تیتر امروز

بچه‌ها! نخندین!
افاضات اضافه

بچه‌ها! نخندین!

عوام‌الملک در هفته‌ای که گذشت از حمایت مردم و خواص از یک طرح جدید نوشته و ترانه‌ای هم به گوشش رسیده که می‌گفت: "بچه‌ها! نخندین!"

هشدار آمریکا به ترکیه در زمینه صادرات به روسیه

دولت آمریکا طی روز‌های گذشته به ترکیه درباره صدور مواد شیمیایی، ریزتراشه و دیگر کالا‌ها به روسیه هشدار داده است. یک مقام آمریکایی به خبرگزاری رویترز گفت که «ده‌ها میلیون دلار» صادرات ترکیه به روسیه نگرانی واشنگتن را برانگیخته است.

کد خبر: ۱۴۴۷۴۷
۱۴:۱۴ - ۱۶ بهمن ۱۴۰۱

هشدار آمریکا به ترکیه در زمینه صادرات به روسیه

دیدارنیوز: واشنگتن بر این باور است که صدور این اجناس به روسیه می‌تواند به مسکو در جنگ اوکراین کمک کند. ایالات متحده در همین راستا به آنکارا اعلام کرده است که ممکن است بانک‌ها و شرکت‌هایی که تحریم‌ها علیه روسیه را نقض می‌کنند مجازات کند.

برایان نلسون، معاون وزارت خزانه‌داری آمریکا روز‌های پنجشنبه و جمعه با مقام‌های دولت ترکیه و مدیران برخی شرکت‌های خصوصی این کشور دیدار کرد. او که مسئول امور تروریسم و اطلاعات مالی در وزارت خزانه‌داری ایالات متحده است خواستار همکاری آنکارا برای جلوگیری از صادرات به روسیه شده است.

معاون وزارت خزانه‌داری آمریکا هشدار داد که صادرات کالا به روسیه بانک‌ها و شرکت‌های ترکیه را در برابر «خطر تحریم» و صدمه به «حیثیت‌شان» آسیب‌پذیر می‌کند. به گفته وی بانک‌ها و شرکت‌های ترکیه ممکن است دسترسی به بازار کشور‌های عضو گروه هفت را از دست بدهند.

برایان نلسون از بانک‌ها و شرکت‌های ترکیه خواست تا در برابر صدور فناوری‌هایی که قابلیت «استفاده دوگانه» دارند و ممکن است به روسیه در جنگ اوکراین کمک کنند «احتیاط بیشتری» داشته باشند.

یک مقام آمریکایی که نخواست نامش فاش شود به خبرگزاری رویترز گفت که «ده‌ها میلیون دلار» صادرات ترکیه به روسیه نگرانی واشنگتن را برانگیخته است.

ترکیه هر چند یکی از ۳۰ کشور عضو سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) است، اما با تحریم‌های اعمال شده علیه روسیه از سوی کشور‌های غربی مخالف است. با این حال آنکارا تاکید می‌کند این تحریم‌ها را دور نمی‌زند و خواستار ارائه شواهد از سوی کشور‌های غربی مبنی بر نقض تحریم‌ها شده است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی