تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.
تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد
«دیدارنیوز» چالش‌های تیم اقتصادی دولت را بررسی کرد:

تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد

از ابتدای شروع به‌کار دولت سیزدهم تحلیل‌گران از تیم اقتصادی انتقاد کرده‌اند و معتقدند دولت و مجلس به دلیل نگاه‌‌های سیاسی دست به تغییر مثبت در کابینه نمی‌زند. گزارش جای نکاهی اجمالی به این موضوع...

اقدام پارلمان اروپا برای مقابله با «لابی‌گری پنهانی»

گروهی از نمایندگان پارلمان اروپا از احزاب مختلف، روز پنجشنبه، وب سایتی راه‌اندازی کردند که اطلاعات «لابی‌گری مشکوک و پنهان» بین نهاد‌های اروپایی و شرکت‌ها و کشور‌های غیردموکراتیک را برملا می‌کند.

کد خبر: ۱۴۴۶۶۸
۱۰:۳۷ - ۱۵ بهمن ۱۴۰۱

اقدام پارلمان اروپا برای مقابله با «لابی گری پنهانی»

دیدارنیوز: این وب سایت پس از رسوایی‌های ناشی از پرونده «قطرگیت» راه اندازی می‌شود. در پرونده قطرگیت، نایب رئیس یونانی و دو نماینده پرسابقه ایتالیایی این پارلمان متهم به دریافت صد‌ها هزار یورو پول نقد از قطر شدند.

نام وبسایت جدید، «لابی لیکز» خواهد بود که از تمام کارمندان اتحادیه اروپا که افشاگری می‌کنند پشتیبانی کرده تا بتوانند بصورت ناشناس اخبار را در اختیار این وب سایت قراردهند.

بروکسل، پایتخت اتحادیه اروپا، پس از واشنگتن بزرگترین کانون لابی گری در جهان است. از لابی گران شرکت‌ها گرفته تا کسانی که برای منافع کشورشان در این شهر فعالیت می‌کنند.

پل تانگ، نماینده هلندی پارلمان اروپا درباره راه اندازی این وبسایت، می‌گوید: «به عنوان سیاستمدار، وظیفه ما این است که بین منافع مالی شرکت ها، جامعه مدنی و منافع گروه‌ها و تشکل‌های وابسته به کشور‌های جهان به طور کلی توازن ایجاد کنیم. مداخله از طریق لابی‌های پنهان نه تنها برای قانون گذاری صحیح، بلکه برای کل دموکراسی ما تهدیدی بزرگ است.».

در حال حاضر، هر فرد یا سازمانی که می‌خواهد به امید «تأثیرگذاری بر روند قانونگذاری بر نهاد‌های اتحادیه اروپا لابی کند» ناگزیر باید بصورت موثر و شفاف سازمان خود را ثبت کند.

با این حال در سال‌های اخیر لابی گران پنهانی به راحتی با نمایندگان پارلمان اروپا تماس می‌گیرند تا بتوانند منافع خود را بر سیاست‌های اتحادیه اروپا تحمیل کنند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی