تیتر امروز

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است
ابوالقاسم جراره در گفت‌وگو با «دیدارنیوز»:

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است

یکی از نامزدها دوره دوازدهم مجلس شورای اسلامی معتقد است که با توجه به انباشت قوانین، در دوره بعدی نمایندگان باید آنها را ساماندهی کنند.
رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.

آمریکا بالن جاسوسی چین را بازیابی اطلاعاتی می‌کند

پس از سرنگونی بالن جاسوسی چین در آسمان آمریکا، وزارت دفاع آمریکا «پنتاگون» گفته است که ایالات متحده در حال تلاش برای بازیابی اطلاعات این بالن مشکوک به جاسوسی است.

کد خبر: ۱۴۴۷۷۶
۰۹:۴۰ - ۱۷ بهمن ۱۴۰۱

آمریکا بالن جاسوسی چین را بازیابی اطلاعاتی می‌کند

دیدارنیوز: آمریکا اعلام کرده است که پنتاگون بالن جاسوسی چین را مورد بازیابی اطلاعاتی قرار خواهد داد.

به نقل از خبرگزاری فرانسه، آمریکا در نظر دارد تا بالن جاسوسی چین را مورد بازیابی اطلاعاتی قرار دهد.

همزمان جمهوری خواهان جو بایدن را هدف قرار داده‌اند و می‌گویند که رئیس جمهور آمریکا به چین فرصت جاسوسی داده است. بالن جاسوسی چین روز شنبه توسط یک جت نظامی بر فراز اقیانوس اطلس با موشک ساقط شد و بقایای بزرگ آن بر فراز اقیانوس اطلس و در سواحل کارولینای جنوبی دیده شد.

وزارت دفاع آمریکا موسوم به پنتاگون گفته است که ایالات متحده در حال تلاش برای بازیابی اطلاعات این بالن مشکوک به جاسوسی است.

در این بیانیه آمده است: «نیروی دریایی ایالات متحده در حال حاضر در حال انجام عملیات بازیابی اطلاعات بالن چینی است و گارد ساحلی ایالات متحده در ایمن سازی منطقه و حفظ امنیت عمومی کمک می‌کند.»

قانونگذاران جمهوری‌خواه آمریکا، کشور چین را متهم کرده‌اند که با به پرواز درآوردن بالن جاسوسی، بر فراز سایت‌های نظامی حساس آمریکا دست به جاسوسی زده است. جمهوری خواهان همزمان دولت جو بایدن را متهم می‌کنند که با سرنگون نکردن سریع بالن جاسوسی، به پکن فرصت بیشتری داده است.

با این حال، وزارت دفاع چین پس از ساقط شدن بالن این کشور در آب‌های آمریکا گفت که پکن «حق اتخاذ تدابیر لازم برای مقابله با موقعیت‌های مشابه را برای خود محفوظ می‌دارد.»

در همین حال، مقامات دفاعی و نظامی آمریکا گفته‌اند که بالن در ۲۸ ژانویه وارد منطقه دفاع هوایی ایالات متحده شد و تا حد زیادی زمان خود را بر فراز آلاسکا و سپس حریم هوایی کانادا گذرانده است.

منبع: تسنیم
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی