تیتر امروز

مطهرنیا: محاصره اقتصادی ایران در زمان اوباما و هیلاری کلینتون آغاز شد/ اسرائیل و آمریکا به ضد واقعه ۷ اکتبر نیاز داشتند
رئیس اندیشکده آینده‌اندیشی سیمرغ در گفت‌وگو با دیدارنیوز

مطهرنیا: محاصره اقتصادی ایران در زمان اوباما و هیلاری کلینتون آغاز شد/ اسرائیل و آمریکا به ضد واقعه ۷ اکتبر نیاز داشتند

گفت‌وگوی مهدی مطهرنیا با سرویس بین‌الملل دیدارنیوز حول محور جنگ ایران و اسرائیل و نقش و نقشه آمریکا را ببینید و بخوانید
اینجا جان «کارگر» کالا است!
«دیدارنیوز» به بهانه روز کارگر، آمار ضدو نقیض فوتی های کارگری را بررسی می‌کند:

اینجا جان «کارگر» کالا است!

در این گزارش تنها به گوشه‌ای از نابسامانی حوزه کارگری به ویژه تناقض‌گوی مدیران دولتی در مورد آمار حوادث ناشی از کار خواهیم پرداخت.
فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است
ابوالقاسم جراره در گفت‌وگو با «دیدارنیوز»:

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است

یکی از نامزدها دوره دوازدهم مجلس شورای اسلامی معتقد است که با توجه به انباشت قوانین، در دوره بعدی نمایندگان باید آنها را ساماندهی کنند.

با دستور بایدن؛ بالن «جاسوسی» چین سرنگون شد

با دستور جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا سرانجام بالن چینی که از نظر آمریکایی‌ها جاسوسی خوانده می‌شود، سرنگون شد تا این بالن از آسمان ایالات متحده محو شود.

کد خبر: ۱۴۴۷۲۵
۱۱:۰۷ - ۱۶ بهمن ۱۴۰۱

با دستور بایدن؛ بالن «جاسوسی» چین سرنگون شد

دیدارنیوز: ارتش آمریکا روز شنبه بالن متعلق به چین را که طی روز‌های گذشته بر فراز مناطق نظامی حساس در شمال ایالات متحده پرواز کرده بود ساقط کرد.

واشنگتن از این بالن به عنوان ابزار «جاسوسی» یاد کرده بود. بنا به گزارش‌ها جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا که دستور سرنگونی این بالن را صادر کرده بود اصرار داشت که این عملیات روز چهارشنبه انجام شود. با این حال پنتاگون به رئیس‌جمهوری آمریکا توصیه کرده بود که بهترین زمان برای سرنگونی آن زمانی است که بالن در حال پرواز بر فراز اقیانوس یا دریا باشد.

عملیات روز شنبه در نزدیکی ساحل ایالت کارولینای جنوبی در شرق آمریکا صورت گرفت. مقامات نظامی ایالات متحده بر این باور بودند که سرنگونی این بالن بر روی خشکی می‌تواند برای ساکنان محلی خطرناک باشد.

جو بایدن دقایقی پس از سرنگونی بالن متعلق به چین، موفقیت خلبانان نیروی هوایی ارتش آمریکا را «تبریک» گفت.

چین در واکنش به سرنگونی این بالن «ناخرسندی شدید» خود را از تصمیم دولت آمریکا اعلام کرد. پکن تاکید کرد که حق واکنش نشان دادن به ساقط کردن این بالن را برای خود محفوظ می‌داند. چین تصمیم آمریکا برای ساقط کردن این بالن را «به وضوح واکنشی بیش از حد» توصیف کرد.

پرواز این بالن بر فراز خاک آمریکا طی چند روز گذشته روابط واشنگتن با پکن را تحت تاثیر قرار داده بود. آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا روز جمعه سفرش به چین را به همین دلیل به تعویق انداخت.

ارتش آمریکا عملیات سرنگونی بالن چین را با شلیک موشک از یک هواپیمای جنگنده «اف ۲۲» انجام داد. لوید آستین، وزیر دفاع ایالات متحده روز شنبه بار دیگر تاکید کرد که چین از این بالن برای «جاسوسی» استفاده می‌کرد. به گفته وی پکن در نظر داشت تا با این بالن «مراکز راهبردی» را زیر نظر داشته باشد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی