار خسارت جدی شد.بعد از آن بود که علاوه بر دولت و نهاد‌های عمومی، شخصیت‌های برجسته ورزشی، سیاسی و هنری دست به کار شدند و به جمع‌آوری پول برای بازسازی شهر‌ها و روستا‌های تخریب شده پرداختند. علی دایی، صادق زیباکلام و نرگس کلباسی از معروف‌ترین آن‌ها بودند که اقدامات آن‌ها خبرساز هم شد. چندی پیش بود که خبری در رسانه‌ها مبنی بر مسدود شدن حساب‌های بانکی زیباکلام و دایی منتشر شد. به گفته مشاور علی دایی، کار‌های ساخت‌وساز را دو ماه عقب انداخت و همین باعث گلایه‌های مردم زلزله‌زده شد. البته بعد از انجام اقدامات قانونی حساب این دو نفر دوباره باز شد و روند ساخت و ساز‌ها به جریان افتاد.
یکشنبه‌شب هیأت دولت در سالگرد زلزله کرمانشاه به اقداماتی که در این زمینه انجام داده پرداخت و اعلام کرد در مجموع در یک سال اخیر بیش از ۸۶۰۰ میلیارد تومان تسهیلات، ۱۵۰۰ میلیارد تومان کمک بلاعوض، ۶۹۵ میلیارد تومان اعتبارات عمرانی و ۱۶ میلیارد تومان اعتبارات هزینه‌ای اختصاص یافته است.

منبع: اعتماد
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: